H ιστορία πίσω από τα Volvo P1900.

Volvo Sport P1900 (11)

Ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό roadster με αμάξωμα από πολυεστέρα και κατασκευάστηκε σε μόλις 68 αντίτυπα…

To P1800 μπορεί να αποτέλεσε την δεκαετία του 1970 το πιο πετυχημένο σπορ μοντέλο της Volvo (με 47.492 πωλήσεις την περίοδο 1961-73) αλλά πολλοί δεν θα γνωρίζουν πως νωρίτερα είχε προηγηθεί το P1900. Ένα roadster με πλαστικό αμάξωμα (για την ακρίβεια από φάϊμπεργκλας), με κινητήρα 1.414 κ.εκ. στον εμπρός άξονα, με διπλά καρμπυρατέρ και 3άρι σαζμάν, ενώ τα 70 άλογα περνούσαν στους πίσω τροχούς.

Τα βασικά μηχανικά μέρη προέρχονταν από το Volvo PV 444 αλλά με μακρύτερο -κατά 20 εκατοστά- μεταξόνιο. Τα αρχικά πλάνα προέβλεπαν την παραγωγή 300 αυτοκινήτων αλλά τελικά το 1956 κατασκευάστηκαν μόλις 44 (τα περισσότερα κυκλοφόρησαν στην Σουηδία) και τα υπόλοιπα την επόμενη χρονιά. Η παραγωγή του διήρκησε μόλις δύο χρόνια (1956-57) με την ονομασία Volvo Sport. Τα περισσότερα υπάρχουν ακόμη και σήμερα σε ιδιωτικές συλλογές, κυρίως στις ΗΠΑ.

Το καινοτόμο στο P1800 ήταν το πλαστικό του αμάξωμα. Ο διευθυντής της Volvo, ο Assar Gabrielsson, είχε ταξιδέψει το 1953 στις ΗΠΑ και δελεάστηκε από την εταιρία Glasspar ώστε να δώσει το πράσινο φως για την χρήση υλικού φάϊμπεργκλας. Στη συνέχεια τον διαδέχτηκε ο νέος μάνατζερ της εταιρίας, ο Gunnar Engellau, ο οποίος δεν συμπαθούσε καθόλου το P1900 και έκρινε πως μόνο κερδοφόρο δεν θα ήταν. Έτσι, αποφάσισε να τερματίσει την παραγωγή του και να προχωρήσει με το P1800. Και το αποτέλεσμα μάλλον τον δικαίωσε…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close