NEA

Έκθεση Πεκίνου: απ’ όλα έχει ο μπαξές!

china wired models 2014 1

Δείτε μερικά από τα πιο περίεργα μοντέλα, τις καλύτερες αντιγραφές, άγνωστες μάρκες αλλά και μερικές ιστορικές που είναι πια κινέζικες…

Αν φημίζεται για κάτι η έκθεση του Πεκίνου είναι για ότι υπάρχει στο παρασκήνιο με πολλά και διάφορα περίεργα. Κάτι τέτοιο δικαιολογείται από τον υπέρμετρο αριθμό εταιριών που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, ενώ, από την άλλη ακόμη και αν έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος, το «clopy/paste» παραμένει έντονο και ..ευφάνταστο. Όπως, η G-Class στα κινεζικά που είχαμε παρουσιάσει πρόσφατα ενώ υπάρχουν κάποιες ιστορικές ευρωπαϊκές μάρκες που έχουν περάσει στα χέρια των Κινέζων και πορεύονται με άλλο προσανατολισμό. Ας δούμε μερικά από τα «περίεργα» της έκθεσης του Πεκίνου.

YOUNGMANLOTUS-2Youngmanlotus. Στο πίσω μέρος των μοντέλων της εταιρείας με το περίεργο όνομα γράφει «engineered by Lotus», αλλά αυτό μάλλον τρόμο πρέπει να προκαλεί, μιας και κάτω από το περίβλημα κρύβεται αρχαία τεχνολογία των Renault και Peugeot. H επωνυμία Lotus κατέληξε στα χέρια των Κινέζων έπειτα από την πτώχευση της ιστορικής εταιρείας, ενώ συνεργάζονται και με τους Ιρανούς της Khodo -ναι, υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία στο Ιράν- η οποία παράγει μεταξύ άλλων το τζιπάκι που βλέπετε. Η απαστράπτουσα χρυσή βαφή είναι στα εξτρά…

Hawtai Motors. Άγνωστη εκτός Κίνας και με μια σχεδιαστική λογική που λέει γιατί να δημιουργήσεις κάτι από λευκό χαρτί και να μη συνδυάσεις στοιχεία από επιτυχημένα μοντέλα; Το Boliger για παράδειγμα είναι κράμα Porsche Cayenne, Toyota RAV4 με ολίγη από Cadillac.

ROEWE-1Roewe. Δεν ακούγεται μόνο σα Rover, είναι και Rover, μιας και εδώ υπάρχει η εξαγορά της επωνυμίας της αγγλικής μάρκας και την τεχνολογίας της. Η τελευταία στην πιο σύγχρονη εκδοχή της τείνει στη 15ετία, αλλά ποιον πειράζει; Πάντως αυτό δεν εμποδίζει το Roewe 550 να κάνει καριέρα (λέμε τώρα…) και στην Ανατολική Ευρώπη. Από την άλλη για να μην ξεχνιούνται και οι παλιές, καλές συνήθειες το ηλεκτρικό e50 είναι σαν κράμα του Toyota Aygo και του Nissan Leaf.

MG. Πως έχετε την MG στο νου σας; Καμία σχέση, μιας και οι Κινέζοι πήραν μεν το όνομα και την όποια τεχνολογία αλλά άφησαν όλα τα άλλα κι έτσι αντί για κλασικό σπορ στυλ αναλώνονται σε απλές κινήσεις «εντυπωσιασμού»…

HAIMA-M5-1Haima. Άλλη μια άγνωστη ποσότητα εκτός Κίνας -αυτό δεν την εμπόδισε να έχει ένα τεράστιο σταντ στην έκθεση του Πεκίνου- και το M5(!) είναι μια νέα λιμουζίνα της μεσαίας κατηγορίας ή οποία χρησιμοποιεί λίγο πιο σύγχρονη τεχνολογία σε σχέση με την πεπαλαιωμένη της Mazda που διέθεταν τα μοντέλα της μέχρι τώρα. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι πλέον θα αρχίσει να παράγει και στη Ρωσία, όπου τρέφει φιλοδοξίες.

Leopard. Δεν κατασκευάζει τανκ αλλά πικ-απ. Με σύγχρονη εμφάνιση και αρχαία τεχνολογία ..της Mitsubishi.

LIFAN-1Lifan. Ο Luis Figo μάλλον θα αποφεύγει να κυκλοφορεί με το μικρό SUV X60, παρόλο που πάνω του φιγουράρει η αφεντομουτσουνάρα του, καθώς ο πορτογάλος ex-σταρ είναι το πρόσωπο της διαφημιστικής του καμπάνιας. Από την άλλη το Lifan 320 έχει ένα στυλ Mini ή μας φαίνεται; Και στο εσωτερικό;

Honqui.  Τύφλα να έχει η Rolls, μιας και τα Honqui είναι οι προεδρικές λιμουζίνες της Κίνας και το H5 θέλει να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές που προτιμούν οι ντόπιοι αξιωματούχοι. Χειροποίητη, με θωράκιση, με ένα V12 6.000 κυβικών και 400 ίππων που έχει εξελίξει η ίδια η μάρκα και με κόστος γύρω στις 450.000 δολάρια…

BAIC. Άλλη μια εταιρεία με ειδίκευση στην αντιγραφή. Το E150 της μπορεί αν το μπερδέψει κανείς και με την B-Class της προηγούμενης γενιάς.

DONGFENG-1Dongfeng. Πιο γνωστή λόγω της συμμετοχής της πλέον στην PSA και μετρ στην αντιγραφή. Χωρίς να τηρούνται καν τα προσχήματα, μιας και αυτό δεν είναι το Hummer H1, αλλά το μεγάλο SUV της Dongfeng…

Haval. Άγνωστη, με ειδίκευση στα SUV και με τo Η2(;) να είναι το πιο σημαντικό της μοντέλο. Στο Πεκίνο ήταν παρούσα με ένα καινούργιο SUV κουπέ…

G. Patton. Προφανώς, η ονομασία βασίζεται στο διάσημο Αμερικανό στρατηγό George Patton μια το Patton -το όχημα- έχει πολεμικό χαρακτήρα. Βέβαια, αυτό που ήταν στην έκθεση δεν ήταν επί της ουσίας τόσο κακό, μιας και πολλά στοιχεία του αμαξώματός του δεν είχαν ετοιμαστεί στην κανονική τους μορφή και ήταν από πρόχειρο υλικό…

Με τη συνεργασία του carzine.gr

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button