Android vs iOS, ντέρμπι αιωνίων και στο αυτοκίνητο!

CarPlay_Honda_Music_PRINT-copy

Η μάχη ανάμεσα στις δύο πλατφόρμες εκτείνεται προς το αυτοκίνητο το οποίο στα επόμενα χρόνια θα κάνει πολύ περισσότερα πράγματα…

Από την εποχή του καρμπυρατέρ ο «γενετικός κώδικας» του αυτοκινήτου εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που θα έλεγα πως πλέον διεκδικεί για τα καλά τον χαρακτηρισμό ενός smartcar, όπως αντίστοιχα συμβαίνει με smartphones. Και αυτό διότι ένα σύγχρονο όχημα (μην πάει ο νου σας μόνο σε πανάκριβες λιμουζίνες, υπάρχουν και φτηνότερα) κάνει πολύ περισσότερα πράγματα (για την ακρίβεια παρέχει την δυνατότητα στον οδηγό να κάνει περισσότερα). Έτσι, πίσω από την «λαμαρίνα» συναντάμε ένα μεγάλο αριθμό από ηλεκτρονικές μονάδες, ενεργοποιητές και αισθητήρες βελτιώνοντας όλο και περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη (τα smartcars που λέγαμε).

Οι εταιρίες που κατασκευάζουν οθόνες αφής τρίβουν τα χέρια τους μιας και οι σχεδιαστές έχουν ήδη διαμορφώσει την τάση για λιγότερους διακόπτες στο εσωτερικό, δίχως να ξεχνάμε τους πολυθεματικούς ψηφιακούς πίνακες οργάνων απειλώντας τα αναλογικά όργανα με τις κλασικές βελόνες. Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί το νέο χόμπι των τμημάτων R&D (έρευνας & εξέλιξης) της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά μέχρι να δούμε τα πρώτα σοβαρά δείγματα από την επόμενη δεκαετία, η προσοχή όλων στρέφεται στο νέο πεδίο μάχης που διανοίγεται μεταξύ της Google και της Apple.

Στόχος και των δύο εταιριών είναι η διείσδυση των λογισμικών τους σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο προχωρώντας σε συνεργασίες με διάφορους κατασκευαστές. Αρχές του χρόνου η Google είχε ανακοινώσει στο Las Vegas  την συνεργασία με τις GM, Honda και Mitsubishi σε ότι αφορά στην υποστήριξη με πλατφόρμα Android στα μοντέλα των εταιριών ενώ η Ford κατευθύνεται στο να βασίσει την επόμενη γενιά του συστήματος Sync στο QNX της BlackBerry (αφήνοντας στα κρύα του λουτρού την Microsoft).

APPLE CARPLAY. Στο σαλόνι της Γενεύης που έγινε τον Μάρτιο, η Apple πέρασε στην αντεπίθεση ανακοινώνοντας το σύστημα CarPlay που θα είναι διαθέσιμο με το iOS 7 και θα συνεργάζεται με τα iPhone 5s, iPhone 5c και iPhone 5. Έτσι, το κινητό θα συγχρονίζει αυτόματα με το αυτοκίνητο παρέχοντας όλες τις σχετικές διευκολύνσεις (κλήσεις, ανάγνωση μηνυμάτων, αναπαραγωγή μουσικής κ.α.) χρησιμοποιώντας και φωνητικές εντολές μέσω του Siri (όπως στο Sync της Ford), ενώ θα είναι συμβατές διάφορες άλλες εφαρμογές. Όπως δήλωσε στην ελβετική έκθεση ο Greg Joswiak, ο αντιπρόεδρος της Apple, «ο κάτοχος ενός iPhone θέλει να το κρατά πάντα στο χέρι του. Το CarPlay του δίνει την δυνατότητα να κάνει κάτι τέτοιο, με απόλυτη ελευθερία και στο αυτοκίνητο».

