ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ρεκόρ ταχύτητας, πιο γρήγορα και από τον άνεμο!

BloodhoundSSC_front_dynamic_medium_Feb2014

Τα ρεκόρ ταχύτητας ήταν και είναι η υπέρτατη πρόκληση για κάθε αυτοκινούμενο …εδάφους-εδάφους!

bloodhound recordΤέλη του χρόνου το Bloodhound SSC θα είναι έτοιμο για να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ και να αναδειχθεί ως ότι ταχύτερο κινείται στο έδαφος ξεπερνώντας τα 1.600 χλμ/ώρα με την ώθηση των 133.000 ίππων ενός κινητήρα μετάκαυσης (turbojet) από το μαχητικό Eurofighter. To μήκος του Bloodhound SSC θα φτάνει τα 13,5 μέτρα με πλάτος 1,9 μέτρα ενώ το συνολικό του βάρος θα είναι περίπου στους 6,5 τόνους. Το υπερηχητικό SSC προετοιμάζεται εδώ και χρόνια για το μεγάλο ρεκόρ (δίπλα βλέπετε σχεδιάγραμμα του οχήματος) και μέχρι τότε ας θυμηθούμε πως ξεκίνησαν όλα…

Land Speed Record (1)Τα ρεκόρ ταχύτητας ξεκινούν πολύ πίσω στο χρόνο και το εντυπωσιακό είναι πως ένα από τα παλαιότερα καταγράφεται το 1898 από ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την γαλλική Jeantaud Duc. Οι Chaselloup-Laubat έμειναν στην ιστορία με το πρώτο ρεκόρ ταχύτητας των 63,13 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια και μετά από 6 χρόνια ο πήχης ανέβηκε πολύ ψηλότερα και ο επίσης Γάλλος Louise Rigolly έφτασε μέχρι και τα 166 χλμ/ώρα με ένα Gordon-Brillie και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Βέβαια, η ακρίβεια των ρεκόρ ταχύτητας εκείνης της εποχής είναι αμφισβητήσιμη καθώς δεν υπήρχε τεχνολογία που να πιστοποιεί επακριβώς τις τελικές ταχύτητες…

Bluebird Proteus CN7Όσο η βελτιωνόταν η απόδοση των κινητήρων, το πάθος για νέα ρεκόρ ταχύτητας άρχισε να φουντώνει και τα σιγά σιγά να γίνονται αντιληπτά και τα οφέλη της αεροδυναμικής. Γυναίκες αλλά και άνδρες ρισκάριζαν την ζωή τους στην δόξα για τα ρεκόρ ταχύτητας και η υπόθεση άρχισε να παίρνει μεγάλη έκταση (χορηγίες, στοιχήματα κ.λπ.). Το 1914 ο οδηγός αγώνων Lydston Hornsted ήταν ο πρώτος Βρετανός που πήρε τον τίτλο του ταχύτερου ρεκόρ -με δύο περάσματα- με ένα Blitzen-Benz με θηριώδη μοτέρ 21,5 λίτρων που απέδιδε 194 άλογα και στην πίστα του Surrey έδινε τελική στα 199,6 χλμ/ώρα.

1019 km per hour with egine from Lightning fighterΑπό εκεί και πέρα τα άλογα των κινητήρων ανέβαιναν και έδιναν περισσότερη ώθηση κόντρα στον αέρα και απαιτούνταν τεράστιες ευθείες καθώς δεν ήταν εύκολο πράγμα να σταματήσει μία πρωτόλεια υπέρβαρη κατασκευή με τα τότε τεχνολογικά φρένα. Τα στρατιωτικά αεροδρόμια ήταν ότι έπρεπε για τολμηρούς οδηγούς και ρεκόρ ταχύτητας ενώ στην αντίπερα όχθη η Daytona ήταν ότι έπρεπε για να δώσει τελικές όπως τα 327,89 χλμ/ώρα του Sunbeam των 1.000 ίππων.

Bluebird speed recordΟι Βρετανοί στήνουν αντίσκηνο στην Daytona και το 1932 ο Malcom Campbell σπάει το φράγμα των 400 χλμ./ώρα με το Blue Bird. Πέντε χρόνια αργότερα, το πεδίο δράσης μεταφέρεται στην εντελώς επίπεδη Bonneville Salt όπου ο George Easton ξεπερνά τα 500 χλμ./ώρα για πρώτη φορά. Ακολουθούν διάφορα ρεκόρ με οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και στις 17 Ιουλίου του 1964 ο Donald Campbell με το Bluebird CN7 με κινητήρα μετάκαυσης αγγίζει τα 644,96 χλμ/ώρα. Αυτό ήταν το τελευταίο ρεκόρ με μετάδοση στους τροχούς.

FORCES infographic 03Από εκεί και έπειτα τα οχήματα κινούνται από την ώση των καυσαερίων που παράγουν κινητήρες τζετ και ουσιαστικά είναι πυραυλοκίνητα πάνω σε τροχούς. Για πρώτη φορά ο Gary Gabelich με το Blue Fame ξεπερνά τα 1.000 χλμ/ώρα ενώ αυτό ήταν το τελευταίο ρεκόρ ταχύτητας στο Bonneville Salt. To σκηνικό μεταφέρεται στην έρημο Black Rock όπου στις 15 Οκτωβρίου του 1997 ο Andy Green με το Trust SCC (με δύο κινητήρες turbofan της Rolls-Royce) κινείται ταχύτερα από τον ήχο φτάνοντας τα 1.227 χλμ./ώρα. Το ρεκόρ αυτό ήταν το πρώτο υπερηχητικό και κρατά μέχρι τις μέρες μας…

Κάντε κλικ για να δείτε διάφορα ρεκόρ και επιδόσεις!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button