NEA

Ford Focus ST με 185 ντίζελ άλογα.

Ford-Focus_ST_2015_1600x1200_wallpaper_0a

Το λανσάρισμα των νέων Ford Focus ST στην Ευρώπη θα ξεκινήσει αρχές 2015, για πρώτη φορά και με ντίζελ έκδοση.

Όπως είχαμε γράψει, στο Goodwood Festival of Speed κάνει την πρώτη του εμφάνιση το πετρελαιοκίνητο Ford Focus ST με τις πληροφορίες μας να επιβεβαιώνονται και τελικά κάτω από το καπό να υπάρχει ο 2.0 TDCi που αποδίδει 185 ίππους και 400 Nm ροπής. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα ST συνδυάζεται με πετρελαιοκινητήρα και βάσει των επιδόσεων το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει καθώς η μέση κατανάλωση είναι στα 4,4 λτ./100 χλμ. με την εκπομπή CO2 στα 114 γρ./χλμ. Το 0-100 πετυχαίνεται σε 8,1 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 217 χλμ/ώρα.

Στη γκάμα παραμένει φυσικά και η κλασική βενζινοκίνητη έκδοση του ST με τον 2λιτρο Ecoboost των 250 ίππων με 360 Nm ροπής, 0-100 σε 6,5 δλ., μέση τυποποιημένη κατανάλωση στα 6,8 λίτρα/ 100 χλμ. και εκπομπή 158 γρ. CO2/χλμ. Στα πλαίσια αυτής της ανανέωσης και το κορυφαίο Focus έχει αποκτήσει μια πιο δυναμική εμφάνιση, με πιο ανάγλυφο καπό και διάφορες άλλες επιμέρους διαφοροποιήσεις. Παράλληλα έχουν γίνει αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησής του, καθώς και στα ηλεκτρονικά βοηθήματά του. Αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση ενώ περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω στην επίσημη ανακοίνωση.

[accordion close=”1″ title=”Η Ford παρουσιάζει το νέο Focus ST στη διάσημη ανάβαση του Goodwood“]Το πρώτο Focus ST diesel ανεβάζει τον πήχη στην καθημερινή χρηστικότητα και τη σπορ οδική συμπεριφορά όντας το αποδοτικότερο και λιγότερο ρυπογόνοFord υψηλών επιδόσεων όλων των εποχών. Η έκδοση 2.0 TDCi 185 PS επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 8,1 δεύτερα, με κατανάλωση 4,4 l/100 km και εκπομπές CO2 114 g/km. Για τους οπαδούς βενζίνης, ο 2.0 EcoBoost 250 PS επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα, καταναλώνει 6,8 l/100 km και εκπέμπει 158 g CO2/km. Και τα δύο μοντέλα αποκτούν Auto-Start-Stop για πρώτη φορά που βελτιώνει την απόδοση της έκδοσης EcoBoost κατά 6% – το πιο αποδοτικό βενζινοκίνητο Focus ST μέχρι σήμερα.

«Το νέο Focus ST πετυχαίνει μία ακόμα πιο προηγμένη ισορροπία επιδόσεων, δυναμικής συμπεριφοράς, ποιότητας και στυλ – δηλαδή την ουσία της Ford Sports Technologies,» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης. «Ακόμα πιο απολαυστικό στην οδήγηση και με έκδοση diesel για πρώτη φορά, το νέο Focus ST ανήκει σε μία δική του κατηγορία.»

Το Focus ST θα επωφεληθεί επίσης από τις τεχνολογίες και την ποιότητα κατασκευής του νέου Ford Focus – του παγκοσμίου best-seller που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες.  **Τα σπορ και δυναμικά νέα 5θ και wagon μοντέλα θα διαθέτουν κορυφαίες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και συστήματα συνδεσιμότητας μεταξύ των οποίων το SYNC 2. Η Ford έχει πουλήσει πάνω από 140.000 Focus ST σε 40 χώρες σε όλο τον κόσμο από το 2002 που το αυτοκίνητο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά.

Αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά

Η Ford Team RS, ο διακεκριμένος Ευρωπαϊκός τομέας του γκρουπ Global Performance Vehicle της Ford, έθεσε ως Νο 1 στόχο τη βελτίωση της συνολικής οδηγικής εμπειρίας για το νέο Focus ST. Η σπορ ανάρτηση διαθέτει νέα εμπρός ελατήρια και πιο σπορ ρύθμιση αμορτισέρ μπροστά και πίσω. Σε συνδυασμό με τις ειδικές αντιστρεπτικές δοκούς και τα πίσω ελατήρια από την προηγούμενη γενιά ST, αυτές οι βελτιώσεις πετυχαίνουν ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις. Το σετάρισμα του Electronic Power Assisted Steering και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου οχήματος έχει επίσης προσαρμοστεί για να ικανοποιεί τις ειδικές σπορ απαιτήσεις του νέου Focus ST. Αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι:

  • Μία νέα λειτουργία Electronic Transitional Stability στο προηγμένο Electronic Stability Programme τριών σταδίων. Αυτή ανιχνεύει την ευστάθεια του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και παρεμβαίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις για να διατηρείται βέλτιστη ακρίβεια και έλεγχος στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης – όπως στις αλλαγές λωρίδων
  • Αναθεωρημένες ρυθμίσεις Electronic Torque Vectoring Control που βελτιστοποιούν την κατανομή ροπής σε κάθε τροχό, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση στις στροφές και αυξάνοντας την ευελιξία

Η βέλτιστη μετάδοση ισχύος υπό δυνατή επιτάχυνση – ειδικότερα η ελκτική πρόσφυση και η ποιότητα αλλαγών σχέσεων – υποστηρίζεται επίσης από βάσεις κινητήρα ειδικά σχεδιασμένες για να εναρμονίζονται με τις επιδόσεις του νέου Focus ST. Επιπλέον, η Ford συνεργάστηκε με τη Michelin για τη δημιουργία ενός νέου ελαστικού 19 ιντσών που υποστηρίζει τη δυναμική συμπεριφορά, μεγιστοποιώντας κυρίως την πλευρική πρόσφυση.

«Η Ford έχει παράδοση στα hatchback υψηλών επιδόσεων με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και το νέο Focus ST δικαιώνει και με το παραπάνω τη καταγωγή του,» πρόσθεσε ο Bakaj. «Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου προσφέρουν καλύτερη απόκριση, ευελιξία, ακρίβεια και μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία – ανεξαρτήτως κινητήρα.»

Δύναμη επιλογής

Ο νέος δίλιτρος diesel 185 PS που κάνει ντεμπούτο στο νέο Focus ST έχει βελτιστοποιηθεί για να προσφέρει επιδόσεις και ταμπεραμέντο ST σε συνδυασμό με οικονομία και καθημερινή πρακτικότητα. Η αυξημένη απόδοση ισχύος του Focus ST 2.0 TDCi – βελτίωση 23% έναντι του δίλιτρου 150 PS του νέου Focus– επιτυγχάνεται μέσω νέας ηλεκτρονικής χαρτογράφησης, ενός αναβαθμισμένου συστήματος εισαγωγής και μιας νέας, σπορ εξαγωγής.

Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 3.500rpm και η ροπή των 400Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.000-2.750rpm, επιτρέποντας στο νέο Focus ST diesel να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 217km/h. Η υψηλή ροπή μεταφράζεται σε εντυπωσιακή εν κινήσει επιτάχυνση και άριστες επιδόσεις στις χαμηλές στροφές. Με 6η σχέση, η επιτάχυνση 80-120 km/h ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ ο συνδυασμός πιο κοντής σχέσης και αυξημένης ισχύος δίνει στο Focus ST ένα πλεονέκτημα υπεροχής 2,2 δευτερολέπτων έναντι του Focus 150 PS.

Ο 2.0 EcoBoost 250 PS της Ford χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση, τεχνολογία Twin-independent Variable Cam Timing (T-iVCT), και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης για ασυμβίβαστες επιδόσεις. Η μέγιστη ισχύς διατίθεται στις 5.500rpm, τα 360Nm ροπής διατίθενται μεταξύ 2.000 και 4.500rpm, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 248 km/h. Και οι δύο κινητήρες χρησιμοποιούν εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σπορ επιλογέα κοντών διαδρομών. Οι σχέσεις μετάδοσης – αποκλειστικές για το ST και σε συνάρτηση με κάθε κινητήρα ατομικά – προσφέρουν ταχεία επιτάχυνση μέσω των πρώτων σχέσεων και οδηγική άνεση στις υψηλές ταχύτητες.

