NEA

Νέοι, αποδοτικότεροι κινητήρες Hyundai

Hyundai Debuts New Turbo Petrols plus 7-Speed Dual Clutch Gearbox in Paris

Μία νέα, πρωτότυπη έκδοση του i30 με φυσικό αέριο, καθώς και ένα ακόμα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.0 λίτρου παρουσίασε η Κορεατική εταιρία, αμφότεροι προδιαγραφών euro 6…

hyundai-new-enginesΑναφορικά με το i30, εφοδιάζεται με ένα νέο σύνολο 1.4 T-GDI και με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο κινητήρας αυτός μπορεί να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο τόσο φυσικό αέριο, όσο και βενζίνη, αποδίδοντας 115 ίππους και 206 Nm ροπής, από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 91 γρ./ χλμ. και πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Σε σχέση με αυτόν που αντικαθιστά (Gamma) είναι ελαφρύτερος κατά 14 κιλά και με μικρότερες διαστάσεις.

Για την αύξηση της ισχύος φέρει έναν υψηλής πίεσης υπερτροφοδότη, ενσωματωμένο στο σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων. Η σχεδίαση αυτή βελτιώνει την απόκριση, καθώς και τη ροπή στις χαμηλές στροφές. Παράλληλα, ο κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού για καλύτερο έλεγχο της καύσης και χαμηλότερη κατανάλωση.

Περνώντας στο κιβώτιο, είναι η πρώτη φορά που η Hyundai χρησιμοποιεί 7άρι, διπλού συμπλέκτη. Το 7DCT, όπως ονομάζεται, υπόσχεται άμεσες αλλαγές, καλύτερες επιταχύνσεις και βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Τώρα, σε ό, τι αφορά στη δεξαμενή του φυσικού αερίου, είναι χωρητικότητας 15 kg και βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο, ώστε να μη στερεί ζωτικό χώρο από το σαλόνι ή το διαμέρισμα των αποσκευών. Είναι μάλιστα κατασκευασμένη από πλαστικό με ενίσχυση υαλονημάτων, εξασφαλίζοντας έτσι το μισό βάρος από ένα συμβατικό, μεταλλικό ρεζερβουάρ.

Ο δεύτερος τούρμπο κινητήρας που παρουσίασε η Hyundai στο Παρίσι ανήκει στην ίδια γενιά (Kappa) αλλά διαθέτει μικρότερο κυβισμό, 998 κ.εκ. O 1.0 T-GDI πρόκειται να περάσει στην παραγωγή το 2015, εφοδιάζοντας το επόμενο i20, αν και οι πληροφορίες του caroto.gr αναφέρουν πως θα αυτός ή ο 1.4 θα κάνει ντεμπούτο στο Kia Rio, στη Γενεύη. Σχεδιασμένος στο ευρωπαϊκό τεχνικό κέντρο της εταιρίας, στη Γερμανία, θα φέρει και αυτός με τη σειρά του άμεσο ψεκασμό καυσίμου με μπεκ έξι οπών και ένα μικρό turbo, που θα εξασφαλίζει 118 ίππους και 172 Nm ροπής.

Επίσης, θα διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, που θα βελτιστοποιεί τη ροπή και θα βελτιώνει τη ροπή χαμηλά, καθώς και ένα σύστημα ψύξης που θα ελέγχει διαφορετικά τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην κυλινδροκεφαλή και στο μπλοκ του κινητήρα. Για να διατηρήσει μάλιστα όσο το δυνατόν μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις, το σύστημα εξαγωγής είναι ενσωματωμένο επάνω στην κυλινδροκεφαλή.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto