ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

40 χρόνια από τον πρώτο 5κύλινδρο.

Crankshaft with five in-line cylinders from the Mercedes-Benz 240 D 3.0 of 1974

Πέρασαν σαράντα χρόνια από τότε που το πρώτο επιβατικό μοντέλο παραγωγής κυκλοφόρησε με πεντακύλινδρο κινητήρα…

The worlds first five-cylinder diesel in a passenger car Crankcase of the OM 617 D 30 in the Mercedes-Benz 240 D of 1974 (5)Το 1974 κυκλοφόρησε η Mercedes-Benz 240 D -η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε 300 D- με 3λιτρο μοτέρ και για πρώτη φορά 5 κυλίνδρους. Επρόκειτο για ένα πετρελαιοκινητήρα με χωρητικότητα 3.005 κ.εκ. και απόδοση μόλις 80 άλογα στις 2.400 σ.α.λ. μιας και δεν υπήρχε υπερτροφοδότηση. Για το τότε δεδομένα η 240 D 3.0 ήταν το πιο ροπάτο και ταχύτερο ντίζελ επιβατικό μοντέλο.

Παρόλο που η διαδικασία του 0-100 διαρκούσε 19,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 148 χλμ/ώρα! Αργότερα, το 1977 το μοτέρ απέκτησε υπερτροφοδότηση και ή Mercedes 300 SD αναδείχθηκε το πρώτο μοντέλο παραγωγής με κινητήρα τούρμπο ντίζελ. Ένα χρόνο μετά η S-Class 300 SD με τον τούρμπο πλέον 5κύλινδρο ντίζελ απέδιδε 111 ίππους και με αισθητά καλύτερες επιδόσεις.

Εδώ θα βρείτε μερικά ενδιαφέροντα άρθρα για το ποιος επινόησε το τούρμπο και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!