ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ορόσημο το βολάν διπλής μάζας στα 50 χρόνια της LUK

LUK DMF 34

Η παραγωγή του 100 εκατομμυριοστού βολάν διπλής μάζας (ΒΔΜ) ολοκληρώθηκε στον προμηθευτή ανταλλακτικών οχημάτων Luk (Γερμανία), ο οποίος αποτελεί μέλος του Ομίλου Schaeffler…

luk sales dmfΠρόκειται για έναν επιτυχημένο αποσβεστήρα κραδασμών που κατασκευάζεται εδώ και τρεις δεκαετίες σε τρεις τοποθεσίες: Στην έδρα του στο Bühl από την εισαγωγή του ΒΔΜ το 1985, στο Szombathely, στην Ουγγαρία από το 2000 και στην Taicang, Κίνα, από το 2007. Ο πρώτος πελάτης που ενδιαφέρθηκε για το ΒΔΜ ήταν ο κατασκευαστής οχημάτων BMW το 1985.

«Η ανάπτυξη του βολάν διπλής μάζας είναι μία από τις πιο ξεχωριστές καινοτομίες στα 50 περίπου χρόνια ιστορίας της εταιρίας μας και έχει αναδειχθεί ως ένα ρηξικέλευθο προϊόν για την αυτοκινητοβιομηχανία και ως βασική τεχνολογία για αειφόρο κινητικότητα, η οποία σήμερα είναι απολύτως απαραίτητη», είπε ο Matthias Zink, Πρόεδρος του Τμήματος Συστημάτων Μετάδοσης, στη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων, για να επισημάνει αυτό το κατασκευαστικό επίτευγμα.

Η τοποθεσία LuK της Schaeffler στο Bühl γιορτάζει το 100 εκατομμυριοστό Βολάν Διπλής Μάζας: Helmut Reinhardt, Υπεύθυνος Συναρμολόγησης, Δρ. Wolfgang Reik, πρώην Επικεφαλής Ανάπτυξης, Norbert Indlekofer, Schaeffler CEO Automotive, Matthias Zink, Πρόεδρος του Τμήματος Συστημάτων Μετάδοσης, Δρ. Jürgen Kroll, Επικεφαλής του Τμήματος Συστημάτων Συμπλέκτη, Δρ. Dieter Eireiner, Επικεφαλής της Σειράς Παραγωγής (από αριστερά προς τα δεξιά).Ο Δρ. Wolfgang Reik, ο πρώην υπεύθυνος ανάπτυξης στην LuK, εξήγησε ότι η επιτυχία δεν ήταν προβλέψιμη εξαρχής και ότι κάποιος πρέπει να είναι παθιασμένος εφευρέτης για να ανταπεξέλθει στα αρχικά εμπόδια. Ο Zink πρόσθεσε: «Ο καθοριστικός παράγοντας για τη επιτυχία μας είναι τα κίνητρα των μηχανικών μας, οι οποίοι διαμορφώνουν τη μελλοντική κινητικότητα, και συνεχίζουν εδώ και 30 χρόνια να εξελίσσουν επιτυχώς το ΒΔΜ».

SMS==> Βολάν διπλής μάζας, τι είναι και πως λειτουργεί!

 luk dmf dual mass flywheel (1)Το ΒΔΜ επιτρέπει την οικονομική οδήγηση με αυξημένη ακουστική άνεση, και επομένως συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 και στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτός ήταν και εξακολουθεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία ενός προϊόντος στην αγορά. Το πρώτο όχημα στην αγορά με βολάν διπλής μάζας από την LuK ήταν η BMW 525e.

Το ΒΔΜ εξελίσσεται συνεχώς, γεγονός το οποίο έχει αυξήσει την απόδοση του εξαρτήματος κατά τη συνεχόμενη επιτυχία εδώ και 30 χρόνια. Πολύ σημαντική αύξηση στην απόσβεση κραδασμών επιτεύχθηκε με την ενσωμάτωση ενός φυγόκεντρου αποσβεστήρα τύπου εκκρεμούς. Αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία, η οποία εισήχθη το 2008, αυξάνει την ικανότητα απόσβεσης στο ΒΔΜ προσθέτοντας ένα ακόμα εξάρτημα προσαρμογής ταχύτητας. Το εκκρεμές αντικαθιστά τον εσωτερικό αποσβεστήρα ενός συμβατικού ΒΔΜ και επομένως, δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου τον χώρο σχεδίασης.

Βολάν Διπλής Μάζας της Schaeffler με Φυγόκεντρο Αποσβεστήρα τύπου ΕκκρεμούςΤα ΒΔΜ με φυγόκεντρο αποσβεστήρα τύπου εκκρεμούς μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπου και τα συμβατικά ΒΔΜ. Σε συνδυασμό με τη βασική απομόνωση των κραδασμών από το σύστημα μάζας-ελατηρίων του ΒΔΜ, επιτυγχάνει επίπεδα απομόνωσης πάνω από 90 τοις εκατό. Ως αποτέλεσμα, οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες με πολύ ομαλό και άνετο τρόπο, επιτρέποντας στη σχέση μετάδοσης να διατηρείται περισσότερο και με ειδική σχεδίαση για μεγαλύτερη αποδοτικότητα στα πλαίσια της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτό ισχύει τόσο για τα χειροκίνητα κιβώτια όσο και για τα κιβώτια με διπλό συμπλέκτη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!