Δοκιμάζουμε το μοντέλο που διαδέχεται την ανοιχτή «τριάρα», ένα από τα καλύτερα τετραθέσια κάμπριο που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην αγορά…
Η έκφραση κίνησης μοιάζει σαν την έκφραση λόγου: έχεις πολλά να πεις μόνο όταν διαθέτεις το κατάλληλο όχημα. Και στην δική μας περίπτωση αυτό προέρχεται από την πληθωρική Σειρά 4 (θυμηθείτε τις δίπορτες αλλά και τετράπορτες εκδόσεις) που διαχωρίζεται από την πιο οικογενειακή Σειρά 3. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία BMW που, ναι μεν είναι απολαυστική στην οδήγηση, αλλά ακόμη πιο απολαυστική στην κίνησή της. Τι εννοούμε; Πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα «βολτάδικα»!
Αν και το συναίσθημα συνδέει τα κάμπριο με το καλοκαίρι, η λογική λέει πως δεν υπάρχει καλύτερη εποχή από το φθινόπωρο. Απλά πιέζεις τον κατάλληλο διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και περιμένεις 20 δευτερόλεπτα για να αναδιπλωθεί η μεταλλική οροφή στο πίσω μέρος. Το οποίο πορτμπαγκάζ, ακόμη και με μαζεμένη την μεταλλική οροφή, καταφέρνει να διαθέτει 220 lt για τις αποσκευές (συνολικός χώρος με ανεβασμένη την οροφή 220 lt). Από εκεί και πέρα, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να χαλαρώσεις κάτω από την συννεφιά (είπαμε, η καλύτερη εποχή είναι το φθινόπωρο) σαν ένα άλλο μουντό βρετανικό θολωτό, και να απολαύσεις την ανοιχτή «τεσσάρα».
photos: nmarinopoulos
Στην κίνησή της είναι χορταστική τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τους απέξω (εντάξει, μην το κρύβετε, σε όλους αρέσει και λίγο show-off). Το πλαίσιο παραμένει στιβαρό ακόμη και με την οροφή κατεβασμένη, ενώ για τις χαμηλές θερμοκρασίες τα καθίσματα διαθέτουν μικροεξαγωγές που βγάζουν ζεστό αέρα γύρω από τον αυχένα. Αν και θα προτιμήσεις τις ήρεμες βόλτες η ανοιχτή «μπέμπα» δεν θα σου πει όχι και στην σβέλτη πισωκίνητη οδήγηση. Τώρα, με την οροφή σηκωμένη και με σχήμα κουπέ η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, ενώ το πορτμπαγκάζ αδειάζει και χωρά τα συμπράγκαλα σου για ένα καθώς πρέπει ταξιδάκι απολαμβάνοντας τον ποιοτικό διάκοσμο που συναντάμε και στις άλλες εκδόσεις της Σειράς 4.
H έκδοση της δοκιμής μας είναι μία ενδιάμεση επιλογή από αυτές που διατίθενται στην ελληνική αγορά (υπάρχει μέχρι και έκδοση Μ) και κάτω από το καπό συναντάμε τον εξαιρετικό δίλιτρο κινητήρα με τα 245 άλογα που έχουμε δοκιμάσει τόσο στην 328i όσο και στην 428i. Πρόκειται για ένα μοτέρ που συνδυάζει επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση ανάλογα με το οδηγικό στιλ. Στην μία εβδομάδα συμβίωσης η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα περίπου 10 lt/100 km. Εδώ προφανώς τον ρόλο τους παίζουν τα επιπλέον 230 kg (ελέω ενισχύσεων, μηχανισμού διαιρούμενης μεταλλικής οροφής σε τρία μέρη κ.α.), καθώς και το κατά 300 mm μακρύτερο αμάξωμα.
Πάντως, ακόμη και έτσι η ανοιχτή τεσσάρα στέκεται μια χαρά στον δρόμο, προσφέρει ιδανικά ανοιχτή απόλαυση, διαθέτει μέχρι και σύστημα που ρυθμίζει αυτόματα την θερμοκρασία ανάλογα με την θέση της οροφής και την ταχύτητα ενώ οι πίσω κάθονται δίχως να τους ενοχλεί και τόσο ο αέρας (αν και έχω την εντύπωση πως η Mercedes E-Cabrio είναι λιγότερη ενοχλητική για τους πίσω). Όπως και να έχει, η 428i Cabrio είναι τόσο μπάνικη όσο χρειάζεται για να ανυψώσει το ηθικό και το status όποιου είναι σε θέση να καταβάλλει από 54.100€ (με απόσυρση).
BMW 428i Cabrio Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.997 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0x 90,1mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 180 kW (245 PS) / 5.000-6.500 rpm | |||
Ροπή | 350 Nm (35,7 kgm) / 1.250-4.800 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 6,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 10,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 8,6 / 6,6 / 5,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 588 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 154 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7, 225/45 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4638 x 1825 x 1384 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1545/1594 mm | |||
Μεταξόνιο | 2810 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 220-370 lt | |||
Απόβαρο | 1.775 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 56.900€ (με απόσυρση από 54.100€, τιμές με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) |
Πως γίνεται με κατεβασμένη οροφή να χωράει 370 λίτρα, και με ανεβασμένη 220; Τυπογραφικό λάθος ή η BMW έκανε μαγικά;! (Σημειωτέον, τα χρειάζεται τα μαγικά του το hardtop cabrio…)
Φυσικά και δεν υπάρχει κατι …μαγικό. Ευχαριστουμε για την παρατήρηση :-)