ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Twingo 1.0 SCe S/S [test drive]

Renault Twingo SCe 70 PS caroto test drive 2014 (26)

Κινητήρας και μετάδοση στον πίσω άξονα; Όχι, δεν πρόκειται για κάποιο σπορ μοντέλο, αλλά για το νέο Twingo που αλλάζει σελίδα και γίνεται καλύτερο σε όλα του!

Το Renault Twingo ήταν ανέκαθεν ένα ανατρεπτικό αυτοκίνητο πόλης. Από την 1η γενιά που έδειξε πόσο μεγάλους χώρους μπορεί να έχει ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο προκαλώντας αίσθηση και με το στιλ του (μιλάμε για πριν από 22 χρόνια), έως και την απερχόμενη η οποία είχε πλέον ωριμάσει με πιο έντονο τον ανταγωνισμό από κάθε άλλη φορά. Τώρα, στην 3η γενιά τα πάντα είναι διαφορετικά (τουλάχιστον όσον αφορά το σασί) υιοθετώντας την λογική του «όλα πίσω», με αφορμή την συνεργασία της Renault με την Smart.

Ως πεντάθυρο και πισωμήχανο το νέο Twingo δεν υπολείπεται καθόλου σε στιλ. Τουναντίον, είναι ένα από τα πιο κουκλίστικα city cars που μπορεί να αποκτήσει κανείς, με μικρούς προβόλους, μικρότερο μήκος (-92 mm) και αντίθετα μακρύτερο μεταξόνιο (+225 mm!). Το προφίλ θυμίζει αρκετά Fiat 500 αλλά η γενικότερη εικόνα θα λέγαμε πως είναι ορίτζιναλ γαλλική παραπέμποντας σε Renault 5 (τουλάχιστον το πίσω μέρος, έρχεται και το RS!). Το μήκος φτάνει τα 3,595 μέτρα και το Twingo χωρά σχεδόν παντού, τηρουμένων των αναλογιών του, με τις λαβές των πίσω θυρών να βρίσκονται «κρυμμένες» ψηλά.

Η νεανική διάθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό αλλά με ένα πιο απέριττο στιλ, όπως μας έχει συνηθίσει και το Clio. Απέριττο και λειτουργικό θα λέγαμε, με αρκετές έξυπνες θήκες και λύσεις, όπως το ντουλαπάκι μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων που εναλλακτικά τοποθετείται πάνω από τις δύο ρηχές ποτηροθήκες. Εξαιρετικά βολική είναι η εφαρμογή R&Go (προσφέρεται δωρεάν), η οποία συνδυάζεται με μια βάση συγκράτησης και ουσιαστικά επιτρέπει την πλήρη διασύνδεση του κινητού με το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Τα πλαστικά είναι αναμενόμενα σκληρά στην αφή αλλά με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ τα διακοσμητικά δίνουν μία χαριτωμένη αίσθηση.

Από την θέση οδήγησης αντικρίζεις έναν ημικυκλικό πίνακα οργάνων που έχει αναλογικό κοντέρ με τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδίου να απεικονίζονται σε μία ψηφιακή οθόνη. Αυτό που μας έλειψε ήταν ένα στροφόμετρο (αν και το Twingo δεν είναι το μόνο δίχως αυτό), όπως και η ρύθμιση του καθίσματος σε ύψος (το τιμόνι δεν έχει τηλεσκοπική ρύθμιση), μιας και η θέση είναι κάπως ψηλή για τους μεγαλόσωμους επιβάτες. Πάντως, οι πίσω θα εκπλαγούν για τον χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους (αλλά ίσως να ενοχληθούν από τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με κλιπ). O χώρος αποσκευών προσφέρει 188 lt και μπορεί να αυξηθεί αρκετά ρίχνοντας τις πίσω πλάτες (ή σε ορθή γωνία φτάνοντας τα 219 lt), ενώ θα μπορούσε να υπάρχει έξτρα χώρος στον εμπρός άξονα.

photos: nmarinopoulos

Το Twingo της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον 3-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (υπάρχει και ο τούρμπο 900άρης) που αποδίδει 70 PS και 91 Nm ροπής. Βρίσκεται στον πίσω άξονα, μαζί με το σύστημα μετάδοσης, εδρασμένα πάνω σε μία διάταξη τύπου De Dion (όπως το Smart ForTwo). Όσο για τον θόρυβο, αυτός σπάνια θα σε ενοχλήσει μιας και βρίσκεται αρκετά …πίσω!RENAULT TWINGO III (B07) PHASE 1H συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα θα προτιμηθεί από όσους κυρίως θέλουν την καλύτερη κατανάλωση (ακόμη και με βαρύ πόδι κυμάνθηκε στα 6 lt/100 km, πολύ καλή η λειτουργία του Start-Stop) και λιγότερο επιδόσεις, οι οποίες στον ανοιχτό δρόμο είναι μέτριες (εδώ δεν βοηθά και το κάπως μακρύ σε κλιμάκωση κιβώτιο) με το Twingo να παρουσιάζει καλή σταθερότητα και μια μικρή ατονία στους πλευρικούς ανέμους την οποία διαχειρίζεται η ειδική λειτουργία του ESP (η αλήθεια είναι πως την πρώτη φορά που ακούσαμε να μπαίνει το ESP μας ξένισε). Τώρα, αν αναρωτιέστε τι γίνεται σε βρεγμένο δρόμο και με τέρμα γκάζι, δεν υπάρχει τίποτε απολύτως να ανησυχείτε καθώς η υπερστροφή πνίγεται στην γένεσή της.

Για στοπ! Για αυτοκίνητο πόλης μιλάμε, το ξεχάσατε; Σε αυτό το περιβάλλον το Twingo τα καταφέρνει μια χαρά, έχει εξαιρετικά αποτελεσματικά φρένα, ελαφρύ αλλά σαφές σε αίσθηση τιμόνι, ενώ ο 5άρις επιλογέας δεν «σκαλώνει» σε καμία θέση. Η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική άνεση, παρόλο που δεν πολυσυμπαθεί τα δύσκολα, ενώ αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ευελιξία (με κύκλο στροφής στα 8,6 m) που τους εμπρός τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών!

Συνοψίζοντας, αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως το Twingo έχει ότι οφείλει ένα city-car: χαριτωμένο στιλ, χώρους για τέσσερις, καλό πορτμπαγκάζ και να είναι τόσο ευκολοδήγητο που να μην σε αγχώνει στην ζούγκλα της πόλης! Στα συν του νέου Twingo είναι και η λογική τιμή πώλησης (από 9.970€ με απόσυρση) και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Renault Twingo 1.0 SCe 70 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 52 kW (70 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 91 Nm (9,2 kgm) / 2.850 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,5 sec
Τελική ταχύτητα 151 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,2 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 583 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 95 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες / Άξονας de Dion (με σύνδεσμο Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SprortBlueResponse – 165/65 R15 (Ε), 185/60 R15 (Π)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.595×1.646×1.554 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.452/1.425 mm
Μεταξόνιο 2.492 mm
Χώρος αποσκευών 174-980 lt
Απόβαρο 940 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 10.750€ (9.970€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button