Subaru XV 1.6 CVT [test drive]

Subaru XV CVT 114 PS caroto test drive 2014 (11)

Το XV είναι το μικρότερο crossover στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας προσφέροντας μία καλή εναλλακτική για όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό…

Επειδή υπάρχουν crossover και …crossover το XV της Subaru δεν είναι από εκείνα με ελαφρώς υπερυψωμένη εμφάνιση και μερικά πλαστικά προστατευτικά που περιβάλλουν το αμάξωμα. Είναι ένα γνήσιο τετρακίνητο με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (22 εκ.) για απροβλημάτιστες βόλτες μακριά από την άσφαλτο. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση που βάζει τα γυαλιά σε πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα και με το κατάλληλο λαστιχάκι, το Subaru XV είναι εντυπωσιακά καλό στις εκτός δρόμου διαδρομές με πολύ καλά επίπεδα άνεσης.

Η ανάρτηση δεν κοπανάει, το τιμόνι έχει καλή ακρίβεια και οι καλοί πρόβολοι επιτρέπουν καλές γωνίες για εκτός δρόμου. Το XV πραγματικά εντυπωσιάζει στα κακής ποιότητας ανάγλυφα καθώς περνά με μονομπλόκ τρόπο πάνω από αυτά και δίχως να ακούγεται ο παραμικρός τριγμός. Στην άσφαλτο το XV εξακολουθεί να διακρίνεται από την πειθαρχημένη οδική του συμπεριφορά με καλή ποιότητα κύλισης και λογικές κλίσεις στις στροφές.

Το μοντέλο της δοκιμής μας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT που χρησιμοποιεί καδένα για την αυξομείωση ανάμεσα στις δύο τροχαλίες. Πρόκειται για το κιβώτιο Lineartronic το οποίο αποτελεί ότι καλύτερα στα τύπου CVT (έστω και αν δεν είμαστε φανατικοί αυτής της μετάδοσης). Χειροκίνητη αλλαγή δεν υπάρχουν, άρα ούτε και διαβαθμίσεις, ενώ υπάρχει μία επιπλέον θέση, η «L» που προσφέρεται για καλύτερες επιταχύνσεις.

images – nmarinopoulos

Και φτάνουμε στο μοναδικό ίσως θέμα που επιδέχεται κριτικής, στον 1.600άρη κινητήρα με τα 114 άλογα. Μπορεί τα τούρμπο να μας έχουν καλομάθει αλλά η ονομαστική ισχύς του ατμοσφαιρικού τετρακύλινδρου boxer (με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων), κρίνεται απλά επαρκής απέναντι στον κοντά ενάμιση τόνου μεταφοράς (αμαξώματος + οδηγό). Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, το μοτέρ με τα αντικριστά έμβολα έχει στρωτή και αποδοτική λειτουργία με την μέση κατανάλωση να συγκρατείται στα περίπου 8,0 λτ./100 χλμ.

Τώρα, όσον αφορά στην μετάδοση θα πρέπει να πούμε πως (όπως και στα Forester) ο τύπος της τετρακίνησης είναι διαφορετικός. Έτσι, στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο υπάρχει το πιο soft σύστημα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συνεκτικό συμπλέκτη με κατανομή 60/40 (εμπρός/πίσω). Στην περίπτωση του XV με το μηχανικό 5άρι κιβώτιο υπάρχει σιλικονούχο κεντρικό μπλοκέ διαφορικό με νορμάλ κατανομή 50/50, ενώ σε αρκετούς θα φανεί χρήσιμο και το λεβιεδάκι με τις «κοντές» σχέσεις (στοιχείο που δεν συναντάς σε άλλα «φτηνά» crossover).

Σχεδιαστικά το XV είναι ένα αυθεντικό Subaru με όψη που παραπέμπει στα Impreza και Legacy, ενώ από πίσω το σκαλοπάτι που δημιουργεί ο προφυλακτήρας δημιουργεί ένα όμορφο εφέ. Μπορεί να μην διεκδικεί πρωτεία στα καλλιστεία αλλά είναι ένα δυναμικό crossover με πολλά προσόντα. Στο εσωτερικό εντύπωση προκαλεί το γρανιτένιο δέσιμο των πολύ καλών υλικών, ενώ θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού. Στην ψηφιακή οθόνη στο μέσο του ταμπλό υπάρχουν διάφορες πληροφορίες (μέχρι και η κατανομή της τετρακίνησης), αλλά κάποιες εργονομικές ιδιαιτερότητες (κυρίως στον τρόπο χειρισμού των πολυμέσων, τα γραφικά κ.α.) ξενίζουν για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Πάντως, οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, με τον μεσαίο στην πίσω σειρά να κάνει κάποιες παραχωρήσεις λόγω του τούνελ μετάδοσης. Καλός αλλά σχετικά ρηχός και ο χώρος αποσκευών.

Όλα τα παραπάνω ίσως θα έπρεπε να τα λέμε πριν από περίπου δύο χρόνια, μιας και τόσα είναι που το XV κυκλοφορεί (στην Ελλάδα άργησε λόγω των γνωστών προβλημάτων με την αντιπροσώπευση της Subaru). Βέβαια, αυτό δεν αναιρεί την αξία του XV το οποίο θα λέγαμε πως ταιριάζει γάντι για την ελληνική ύπαιθρο, έστω και αν οι επιδόσεις είναι οριακές. Και αν τα 25.670€ (με απόσυρση) σας ακούγονται πολλά τότε προσανατολισθείτε στην φτηνότερη έκδοση (23.070€) με το μηχανικό κιβώτιο…

Subaru XV 1.6 CVT – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.600 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,8 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά και επίπεδη διάταξη (boxer)
Θέση κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 84 kW (114 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 150 Nm (15,3 kgm) / 1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,8 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 759 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 146 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama Geolandar, 225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4450 x 1780 x 1570 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1525/1525 mm
Μεταξόνιο 2635 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.270 lt
Απόβαρο 1.445 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.100€ (25.670 € με οφελος αποσυρσης)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close