Αρχικά, το CarPlay θα υποστηρίζεται από τις Ferrari (στην FF), Mercedes (νέα C-Class) και Volvo (XC90 τέλη 2014) ενώ αργότερα στο παιχνίδι αναμένεται να μπουν και οι BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar-Land Rover, Kia, Mitsubishi, Nissan, PSA (Peugeot Citroen), Subaru, Suzuki και Toyota. H Chrysler εξετάζει την πιθανότητα χρήσης στα συστήματά της, και αν τελικά πει το ναι, τότε φυσιολογικά θα ακολουθήσει και η Fiat. «Η Apple προηγείται για εμάς έστω και αν η Google κάνει ενδιαφέρουσες κινήσεις με εταιρίες όπως η Audi και κάποιες άλλες» λέει ο Thomas Muller της Volvo.

Εδώ να πούμε πως το CarPlay δεν έρχεται να επινοήσει τον τροχό, μιας και πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν ήδη πλατφόρμες και infotainment συστήματα που αναπαράγουν -μέσω θύρας USB ή Bluetooth- μουσικά αρχεία, επιτρέπουν την διαδικτυακή σύνδεση, την ανάγνωση μηνυμάτων, πλήρη υποστήριξη σε τηλεφωνικό αρχείο και ιστορικό, παρακολούθηση βίντεο από το YouTube κ.α. Φυσικά, όλα τα παραπάνω γίνονται μέσω των οθονών αφής (π.χ. το Sensus της Volvo), πιεζοπεριστροφικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα (π.χ. το iDrive της BMW ή το Command στη νέα Mercedes C-Class), από τα κλασικά χειριστήρια στο τιμόνι και σε λιγότερα μοντέλα με φωνητικές εντολές (το Sync της Ford που προείπαμε).

Απλά το CarPlay (με σύνδεση μέσω USB) θα κάνει ακόμη πιο εύκολη την ζωή του οδηγού και δη του κατόχου iPhone, καθώς θα μπορεί να χειρίζεται οποιαδήποτε εφαρμογή από την οθόνη αφής με την ίδια ευκολία όπως και στην συσκευή του. «Το αυτοκίνητο θα γίνει πιο αποτελεσματικό σε ρόλο μίας δεύτερης οθόνης για το iPhone. Η συνδεσιμότητα θα είναι πανεύκολη, όλοι γνωρίζουμε πόσο απλοϊκά είναι σε χρηστικότητα οι συσκευές Apple» λέει ο Frank Gillet, οικονομικός αναλυτής στο Cambridge.

Το CarPlay θα υποστηρίζει και εφαρμογές τρίτων (π.χ. Beats Music, iHeartRadio, Spotify και Stitcher) δίνοντας πρόσθετη χρηστικότητα στα Apple Music, Messaging, Podcast και Maps. Εδώ να πούμε πως οι χάρτες της Apple θέλουν ακόμη πολύ δουλειά για να φτάσουν στο επίπεδο των αντίστοιχων της Google και παρόλο που σταδιακά η εταιρία με το μηλαράκι θα δώσει πρόσβαση στην πλατφόρμα της σε τρίτους, παραμένει άγνωστο πότε θα είναι συμβατά τα Google Maps (ίσως η σημαντικότερη εφαρμογή για ένα αυτοκίνητο). Τα οποία κατά γενική ομολογία είναι πολύ ανώτερα από την εφαρμογή χαρτών της Apple, τόσο σε πληροφορία όσο και σε αξιοπιστία ενώ είναι ήδη συμβατά (τα Google Maps) με όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που προαναφέραμε.

Ωστόσο, στο Android Auto, η σύνδεση του κινητού δεν γίνεται μέσω Bluetooth, αλλά μέσω USB. Δεν πρόκειται για παράλειψη, εξηγεί η Google. Ο λόγος είναι ότι θέλουν να εξασφαλίσουν πως ο οδηγός δεν θα κάνει χρήση του κινητού. Όπως υπολογίζουν, ένα 25% των τροχαίων ατυχημάτων είναι αποτέλεσμα χρήσης του smartphone την ώρα της οδήγησης, γεγονός που καθιστά σαφές πως δεν αρκεί μόνο το κινητό να είναι «έξυπνο», αλλά και ο οδηγός.

