ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 105 PS [test drive]

Skoda Rapid Spaceback TSI 105 PS caroto test drive 2014 (2)

Γνωρίσαμε (κι αγαπήσαμε) το 4θυρο Rapid επειδή είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα προσιτά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς. Η νέα του hatchback έκδοση κλέβει λίγο από το χώρο αποσκευών για να προσφέρει πιο μοντέρνο στιλ!

Με στοιχεία δανεισμένα από τον κόσμο των νεανικών station wagon, το Rapid Spaceback είναι από τα αυτοκίνητα που οι περαστικοί γυρίζουν για να κοιτάξουν! Οι ουσιαστικές του διαφορές από το 4θυρο εντοπίζονται από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Η οροφή έχει ψηλώσει στο πίσω μέρος και η μεγάλη πέμπτη πόρτα διευκολύνει τη φόρτωση των αποσκευών. Το συνολικό μήκος του Spaceback είναι περίπου 18 cm μικρότερο κι αυτό είχε σαν συνέπεια τη μείωση του χώρου αποσκευών κατά 135 lt. Αλλά και τα 415 lt του Spaceback κάθε άλλο παρά λίγα είναι για την κατηγορία του.

Η αύξηση του εσωτερικού ύψους στο πίσω μέρος είχε θετικό αντίκτυπο στο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Ο άφθονος χώρος για τα πόδια παραμένει και μόνο εάν στο πίσω κάθισμα κάτσουν τρία άτομα θα παραπονεθούν για το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας. Ο διάκοσμος και τα υλικά κατασκευής είναι ίδια με αυτά του 4θυρου Rapid. Η σωστή εργονομία και η ύπαρξη χώρων για μικρά αντικείμενα είναι ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας του αυτοκινήτου. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, χωρίς να εντυπωσιάζει και η ηχομόνωση προσθέτει πόντους στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Κάτω από το καπό συναντούμε τον γνωστό κινητήρα 1.2 TSI, στην έκδοση με τους 105 PS. Με τη μέγιστη ροπή να φθάνει τα 175 Nm από τις 1.550 rpm μέχρι και τις 4.100 rpm, το γερμανικό μοτέρ καταφέρνει να κινεί θεσπέσια τα 1.170 kg του αμαξώματος. Ο πληθωρικός (σε απόδοση) κινητήρας επέτρεψε στους μηχανικούς της Skoda να τοποθετήσουν ένα κιβώτιο με αρκετά μακριές σχέσεις, καταφέρνοντας έτσι να διατηρήσουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων σε χαμηλά επίπεδα (5,4 lt/100 km και 125 g/km αντίστοιχα).

Οδηγώντας εντός πόλης, καταφέρναμε να εκμεταλλευόμαστε την πλούσια ροπή και να διατηρούμε την πραγματική κατανάλωση κάτω από τα 8,0 lt/100 km. Εκτός πόλης η μακριά 6η σχέση του κιβωτίου διατηρούσε το δείκτη της κατανάλωσης κοντά στα 6,0 lt/100 km. Η ανάρτηση του Spaceback είναι λίγο πιο άνετη απ’ αυτήν του 4θυρου Rapid, χωρίς ωστόσο να χάνει τον ψιλο-σπορ προσανατολισμό της. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν καλό τόσο με χαλαρούς ρυθμούς όσο κι όταν αποφασίζαμε να κινηθούμε λίγο πιο σβέλτα. Εκτός από την αμεσότητα του κινητήρα, το ηλεκτρονικό διαφορικό EDL, το ακριβές τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων με τη σωστή αίσθηση μας άνοιγαν την όρεξη, σε ένα αυτοκίνητο που (ας μην ξεχνιόμαστε) έχει κυρίως οικογενειακό χαρακτήρα.

Το Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 105 PS είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα θα βρει κάποιος ένα λόγο να το κατηγορήσει. Ιδιαίτερα αν κοιτάξει την τιμή του (€13.150 με απόσυρση) και τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ABS, σύστημα ευστάθειας, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, ηλεκτρικές ευκολίες κ.ά.

Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 1.550-4.100 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 193 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,9 / 5,4 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 733 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport Maxx, 215/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4304x1706x1459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1457/1494 mm
Μεταξόνιο 2602 mm
Χώρος αποσκευών 415-1170 lt
Απόβαρο 1.170 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.290€ (13.150€ με αποσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button