Δυναμική παρουσία

Το νέο Focus ST διαθέτει πιο σπορ και δυναμικό στυλ από την προηγούμενη γενιά με χαμηλότερη, φαρδύτερη εμφάνιση, νέο ανάγλυφο καπό, πιο λεπτούς προβολείς και ορθογώνιους προβολείς ομίχλης. Το σπορ κιτ αμαξώματος περιλαμβάνει επίσης πλαϊνές ποδιές και στοιχεία διαχύτη σε κάθε πλευρά της εξαγωγής στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και μια πίσω αεροτομή οροφής για αεροδυναμικές επιδόσεις. Όλα τα νέα Focus ST διαθέτουν διπλές εξαγωνικές κεντρικές απολήξεις εξαγωγής. Μαύρα ένθετα προβολέων, λογότυπο ST και νέες ζάντες αλουμινίου 19-ιντσών ST Design – που διατίθενται προαιρετικά – ολοκληρώνουν την εμφάνιση. Μία νέα, γκρι σκούρα εξωτερική βαφή με την ονομασία Stealth λανσάρεται αποκλειστικά για το Focus ST. Η  απόχρωση Impact Blue είναι επίσης νέα στη γκάμα που περιλαμβάνει τις Tangerine Scream, Frozen White, Panther Black και Race Red.

Καμπίνα τύπου Cockpit

Η Ford σχεδίασε εκ νέου το εσωτερικό του Focus επιδιώκοντας μία πιο ‘διαισθητική’ διάταξη και παράλληλα απλούστερη, με πιο σαφή οπτική σύνδεση μεταξύ των κύριων εξαρτημάτων και λιγότερα μπουτόν στην καμπίνα. Μια πρόσθετη σειρά τριών οργάνων στο ταμπλό – χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων ST –παρουσιάζει την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία λαδιού και πληροφορίες πίεσης λαδιού. Νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και στεφάνη από μαλακό δέρμα, λεβιές ταχυτήτων σε satin chrome και πεντάλ ST συνθέτουν ένα περιβάλλον που ικανοποιεί τις προσδοκίες των οδηγών ST.

Λαβές θυρών σε satin chrome και φωτιζόμενες αλουμινένιες διακοσμητικές πλάκες αποτελούν έξτρα πινελιές ποιότητας, ενώ σπορ καθίσματα – προϊόντα συνεργασίας Ford και Recaro -παρέχουν την απαιτούμενη στήριξη για την απόλυτη εμπειρία ST, ενώ παράλληλα είναι άνετα για καθημερινή οδήγηση. Το νέο Focus ST θα διατίθεται σε επίπεδα εξοπλισμού ST1, ST2 και ST3. Τα καθίσματα του ST1 περιλαμβάνουν grey/charcoal/anthracite black ύφασμα. Το ST2 προσθέτει μερική επένδυση δέρματος με βάση και πλαϊνά μαξιλάρια σε τέσσερις αποχρώσεις (Tangerine Scream, Performance Blue, Smoke Storm ή Race Red). Τα καθίσματα του ST3 έχουν πλήρη επένδυση δέρματος σε  charcoal black.

Προηγμένες τεχνολογίες

Τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, άνεσης και συνδεσιμότητες που λανσάρονται για πρώτη φορά περιλαμβάνουν το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC2. Το SYNC 2 παρέχει πρόσβαση στο ηχοσύστημα, πλοήγηση, κλιματισμό και κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιώντας κορυφαίο φωνητικό έλεγχο και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών υψηλής ευκρίνειας που απεικονίζει το λογότυπο ST κατά την έναρξη.

Το Adaptive Front Lighting – διατίθεται για πρώτη φορά στο Focus ST – προσαρμόζει την ένταση και τη γωνία των δεσμών των προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από τα αντικείμενα. Το Cross Traffic Alert είναι επίσης μία νέα προσθήκη στο Focus ST, και προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από χώρους στάθμευσης εάν πλησιάζουν άλλα οχήματα στην ίδια διασταύρωση.

Το προηγμένο σύστημα αποφυγής συγκρούσεων της Ford, Active City Stop – που τώρα λειτουργεί με ταχύτητες έως  50km/h – προετοιμάζει τα φρένα εάν ανιχνευτεί επικείμενη σύγκρουση και – σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει – τότε ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Το Lane Keeping Aid ασκεί ροπή διεύθυνσης για να κατευθύνει το Focus ST πίσω στη λωρίδα του σε περίπτωση που ανιχνευθεί απόκλιση πορείας.

Οι παραγγελίες στην Ευρώπη ξεκινούν από φέτος το φθινόπωρο και τα πρώτα νέα Focus ST προγραμματίζεται να φτάσουν στις αρχές του 2015. Οι τιμές θα ανακοινωθούν όταν πλησιάζει η ημερομηνία λανσαρίσματος.[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!