ΔΟΚΙΜΕΣ

MINI Cooper 1.5 [test drive]

MINI_Cooper_Gasoline_Caroto_test_drive_2014 (30)

Η τρίτη γενιά του νέου Mini είναι εδώ. Και αν εμφανισιακά παίζεις το “βρες τις διαφορές” με το προηγούμενο, στην πράξη αυτό κινείται σε νέα μονοπάτια, πολύ πιο ενδιαφέροντα.

Kρίνοντας από την πρώτη ματιά, δύσκολα θα πει κανείς “α, το νέο Mini” συναντώντας το, εκτός και αν έχει κάνει διατριβή επάνω στο αντικείμενο. Οι διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση είναι, ευνόητα, περιορισμένες και έχουν να κάνουν κυρίως με το αυξημένο μέγεθος και, δευτερευόντως, με μερικές ακόμα λεπτομέρειες, όπως τα φώτα. Παρόλα αυτά, δουλειά έχει γίνει. Υπάρχουν πολλά και σημαντικά νέα στοιχεία σε αυτό, που διατηρούν μεν τη ρετρό γοητεία του, αναβαθμισμένη όμως με βάση τα σημερινά δεδομένα και ανάγκες.

Αρχής γενομένης της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων -και ειδικότερα του μήκους, κατά 9,8 εκατοστά- το νέο Mini (διαβάστε εδώ την δοκιμή της ντίζελ έκδοσης) προσφέρει πλέον ένα αισθητά πιο άνετο σαλόνι. Όχι για τους μπροστινούς επιβάτες αλλά για τους πίσω, που παλαιότερα θα έπρεπε να κάνουν σοβαρές υποχωρήσεις για να χωρέσουν, ενώ τώρα κάθονται με σαφώς μεγαλύτερη άνεση.

Το ταμπλό, αντίστοιχα, διατηρεί την “αεροπορική” λογική του, μόνο που πλέον θυμίζει περισσότερο… Learjet, παρά Cessna. Ενδεικτικό είναι το HUD (Head Up Display) που αναδύεται μπροστά από τον οδηγό, στη βάση του παρμπρίζ και προβάλλει στοιχεία για την κίνηση και την πλοήγηση. Εκεί που κάποτε υπήρχε το ταχύμετρο, πλέον δεσπόζει μία ευμεγέθης έγχρωμη οθόνη, η οποία μεταφέρει κάθε λογής πληροφορία από το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, την κάμερα οπισθοπορείας, το Bluettoth, το σύστημα προειδοποίησης ατυχήματος και αναγνώρισης πεζών, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές ταχύτητες κ.α.

Στην περίμετρο αυτής βρίσκεται ένα φωτεινό στεφάνι που αλλάζει χρωματισμό ανάλογα με τις συνθήκες, “γεμίζοντας” παράλληλα με το στροφόμετρο. Όσο για τη βάση της κεντρικής κονσόλας, εκεί, μεταξύ άλλων, θα βρείτε και το Start/ Stop διακόπτη του κινητήρα. Όπως φαίνεται και από τις εικόνες, το Mini βρίθει εξοπλισμού και gadgets. Κάποια από αυτά μπορεί να χρεώνονται έξτρα, δεν παυεί όμως να εντυπωσιάζουν τον αδαή, όσο και τον έμπειρο. Και αν η εξωτερική σχεδίαση έχει το “κοκκαλάκι της νυχτερίδας”, το εσωτερικό του απλά δεν υπάρχει.

photos: nmarinopoulos

Αφήνοντας κατά μέρος τα “unisex” χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι ώρα να περάσουμε στο προκείμενο, στην “αντρική” του πλευρά. Κάτω από το καπό κρύβεται ένας ελαφρά μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας, με υπερτροφοδότηση. Ο νέος τρικύλινδρος 1,5 του ομίλου BMW διαθέτει άμεσο ψεκασμό, σύστημα Valvetronic και ένα light turbo, χαρίζοντας έτσι 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Ο αεράτος χαρακτήρας του διακρίνεται από τις στροφές ακόμα του ρελαντί, που δεν αγκομαχά, ούτε και καθυστερεί να επιταχύνει το Mini Cooper. Κραδασμοί πρακτικά δεν υπάρχουν, ενώ ο ήχος του (όπως και του turbo) είναι αρκετά δουλεμένος ώστε να αφήνει μία ευχάριστη γεύση.

Δύναμη υπάρχει παντού, όπως και ελαστικότητα, οπότε δεν χρειάζεται να καταφεύγει κανείς συνεχώς στο πολύ καλό σε αίσθηση αλλά σχετικά μακρύ εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ενδεικτικά, η δευτέρα του φτάνει περίπου στα 114 χλμ./ώρα, πράγμα βολικό για την επίτευξη των 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. αφού δεν χρειάζεται να αλλάξει κανείς σε τρίτη. Το μεγαλύτερο, ίσως, ελάττωμα έχει να κάνει με το νέο, στιβαρό πάτωμα UKL της BMW, το τιμόνι και τις αναρτήσεις, που κάνουν τους 136 ίππους να δείχνουν λίγοι…

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, είναι αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα Mini Cooper, αν και ένα κλικ πιο ραφιναρισμένη. Καταρχήν, ο οδηγός έχει το δικαίωμα να αλλάξει, μέσω ενός δακτυλίου στη βάση του επιλογέα, το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι τρεις προσφερόμενες διαμορφώσεις είναι οι Green, Mid και Sport, οι οποίες επεμβαίνουν στη χαρτογράφηση του κινητήρα, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης.

Οι κλίσεις του αυτοκινήτου, σε κάθε περίπτωση, είναι ανεπαίσθητες. Το καλό τιμόνι χαράσσει με ακρίβεια την πορεία του αυτοκινήτου και μεταφέρει μπόλικη πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Στη διαμόρφωση μάλιστα Sport βαραίνει σημαντικά, για να θυμίσει λίγο καρτ, αν και τελικά αφήνει μια ελαφρά «τεχνητή» επίγευση. Τα φρένα, με τη σειρά τους είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση.

Ο οδηγός έχει σίγουρα λόγο να χαμογελάει, καθισμένος αναπαυτικά στο πλήρως ρυθμιζόμενο και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη κάθισμά του. Μία ματιά στο ταχύμετρο είναι χρήσιμη, καθώς τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα και δεν γίνονται πάντοτε αισθητά. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις για να κινηθεί κανείς γρήγορα, αν τις έχει όμως θα κερδίσει κάτι παραπάνω σε απόλαυση. Και σε κάθε περίπτωση, στο τέλος της μέρας, δεν θα βγει τσαλακωμένος, όπως θα γινόταν σε ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Η άνεση δεν λείπει, παρότι δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.

Εν κατακλείδι, το νέο Mini Cooper δείχνει συνολικά μία καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Ανετότερο, πιο δυνατό, πιο ασφαλές, με άφθονα gadget και διάφορα άλλα συστήματα, έχει ό,τι χρειάζεται για να συνεχίσει να κλέβει καρδιές. Με κάτι λιγότερο από 19.000 αποτελεί σίγουρα μια ενδιαφέρουσα πρόταση, αν και -στην καρδιά των petrolheads- θα συνεχίσει να παραμένει στη σκιά του Mini Cooper S.

MINI Cooper 1.5 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.500-6.000 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.250-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 4,5 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 586 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 215/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3821x1727x1414 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1501/1501 mm
Μεταξόνιο 2495 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Απόβαρο 1160 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.200€ (18.990€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!