ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 308 1.6 e-HDi [test drive]

peugeot 308 e-hdi caroto test drive 2014 (7)

Το νέο 308 ξεκινά την πορεία του με τους καλύτερους οιωνούς και την ετικέτα του «Car of the Year». Έχουν έτσι τα πράγματα;

Τονίζουμε λίγο περισσότερο την λέξη «νέο» μιας και αυτό είναι το πρώτο σύγχρονο Peugeot που διατηρεί την ίδια αριθμητική ονομασία. Παρά ταύτα, αυτό το 308 είναι ολοκαίνουργιο σχεδόν σε κάθε σημείο με σημείο αναφοράς την κομψή και συνάμα συμπαγή σχεδίαση του αμαξώματος που φτάνει τα 4,25 μέτρα σε μήκος. Είναι ένα από τα ομορφότερα σχήματα στην μικρομεσαία κατηγορία που γεμίζει το μάτι και δεν περνά απαρατήρητο στον δρόμο.

Στο εσωτερικό οι Γάλλοι θέλησαν να προσδώσουν μια απέριττη νότα διατηρώντας τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι (όπως στο μικρότερο 208) ώστε το βλέμμα να διαβάζει τις ενδείξεις πάνω από αυτό. Για να πετύχεις την σωστή θέση οδήγησης είναι θέμα σωστών ρυθμίσεων (τιμονιού και καθίσματος), προσωπικά είχα τον πίνακα οργάνων οριακά πάνω από την στεφάνη του τιμονιού με αποτέλεσμα να με κουράζει στην εστίαση. Τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στην νυχτερινή οδήγηση όπου ουσιαστικά κρύβεται η στεφάνη.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία στάνταρ μεγάλη οθόνη που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες, ακόμη και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Τα γραφικά είναι καλής ανάλυσης με σωστό μέγεθος και η χρήση της οθόνης αφής συνηθίζεται με τον καιρό. Αυτό που θα μπορούσε να αυξήσει την πρακτικότητα θα ήταν μια κρυφή θήκη πιο χαμηλά, ενώ αυτό που βρίσκω ενοχλητικό είναι η απουσία ποτηροθήκης (έστω να υπήρχε και μια για τον οδηγό). Επίσης, αν έχετε σταθμεύσει σε μη σκιερό μέρος σκεφτείτε το καλά πριν πιάσετε τον μεταλλικό επιλογέα.

photos – nmarinopoulos

Συνολικά, η αίσθηση που αποκομίζεις από το εσωτερικό είναι αυτή του ποιοτικού και του κομψού. Και του πρακτικού μιας και οι χώροι είναι πολύ καλοί, έστω και αν οι πίσω επιβάτες δεν θα καθίσουν και σας πασάδες. Και αυτό διότι έχουν δοθεί μερικά περισσότερα εκατοστά στο πορτμπαγκάζ το οποίο είναι βολικότατο προσφέροντας 420 λίτρα, τιμή κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τα θετικά σχόλια αφορούν και τα σασί του νέου 308 με τον δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα με ισχύ 115 PS. Είναι ήσυχος στην λειτουργία του, με καλή ροπή από χαμηλά και στρωτό ανέβασμα στροφών. Το start/stop είναι εξαιρετικό και ένα από τα καλύτερα καθώς λειτουργεί έτσι όπως θα έπρεπε όλα τα του είδους. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6 lt/100 km ενώ στο ταξίδι μπορεί να συγκρατηθεί στα 5-5,5 lt/100 km. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η ορθά μακριά 6η σχέση που επιτρέπει ταχύτητες με 135-140 km/h με περίπου 2.000 rpm (εκεί που βρίσκεται και η πιο αποδοτική περιοχή σχεδόν κάθε ντίζελ).

Ο εξάρις επιλογέας όπως και το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχουν καλή αίσθηση δίχως να τα τοποθετείς και ανάμεσα στα καλύτερα. Η ανάρτηση βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα και γενικότερα το 308 είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς και με πολύ καλή ορατότητα προς τα έξω (από την θέση οδήγησης). Είναι άνετο στην πόλη, ευκολοδήγητο καθώς το τιμόνι «κόβει» αρκετά και ήσυχο στο ταξίδι δίχως σοβαρούς αεροδυναμικούς θορύβους. Κάτι που δεν μας άρεσε είναι πως όταν έχεις κατεβασμένα τα παράθυρα και ψεκάζεις με τα “πιτσιλιστίρια” το νερό δεν απομακρύνεται αποτελεσματικά.

Συνοψίζοντας το 308 είναι ένα ολοκληρωμένο hatchback και για όσους θέτετε ως πρότυπο στην κατηγορία το Golf, τολμούμε να πούμε πως δεν έχει να ζηλέψει και πολλά. H φαινομενικά υψηλή τιμή πώλησης (που πέφτει στα 18.820€ με απόσυρση+έκπτωση) αντισταθμίζεται από τον πλήρη εξοπλισμό, από την βασική έκδοση (σ.σ. υπάρχει και η μικρότερη ντίζελ έκδοση 1.6 με 92 PS από 19.300€), είναι καλοφτιαγμένο με καλούς χώρους, έχει οικονομικό και αποδοτικό κινητήρα και στέκεται μια χαρά στο δρόμο. Ε, κάτι ήξεραν και αυτοί που το ψήφισαν για αυτοκίνητο της χρονιάς…

Peugeot 308 1.6 e-HDi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) /3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,8 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 913 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 100 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.253×1.804×1.457 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.551/1.546 mm
Μεταξόνιο 2.620 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Απόβαρο 1.235 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 22.250€ (18.820€ με απόσυρση+προσφορά)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!