ΝΤΕΡΜΠΙ ΑΙΩΝΙΩΝ. Όπως και να ‘χει, «η μάχη ανάμεσα στo Android και στο iOS θα ωφελήσει τους καταναλωτές ακόμη και στην περίπτωση του αυτοκινήτου» είπε μεταξύ άλλων στο Bloomberg ο Eric Schmidt διευθύνων σύμβουλος της Google. Γιατί η μάχη φουντώνει τώρα; Προφανώς, το βασικό στοιχείο για την υιοθέτηση Android ή iOS είναι μια μεγάλη επιφάνεια εργασίας όπως οι οθόνες αφής (το ηλεκτρικό Tesla Model S είναι από τα πρώτα με τέτοιου τύπου οθόνη 17,3 ιντσών!).

Μα, οι touch screen δεν υπάρχουν εδώ και χρόνια; Ναι, αλλά βλέπετε ο κύκλος ζωής ενός μοντέλου στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι περίπου στα 6 χρόνια -με ένα ενδιάμεσο facelift- οπότε η διείσδυση κάθε νέας τεχνολογίας έχει πιο αργό ρυθμό. Πλέον, πολλά από τα τελευταίας κοπής μοντέλα διαθέτουν μεγάλες οθόνες αφής οι οποίες στα επόμενα χρόνια θα λειτουργούν σε περιβάλλον Android ή iOS με εφάμιλλη πλοήγηση όπως στα smartphones και στις ταμπλέτες. Ποιος ξέρει, ίσως το «next big thing» να έχει να κάνει και με τα περιβόητα πολυλειτουργικά γυαλιά …ήδη η Hyundai ανακοίνωσε πως στο επόμενο Sonata θα υποστηρίζει τα Google Glasses!

Μάλιστα, ένα σημείο-κλειδί για την επιτυχία μίας πλατφόρμας στο αυτοκίνητο -όπως είναι το CarPlay και οποιαδήποτέ άλλη- θα έχει να κάνει με το πόσο έξυπνη και προχωρημένη θα είναι καθώς ένα αυτοκίνητο κυκλοφορεί για πολλά χρόνια. Για αυτό το λόγο θεωρούνται δεδομένες αναβαθμίσεις (updates) που ίσως στο μέλλον να γίνονται στο πλαίσιο ενός τυπικού service! Μία καλή ερώτηση είναι «θα μπορεί κανείς να τοποθετήσει το CarPlay ως aftermarket προϊόν;». Προφανώς, κάτι τέτοιο είναι ενάντια στην πολιτική της Apple αλλά η Mercedes έχει αφήσει υπονοούμενα πως θα υπάρξει η δυνατότητα τωρινοί κάτοχοι πρόσφατων μοντέλων να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία CarPlay.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ. Η εποχή που θα μιλάς στο αυτοκίνητο δίνοντας του την εντολή «προορισμός προς το σπίτι» και σαν ένα robocar να κατευθύνεται στον αυτόματο είναι πολύ μακριά ακόμη. Αυτό όμως που θα μπορεί να κάνει σε λίγο καιρό το CarPlay μέσω του Siri (ακόμη δεν υπάρχει κάποιο μοντέλο παραγωγής με το σύστημα της Apple) είναι να σας δείξει τον δρόμο δίχως καν να τραβήξετε τα χέρια σας από το τιμόνι ή την προσοχή σας από τον δρόμο…

Δημοσιευμένο στο περιοδικό TechMATRIX

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Καλά όλα αυτά, αλλά απ τη στιγμή που το Siri, Google Now κτλ δεν υποστηρίζουν ελληνικά, τι να το κάνει ο Έλληνας οδηγός?
    ( Ok Google, take me to periptero…)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close