ΔΙΑΦΟΡΑ

Και η Toyota απελευθερώνει τις πατέντες της!

Ο διάσημος φυσικός Dr. Michio Kaku μιλάει για την κοινωνία του υδρογόνου στο περίπτερο της Toyota

Ένα χρόνο πρίν η Tesla Motors έδωσε σε δημόσια χρήση τις πατέντες της ώστε να βοηθήσει και άλλες εταιρίες να μπούν στην ηλεκτροκίνηση…

Ο διάσημος φυσικός Dr. Michio Kaku μιλάει για την κοινωνία του υδρογόνου στο περίπτερο της ToyotaΑκολουθώντας το παράδειγμα της Tesla Motors, η Toyota ανακοίνωσε στο Consumer Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας ότι θα απελευθερώσει 5.680 απο τις πατέντες τις που αφορούν την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (Ηydrogen Fuel Cells). «Στην Toyota πιστεύουμε ότι όταν μοιραζόμαστε τις καλές ιδέες, μπορούν να συμβούν υπέροχα πράγματα» είπε ο Bob Carter αντιπρόεδρος πωλήσεων στην Toyota στις ΗΠΑ. «Η πρώτη γενιά οχημάτων τεχνολογίας κυψελών καυσίμου στο 2015 με 2020 θα είναι κρίσιμη, καθώς χρειάζεται προσπάθεια και αντισυμβατική συνεργασία απο αυτοκινητοβιομηχανίες κυβερνητικούς νομοθέτες, ακαδημαϊκούς και παρόχους ενέργειας. Σταματώντας παραδοσιακές εταιρικές πρακτικές, μπορούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και να προχωρήσουμε στο μέλλον της αυτοκίνησης πιο γρήγορα, αποδοτικά και οικονομικά».

[youtube width=”600″ height=”360″ video_id=”EU8PMd-pwkg”]

Στην παρουσίαση στο CES επιστρατεύτηκε ο γνωστός φυσικός Dr. Michio Kaku που είπε ότι: «Αφήνουμε την εποχή των υδρογονανθράκων και μπαίνουμε στην εποχή του υδρογόνου για την δημιουργία μιας μη ρυπογόνου κοινωνίας. Το 75% του σύμπαντος είναι φτιαγμένο απο υδρογόνο. Είναι η πιο άφθονη ουσία στο σύμπαν. Αντίθετα το πετρέλαιο, ο μαύρος χρυσός, είναι απο τα πιο σπάνια στον πλανήτη γη. Τα έθνη θα πολεμήσουν για να εξασφαλίσουν παροχή πετρελαίου. Το πετρέλαιο βρίσκεται ίσως στις πιο επικίνδυνες, στις πιο ασταθείς περιοχές του πλανήτη».

[youtube width=”600″ height=”360″ video_id=”puvy6QxlPso”]

Η Toyota λέει ότι πολλές απο τις πατέντες είναι 20 χρονών και ακόμα πιο παλιές, θέλοντας να τονίσει την πολύχρονη προσπάθεια να ξεπεραστούν οι τεχνικές δυσκολίες και να αναπτυχθεί η τεχνολογία. Παρόλα αυτά δεν υπήρξε καμία εμπορική εφαρμογή πέρα απο τα διάφορα πρωτότυπα και μοντέλα δοκιμών. Αυτή η έλλειψη εμπορικής ανάπτυξης όπως λέει είναι ο λόγος που απελευθερώνει τις πατέντες σε συνήθως ανταγωνιστικές εταιρίες που στοχεύουν σε παραγωγή και πώληση οχημάτων κυψελών καυσίμου αλλά και ανταλλακτικών και παρόχων των σχετικών υποδομών.

toyota release patents 2015 (1)Οι περίπου 5680 παγκόσμιες πατέντες αφορούν 3350 πατέντες ελέγχου του συστήματος κυψελών καυσίμου, 1950 αφορούν την συ συστοιχία κυψελών καυσίμου (Fuel Cell stack), 290 την δεξαμενή υδρογόνου υψηλής πίεσης και 70 για την παραγωγή και διάθεση του υδρογόνου. Οι πατέντες θα διατεθούν σε κατασκευαστές οχημάτων κυψελών καυσίμου, ανταλλακτικών και εταιριών ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε μια αρχική περίοδο εισαγωγής στην αγορά που η Toyota περιμένει να λήξει το 2020. Η Toyota θα εξετάζει αιτήσεις έξω απο τον τομέα των μεταφορών για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Να υπενθυμίσουμε ότι έχουν υπάρξει έντονες κριτικές αντιδράσεις για το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής οχημάτων κυψελών καυσίμου απο ανταγωνιστικές εταιρίες όπως η Nissan που δεν είναι εντελώς αρνητική για το μέλλον, αλλά προς το παρόν επενδύει με επιτυχία στα αμιγώς ηλεκτρικά. Και η Toyota απαντάει σταματώντας την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών RAV 4 EV (σε συνεργασία με την Tesla). H Toyota βλέπει τα ηλεκτρικά σαν αυτοκίνητα συμμόρφωσης (όπως είχαμε γράψει και παλιότερα), ενώ με τα αυτοκίνητα υδρογόνου παίρνει ακόμα περισσότερες πιστωτικές μονάδες μηδενικών εκπομπών (ΖΕV Credits).

toyota release patents 2015 (3)Όπως και με την Tesla, πάντως, τα κίνητρα για την απελευθέρωση των πατεντών είναι εγωκεντρικά. Και στις δυο περιπτώσεις, θα βοηθήσουν την κάθε φίρμα να φέρει πιο κοντά το δικό της όραμα για το μέλλον. Η Tesla οραματίζεται στο μέλλον κάθε αυτοκίνητο να είναι μπαταριοκίνητο που φορτίζεται απο ανανεώσιμες.
Στο μέλλον της Toyota θα οδηγούμε αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου με το υδρογόνο να παράγεται απο ανανεώσιμες. Μοιράζοντας την τεχνολογία σε μπαταρίες, φόρτιση κ.λπ. σε εταιρίες με κοινή προσέγγιση η Tesla προσπαθεί να υιοθετηθεί σε πιο ευρεία χρήση το δικό της στάνταρ στους σταθμούς φόρτισης και οι πελάτες της θα βρίσκουν ακόμα περισσότερα σημεία φόρτισης.

Η Toyota μοιράζοντας τις πατέντες ελπίζει να πέσει το κόστος με τη μαζικότερη παραγωγή κυψελών καυσίμου, περιορίζοντας και το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων για όλους. Πιο σημαντικό όμως είναι ότι περιορίζει τα εμπόδια σε εταιρίες που θα ήθελαν να σχεδιάσουν, κατασκευάσουν, και λειτουργούν τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Γιατί χωρίς ολοκληρωμένο δίκτυο ανεφοδιασμού ή αντίστοιχα φόρτισης κάθε προσπάθεια είναι καταδικασμένη. Υπενθυμίζουμε ότι τις πατέντες της Tesla μπορείτε να βρείτε ελεύθερα εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button