NEA

Αντιπαράθεση για τις μελλοντικές προδιαγραφές CO2

auto_emissions

Στις 9 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεδριάζει σχετικά με τις μελλοντικές, αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύσουν στη γηραιά ήπειρο μετά το 2021.

Η είδηση αυτή πιθανά χαροποιεί οικολογικές οργανώσεις όπως η Greenpeace, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που εδώ και χρόνια έχουν εκδηλώσει αντιρρήσεις για τις υπερβολικά αυστηρές απαιτήσεις της Ε.Ε. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen δήλωσε στις αρχές Οκτωβρίου ότι θα είναι “μοιραίο” να επιβαρυνθούν οι εταιρίες με ακόμα αυστηρότερες νόρμες ρύπων, πριν προφτάσουν να γίνουν προσιτά σε ικανοποιητικό βαθμό ηλεκτρικά οχήματα, plug-in υβριδικά και άλλα μοντέλα με εναλλακτικές μορφές κίνησης.

Ήδη ο στόχος για το 2021 είναι η μέση τιμή των ρύπων να πέσει στα 95 γρ. CO2/ χλμ. από τα 132 γρ. του 2012. Τώρα αυτό που ακούγεται είναι ένας νέος στόχος 68-75 γραμμαρίων CO2 μέχρι το 2025, υπό την απειλή βαριών προστίμων, ώστε να αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσπαθήσουν ακόμα περισσότερο. Παρατηρητές, ωστόσο, των εταιριών, θεωρούν ότι ένας στόχος της τάξης των 75 γρ. έως το 2030 θα ήταν σαφώς πιο εφικτός, αφού για την επίτευξη τέτοιων τιμών θα πρέπει η υβριδική τεχνολογία να περάσει σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της αγοράς.

“Το επόμενο βήμα για να επιτύχουμε τους στόχους αυτούς είναι πραγματικά μεγάλο και περιλαμβάνει μία μεγάλη στροφή στην ηλεκτροδότηση των συστημάτων μετάδοσης. Θα πρέπει να αλλάξει όλη η λογική της παροχής ισχύος και όχι απλά να βελτιώσουμε ένα κιβώτιο ταχυτήτων, να χρησιμοποιήσουμε ελαφρύτερα υλικά και να προσθέσουμε ένα start-stop. Γι αυτό ακριβώς και η βιομηχανία χρειάζεται περισσότερο χρόνο” δήλωσε ο Arndt Ellinghorst, αναλυτής του Evercore ISI.

Από την άλλη, κύκλοι των Βρυξελών αναφέρουν ότι ο επόμενος στόχος θα παραμείνει για το 2025 και δεν θα μετακυλήσει πίσω. Ο φόβος τους είναι ότι σε περίπτωση παράτασης δεν θα επενδυθούν πιθανά τα ποσά που χρειάζονται για την εξέλιξη και άρα θα υπάρξουν καθυστερήσεις. Η όλη εξίσωση δείχνει αρκετά δύσκολη, καθώς τα οικονομικά μεγέθη για την όποια απόφαση ανέρχονται σε αρκετές δεκάδες δις. ευρώ και σίγουρα, μέχρι τη λήψη της τελικής απόφασης, θα υπάρξουν αρκετές πιέσεις και από τις δύο πλευρές.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Δηλαδή είναι προτιμότερο να έχουμε EV που δεν ρυπαίνουν κατά τη μετακίνηση, αλλά η φόρτησή τους ρυπαίνει 10 φορές παραπάνω καθώς τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού υπόκεινται σε άλλες νόρμες…
    Μην αναφερθώ και στον λιγνίτη…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!