ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi [test drive]

Citroen C4 Picasso HDi 115 PS caroto test drive 2014 (3)

To νέο C4 Picasso εντυπωσιάζει με την σικ εμφάνισή του και την συνολικά σύγχρονη γεύση που σου αφήνει ο τεχνολογικός του εξοπλισμός…

Όταν μιλάμε για MPV είναι σχεδόν αδύνατο να μην έρθει στο νου σου η ονομασία Picasso (μιλάμε για το μοντέλο της Citroen …όχι για κάποιο έργο τέχνης). Βέβαια, από την προηγούμενη δεκαετία που τα πολυχρηστικά (και όχι «πολυμορφικά» όπως λανθασμένα αναφέρεται συχνά, MPV: Multi-Purpose Vehicle) ήταν αρκετά της μόδας, σήμερα τα δεδομένα της αγοράς είναι διαφορετικά.

Διαφορετικό είναι και το νέο C4 Picasso που κερδίζει τις εντυπώσεις με την δυναμική μάσκα και τα λεπτεπίλεπτα LED που μοιάζουν σαν προέκταση της διπλής τραβέρσας. Με το βλέμμα να τρέχει προς τα πίσω έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά όμορφο MPV μοντέλο που ξεχωρίζει στον δρόμο δίχως να το χαρακτηρίζεις και ακραίο. Από την θέση οδήγησης εντυπωσιάζει η εξαιρετική ορατότητα που έχεις προς τα έξω χάρη στο μεγάλο κρύσταλλο που υπάρχει στις πρώτες κολόνες και φυσικά το τεράστιο παρμπρίζ (ειδικά όταν το πάνελ με τα σκιάδια είναι τραβηγμένα προς τα πίσω).

Αντικρίζοντας το σύγχρονο και ποιοτικό θα λέγαμε ταμπλό αντιλαμβάνεσαι την πρόθεση των Γάλλων να παντρέψουν την άνεση με την ψηφιακή τάση. Έτσι, ο πίνακας οργάνων στο μέσο του ταμπλό είναι ψηφιακός και με στιλ όπως μας έμαθε από το πρώτο C4. Χαμηλότερα υπάρχει μια πολυλειτουργική οθόνη αφής από την οποία ρυθμίζεις σχεδόν τα πάντα (ηχοσύστημα, κλιματισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο, γενικές ρυθμίσεις κ.α.) αλλά θα θέλαμε τις ενδείξεις του trip computer να απεικονίζονται στην πάνω οθόνη (αυτή με το ταχύμετρο/στροφόμετρο). Περίεργη η θέση του ηλεκτρικού χειρόφρενου στην κεντρική κονσόλα αλλά την συνηθίζεις εύκολα.

Ακόμη χαμηλότερα υπάρχει ένα κρυφό ντουλαπάκι με υποδοχές USB, φόρτισης, line-in κ.α. όπου μπορείς να αποθηκεύσεις την συσκευή και ακόμη και αν την ξεχάσεις να μην βρίσκεται σε κοινή θέα. Τα καθίσματα είναι άνετα αλλά θα θέλαμε λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη, ενώ πίσω υπάρχουν τρία ανεξάρτητα καθίσματα με διάφορες ρυθμίσεις της πλάτης και δυνατότητα ολίσθησης αυξομειώνοντας το πορτμπαγκάζ (από τα 537 στα 640 λίτρα). Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε μέχρι και τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, ενώ οι πίσω επιβάτες εκτιμούν την ύπαρξη αεραγωγών στις μεσαίες κολόνες.

images – nmarinopoulos

Εδώ να πούμε πως το C4 Picasso είναι πενταθέσιο (υπάρχει και το μεγαλύτερο 7θέσιο Grand) και προσφέρει καλό και μελετημένο χώρο αποσκευών με βολικό και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Η ποιότητα των υλικών είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε Citron, ενώ θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σε διάφορα σημεία. Οι ποτηροθήκες έχουν ικανοποιητικό βάθος, ενώ το ντουλαπάκι ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα χωρά αρκετά μικροαντικείμενα.

Όπως είπαμε το C4 Picasso είναι ένα μοντέλο με εμφανή προσανατολισμό στην άνεση, την πρακτικότητα και το μοντέρνο στοιχείο. Ειδικά αν έχετε οδηγήσει μοντέλα Citroen των τελευταίων ετών θα έχετε διαπιστώσει και εσείς πως στο ίδιο μοτίβο έχουν μονταριστεί και τα οδικά χαρακτηριστικά. Από τον κανόνα δεν θα αποκλίνει και το C4 Picasso με την μαλακή και άνετη ανάρτηση που επιτρέπει λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές. Ο επιλογέας των έξι σχέσεων έχει πολύ καλύτερη αίσθηση σε ακρίβεια από το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι ενώ τα φρένα είναι δυνατά και με λογικά ευαίσθητο ABS.

Στον ανοιχτό δρόμο το C4 Picasso είναι ήσυχο, δίχως ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους και ποιοτικό στην κύλισή του. Κάτω από το καπό του μοντέλο της δοκιμής μας υπάρχει το σωστό -κατά την γνώμη μας- μοτέρ που αποδίδει 114 άλογα και περίσσεια ροπής από χαμηλά. Είναι πολύ ήσυχο στην λειτουργία του και το κυριότερο αποδοτικό (με μέση κατανάλωση που κυμαίνεται στα 6-6,5 λτ./100 χλμ.) χάρη στην αναβαθμισμένη εκδοχή του (νέα μπεκ 5 οπών, νέα EGR, νέα έμβολα μειωμένων τριβών κ.α.), ενώ πολύ καλό σε ανταπόκριση είναι και το start/stop.

Ολοκληρώνοντας να πούμε πως με συνετή και πράα οδήγηση η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί σε υποδιαιρέσεις του «5». Κάτι που είναι απόλυτα εφικτό μιας και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του C4 Picasso σε προσαρμόζουν αυτόματα σε οικογενειακούς ρυθμούς. Τώρα, όσον αφορά στον οικογενειακό προϋπολογισμό υπολογίστε πως θα πρέπει να εκταμιεύσετε από 20.620€. Ποσό που δεν είναι μικρό αλλά δικαιολογείτε από την προχωρημένη σχεδιαστικά άποψη, τους πρακτικούς χώρους και φυσικά τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα που συνδυάζει καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

Citroen C4 1.6 e-HDi 115 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (114 PS) /3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 189 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 4,0 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 859 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.428×1.826×1.613 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.587/1.590 mm
Μεταξόνιο 2.785 mm
Χώρος αποσκευών 537-1.709 lt
Απόβαρο 1.298 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 22.050€ (απο 20.620€ με αποσυρση + εκπτωση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!