NEA

25 Χρόνια Opel Calibra

25th anniversary of the Opel Calibra (6)

Το Calibra ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένο σπορ κουπέ της δεκαετίας του 1990 με την παραγωγή του να φτάνει τις 238.647 μονάδες σε 7 χρόνια…

Μετά την καλή πορεία των Manta, Opel GT και Monza, το αεροδυναμικό Calibra έκανε πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη το 1989. Ήταν ένα εξαιρετικά προχωρημένο πρωτότυπο, πολύ μπροστά από την εποχή του με τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από όλα τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ανεξάρτητη ανάρτηση και ημι-υστερούντες βραχίονες στον πίσω άξονα, προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης (AWD) και σύγχρονους για την εποχή βενζινοκινητήρες με καταλυτικούς μετατροπείς κλειστού βρόγχου.

Ο βασικός δίλιτρος κινητήρας με 115 PS χάριζε τελική ταχύτητα 203 km/h, ενώ η 16-βάλβιδη έκδοση 150 PS έφτανε τα 223 km/h. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, το Calibra 16V είχε κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 7,7 lt/100 km. Έτσι, τα Manta και Calibra ήταν προσιτά dream cars που έγιναν cult coupés χάρη στην επιτυχημένη συνταγή σπορ επιδόσεων με οικονομία και αξιοπιστία, και τώρα θεωρούνται περιζήτητα classic cars.

Το Calibra συνδύαζε βέλιστη αεροδυναμική (με συντελεστή 0,26 ρεκόρ για την εποχή εκείνη) και καθημερινή πρακτικότητα. Η πίσω πόρτα με το μεγάλο άνοιγμα παρείχε εύκολη πρόσβαση σε έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών μέχρι 980L. Παρά το coupé σχήμα του, το μακρύ μεταξόνιο του Calibra διασφάλιζε καλούς χώρους και ανέσεις για τέσσερις επιβάτες. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλάμβανε υδραυλικό τιμόνι, πεντατάχυτο κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, ηχοσύστημα έξι ηχείων και φυμέ κρύσταλλα παραθύρων. Ανάμεσα στις προαιρετικές επιλογές ήταν A/C, τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρική ανακλινόμενη/συρόμενη ηλιοροφή.

Το Calibra 4×4 εντυπωσίασε με την πρόσφυση, την σταθερότητα πέδησης και την απόλυτα ασφαλή οδηγική συμπεριφορά. Το Μάρτιο του 1992 η Opel “τάραξε” τα νερά με τον ερχομό του Calibra Turbo. All-wheel drive, εξατάχυτο κιβώτιο, σπορ καθίσματα και 16άρες ζάντες αλουμινίου με φαρδιά ελαστικά 205/50, όλα στάνταρ. Αλλά την παράσταση έκλεψε ο 2.0 turbo που απέδιδε 204 hp (150 kW) με πλούσια ροπή διαθέσιμη όταν την απαιτούσε ο οδηγός.

Η έκδοση Keke Rosberg Edition του Calibra είχε αφήσει εποχή. Κάνοντας το εργοστασιακό ντεμπούτο της στο DTM (1993/94), η Opel παρουσίασε το νέο 2.5 V6 Calibra 125 kW/170 hp, μαζί με δίλιτρες, τετρακύλινδρες εκδόσεις με λευκή-κίτρινη DTM εμφάνιση. Όσοι επέλεξαν ένα Calibra Cliff Motorsport Edition το Μάιο του 1996 ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους. Το χρώμα ήταν ίδιο με του αγωνιστικού αυτοκινήτου Κατηγορίας 1 με το οποίο ο Manuel Reuter έμελλε να κερδίσει το ITC (τη σειρά που διαδέχτηκε το DTM σαν Παγκόσμιο Πρωτάθλημα) για την Opel στο τέλος της σεζόν. Το αγωνιστικό Cliff με έγκριση τύπου για δρόμο είχε χαμηλότερο σπορ πλαίσιο κατά 20 mm και ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου BBS (7J x 16).

Grand finale με Last Edition. Ένα μόλις χρόνο μετά την επιτυχία του στο ITC, το Calibra πέρασε μία ακόμα φάση ανανέωσης της γκάμας, αυτή τη φορά προς το τέλος της παραγωγής. Μετά από 222.000 ταξινομήσεις από το 1990, η ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής Last Edition επρόκειτο να γράψει το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία του Calibra. Μπορούσε να παραγγελθεί μέχρι το τέλος Απριλίου του 1997 και ήταν εφοδιασμένη με σπορ πλαίσιο, ζάντες BBS, δερμάτινο σαλόνι και A/C δίνοντας έμφαση στην πολυτέλεια. Η γκάμα κινητήρων περιλάμβανε τον V6 2.5L και έναν τετρακύλινδρο, δίλιτρο 136 hp/100 kW.

Η 29η Αυγούστου του 1997 σηματοδότησε την επίσημη λήξη παραγωγής. Μετά από επτά χρόνια, 238.647 Calibra είχαν κατασκευαστεί στο βασικό εργοστάσιο του Rüsselsheim, και στο Valmet στο Uusikaupunki, Φινλανδία. Για να ικανοποιηθεί η  υψηλή ζήτηση, η παρτίδα παραγωγής το 1990 αυξήθηκε στις 60.000 μονάδες από προγραμματισμένο όγκο 20.000, μέρος του οποίου κατασκευάστηκε στο Valmet Automotive.

Οι μεγαλύτερες αγορές του Calibra ήταν η Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία. Η βασική έκδοση 115 hp ήταν πρώτη στους πίνακες πωλήσεων με την παραγωγή να ξεπερνά τις 130.000 μονάδες, και ακολούθησε η έκδοση 2.0L 150 hp, από την οποία κατασκευάστηκαν πάνω από 61.000 μονάδες. Ανάλογη των περιστάσεων, μία μαύρη Last Edition με δίλιτρο, τετραβάλβιδο κινητήρα  ήταν το τελευταίο μοντέλο Calibra που πέρασε τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα, το Opel Classic εκθέτει αυτό το αυτοκίνητο σε πολλές εκδηλώσεις Youngtimer, όπου το όμορφο coupé πάντα κατακτά την καρδιά του κοινού.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!