ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Aygo 1.0 [test drive]

Toyota_Aygo_caroto-test-drive-2014 (39)

Το δημοφιλές μικρό της Toyota φροντίζει να αναβαθμιστεί σε κάθε επιμέρους τομέα, ντύνεται με ένα ιδιαίτερα μοντέρνο αμάξωμα και επιστρέφει δριμύτερο, στη δεύτερη γενιά του.

Τόσο το χαμηλό κόστος, όσο και οι περιορισμένες διαστάσεις -που βοηθούν στις αστικές μετακινήσεις- έχουν καθιερώσει την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης ως μία από τις βασικότερες της αγοράς. Οι προτάσεις εδώ είναι πολλές και αντίστοιχα ο ανταγωνισμός σκληρός. Ως εκ τούτου, για να ξεχωρίσεις θα πρέπει να έχεις κάτι ουσιαστικό να προσφέρεις και η Toyota το γνωρίζει καλά αυτό. Και το δείχνει με την πρώτη ματιά…

Φέροντας ένα τεράστιο “X” στο μπροστινό μέρος, το νέο Aygo δύσκολα περνάει απαρατήρητο. Κάποιοι μπορεί να το χαρακτηρίσουν έως και υπερβολικό, στην πράξη όμως αποτελεί ένα πολύ ισχυρό, μοντέρνο στοιχείο πάνω του, που δίνει χρώμα στο μικρό αμάξωμα. Ευχάριστες λεπτομέρειες αποτελούν επίσης οι έντονες αιχμές, η διχρωμία, τα LED φώτα ημέρας και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής, Cd=0,29.

Με τη σειρά του, εμφανώς αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό. Το χαμηλό κόστος κτήσης εξακολουθεί να παραμένει προτεραιότητα, όχι όμως πλέον σε βάρος του εξοπλισμού. Αυτό τουλάχιστον δηλώνει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που δεσπόζει την κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδίου, να πραγματοποιεί κλήσεις και να βλέπει τα mail του μέσω Bluetooth, μεταξύ άλλων. Παρόλο που το interface του συστήματος, δεν διαθέτει τα κλασικά κουμπια, με τον καιρό συνηθίζεται και αποδεικνύεται εξίσου εύχρηστο και βολικό.

Κατά τα άλλα, δεν λείπει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC, το air condition και άλλα συστήματα ασφάλειας και άνεσης. Επίσης, διορθώθηκε και η βασικότερη εργονομική ατέλεια της πρώτης γενιάς! Πλέον ο οδηγός δεν χρειάζεται να τεντώνει το χέρι του μέχρι τη δεξιά πόρτα, μπορεί από την πλευρά του να ανοίγει και τα δύο μπροστινά παράθυρα… Όσο για τα πίσω, παραμένουν ανοιγόμενα προς τα έξω, με μεντεσέ. Το μόνο, ίσως, αρνητικό, έχει να κάνει με την ποιότητα ορισμένων υλικών, όπως διακόπτες, που μοιάζουν αρκετά φτηνά σε όψη και υφή.

photos: fraisis

Από άποψης χωρητικότητας, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές. Παρότι ανήκει στη μικρότερη των κατηγοριών, το Aygo διαθέτει αρκετό χώρο για να μεταφέρει αξιοπρεπώς 4 ενήλικες. Το διαμέρισμα αποσκευών, με τη σειρά του, έχει κερδίζει ελαφρά σε διαστάσεις, φτάνοντας πλέον τα 169 λίτρα, κυρίως όμως έχει βελτιωθεί η προσβασιμότητά του, χάρη στη μεγαλύτερη πέμπτη πόρτα.

Στο δρόμο, τώρα, το αυτοκίνητο διατηρεί την ίδια φιλοσοφία της πρώτης γενιάς, ραφιναρισμένη στα σημεία. Αναμενόμενο θα πει κανείς, αφού τόσο το πλαίσιο, όσο και οι αναρτήσεις παραμένουν ίδια, αν και με επί μέρους βελτιώσεις. Ως εκ τούτου, Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα, όπως και η άνεση. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται καλύτερα, ενώ αισθητά μειωμένος είναι και ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα. Το αυτοκίνητο δίνει μία αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας, ακόμα και σε σχετικά υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης έχει κερδίσει κάτι σε αμεσότητα, αν και ο κύκλος στροφής του δεν θα εντυπωσιάσει. Αντίστοιχα τα φρένα παραμένουν αποδοτικά και πλέον προσφέρουν πολύ καλύτερη αίσθηση, χωρίς ενοχλητικές παρεμβάσεις από το ABS.

Βελτιώσεις υπάρχουν και στον κινητήρα, που στη βάση του παραμένει και αυτός ίδιος. Χάρη στις φροντίδες των μηχανικών της Toyota, αποδίδει πλέον 69 ίππους (έναντι 68, της πρώτης γενιάς), δείχνει όμως πιο πολιτισμένος στη λειτουργία του και με καλύτερο διάγραμμα ροπής. Αυτός συνεργάζεται με ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με καλή αίσθηση επιλογέα αλλά μία παράξενα μακριά δεύτερη σχέση, που φτάνει στα 107 χλμ./ώρα, η οποία δεν βοηθά στις ρεπρίζ μέσα στην πόλη. Αντιθέτως, η πέμπτη σχέση είναι σχετικά κοντή, αν και αυτό είναι εν μέρει λογικό, με βάση τις δυνατότητες του κινητήρα.

Αν, τελικά, πρέπει κανείς σύντομα να περιγράψει το νέο Aygo, καταλήγει ότι πλέον είναι “πιο αυτοκίνητο” για τα λεφτά του. Πιο πολιτισμένο, πιο ασφαλές, πιο μοντέρνο, πιο πρακτικό. Παράλληλα διατηρεί τη φήμη, τη λογική τιμή (που ξεκινά από τα 9,771 ευρώ) και τα έξι χρόνια εγγύηση του κατασκευαστή. Με βάση αυτά θα διεκδικήσει και τη θέση του στην αγορά.

Toyota Aygo 1.0 5d  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 51 kW (69 PS) / 6.400 rpm
Ροπή 95 Nm (9,7 kgm) / 4.300 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 5,4 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 603 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 95 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 165/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.455×1.615×1.460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.420/1.410 mm
Μεταξόνιο 2.340 mm
Χώρος αποσκευών 168 lt
Απόβαρο 810 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 10.540€ (τιμή με απόσυρση από 9.771€)

Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε μία αυτόματη έκδοση μοντέλου

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button