ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Corolla 1.4 D-4D [test drive]

Toyota Corolla D-4D caroto test drive 2014 (22)

Σχεδόν 50 χρόνια από την πρώτη Corolla, η 11η πλέον γενιά του δημοφιλούς best seller της Toyota βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, δείχνοντας πιο ολοκληρωμένη από ποτέ.

Με πωλήσεις που πέρυσι ξεπέρασαν τα 40 εκ. αυτοκίνητα, δεν χωράει αμφιβολία ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει τον τρόπο του να κερδίζει τις εντυπώσεις. Ένα από τα πιο κλασικά “οικογενειακά” αυτοκίνητα, με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές στη χώρα μας -και όχι μόνο- έρχεται πλέον στη νεότερη γενιά του να διεκδικήσει το έδαφος που του αναλογεί.

Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι από την προηγούμενη γενιά της Corolla, η Toyota αποφάσισε να διατηρήσει το όνομα μόνο στα sedan μοντέλα της, επιλέγοντας το “Auris” για τα hatchback. Ως εκ τούτου, το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι αρκετά στοχευμένο. Πρόκειται για άτομα που τους αρέσουν οι κλασικές γραμμές των τετράθυρων, θέλουν άνεση, χώρους και να μην πληρώνουν πολύ για αυτά. Όπερ και εγένετο.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η νέα σχεδιαστική γλώσσα της ιαπωνικής εταιρίας είναι ίσως πιο προκλητική από ποτέ. Έντονες αιχμές, νεύρα αλλά και μεγάλες επιφάνειες δίνουν ένα τόνο δυναμισμού, χωρίς να κρύβουν το μέγεθος του αυτοκινήτου. Αυτό, με μήκος 4,64 μέτρα, είναι αισθητά μεγαλύτερο από τα προ δεκαετίας Avensis, πράγμα που δίνει μία εικόνα για τις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό του μπορούν εύκολα να χωρέσουν έως πέντε επιβάτες με σχετική άνεση, χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο των 2,7 μέτρων. Αντίστοιχα, υπάρχει άφθονος χώρος 452 λίτρων για τις αποσκευές, αν και η πρόσβαση στο πορτ μπάγκαζ δεν είναι απόλυτα πρακτική.

Εντός, αυτό που τραβάει τα βλέμματα είναι η εικόνα του ταμπλό, που παραπέμπει εμφανώς στο Auris. Αρκετά κατακόρυφο, με μία έντονη αιχμή στην κορυφή του, διαφοροποιείται εμφανώς από το σύνολο των υπολοίπων προτάσεων του ανταγωνισμού. Τα υλικά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, δείχνουν καλά, ενώ και η ποιότητα συναρμογής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.

images – nmarinopoulos

Στο κέντρο του δεσπόζει μία έγχρωμη οθόνη αφής, 6,1 ιντσών, που φιλοξενεί τη λειτουργία του ηχοσυστήματος, της κάμερας οπισθοπορείας, των συστημάτων πλοήγησης (ως έξτρα)και τηλεφώνου, ενώ παρουσιάζει και πληροφορίες του διζωνικού κλιματισμού. Αναμφισβήτητα εντυπωσιακή στην όψη, υστερεί ωστόσο σε εργονομία, καθώς η έλλειψη κλασικών κουμπιών για ορισμένες λειτουργίες, όπως π.χ. οι αποθηκευμένοι σταθμοί του ραδιοφώνου, θα δυσκολέψει λίγο τον οδηγό, αποσπώντας την προσοχή του από το δρόμο. Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης κρίνεται άνετη και ρυθμίζεται εύκολα για να έρθει στα μέτρα του οδηγού. Διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα ενισχύουν το φιλικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ το καλό επίπεδο εξοπλισμού δίνει μερικούς ακόμα πόντους στο σύνολο.

Στο δρόμο, ο ραφιναρισμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου γίνεται αισθητός από την πρώτη στιγμή. Η ηχομόνωση της καμπίνας δεν επιτρέπει σε εξωτερικούς θορύβους να ενοχλούν τους επιβάτες, ενώ αντίστοιχα ήσυχος είναι και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,4 λίτρων. Ο συγκεκριμένος παρουσιάζει πολύ ομαλή, γραμμική λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και με αρκετή ροπή από χαμηλά. Στην πράξη, κινούμενος σε φυσιολογικούς ρυθμούς, δεν θα νιώσει κανείς έλλειψη ισχύος. Σε αυτό βοηθάει και το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση εξάρι κιβώτιο. Φυσικά, εάν επιδιώξει να το ζορίσει, οι 90 ίπποι του δεν πρόκειται να κάνουν θαύματα.

Οι αναρτήσεις, με τη σειρά τους, κλίνουν σαφώς προς την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν εξασφαλίζουν ουδέτερη οδική συμπεριφορά, ασχέτως των ρυθμών κίνησης. Οι κλίσεις στις στροφές γίνονται μεν αισθητές, χωρίς όμως να προκαλούν ανησυχία. Αντίστοιχα, τα ελαστικά υψηλού προφίλ ενισχύουν τον “οικογενειακό” χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την ποιότητα κύλισης.

Σαν κερασάκι έρχεται η κατανάλωση, με μία μέση τιμή γύρω στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. εφικτή χωρίς πολλή προσπάθεια, αλλά και οι εκπομπές ρύπων, που με 99 γρ. CO2/χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η αποστολή, λοιπόν, για την Toyota, εξετελέσθη επιτυχώς. Για όσους θέλουν ένα ευρύχωρο, οικονομικό και άνετο οικογενειακό όχημα, η Corolla συνεχίζει να αποτελεί μία σοβαρή επιλογή.

Toyota Corolla 1.4 D-4D – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.364 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 81,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66,2 kW (90 PS) /3.800 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.800-2.800 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,4 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 964 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental PremiumContact 5, 195/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.620×1.775×1.465 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535/1.535 mm
Μεταξόνιο 2.700 mm
Χώρος αποσκευών 452 lt
Απόβαρο 1.300 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 18.360€ (απο 17.380 με αποσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

        1. Αυτό το πινακάκι πρέπει να είναι καταραμμένο :-), δεν εξηγείται αλλιώς! Φυσικά και πρόκετιται για “τυπογραφικό” λάθος!!! Να ΄σαι καλά για την επισήμανση. fixed (και αυτό :-)).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!