ΑΓΩΝΕΣ

Αποκαλυπτήρια για την RB11

Ricciardo-Jeres15-act-c960

Μετά από μία γεμάτη δουλειά χειμερινή περίοδο, το μονοθέσιο της Infiniti Red Bull Racing για το 2015, η RB11, «πάτησε πίστα» καθώς ξεκίνησαν οι δοκιμές εξέλιξης στην πίστα της Χερέθ.

RB11-Cameo-c640Βαμμένη στα εντυπωσιακά χρώματα δοκιμών, η RB11 έχει βελτιωθεί σε κάθε τομέα καθώς η ομάδα στοχεύει σε μία καλύτερη σεζόν από εκείνη του 2014 όπως μετά από ένα πολύ δύσκολο ξεκίνημα, περιορίστηκε στη δεύτερη θέση της τελικής βαθμολογίας. Η πιο εμφανής σχεδιαστική αλλαγή φέτος, αφορά στο χαμηλότερο ρύγχος και το ανάλογα ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος του μονοθεσίου, που εναρμονίστηκαν με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς. Όμως πέραν αυτών, υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις κρυμμένες κάτω από το νέο ασπρόμαυρο «δέρμα» της RB11.

Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ RB11. Ο επικεφαλής τεχνικός, Adrian Newey, δήλωσε: «Στο σχεδιασμό της RB11 εφαρμόσαμε όσα μάθαμε στην περυσινή σεζόν όπου είχαμε μεγάλες αλλαγές κανονισμών, κυρίως με τις νέες μονάδες ισχύος και τη χωροθέτηση που αυτές απαιτούσαν. Πήραμε μαθήματα που χρησιμοποιήσαμε για να τελειοποιήσουμε το νέο μας μονοθέσιο.

RB11-Cameo-b640Ο επικεφαλής μηχανολόγος, Rob Marshall, πρόσθεσε: «Υπάρχουν αλλαγές που επηρέασαν το πρόσθιο μέρος του μονοθεσίου αλλά από εκεί και πέρα, οι περισσότερες αλλαγές είναι “κάτω από το δέρμα” του μονοθεσίου. Εντοπίσαμε τους τομείς όπου μπορούσαμε να βελτιωθούμε και δουλέψαμε σκληρά για να το πετύχουμε. Δεν φαίνονται πολλά με γυμνό μάτι αλλά στα αθέατα μέρη του μονοθεσίου, έχει γίνει πολλή δουλειά». Ένα μεγάλο μέρος αυτής αφορούσε στις βελτιώσεις της μονάδας ισχύος Energy F1 της Renault Sport, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν μέσω στενούς συνεργασίας με την RBR.

«Έχουμε πολύ πιο στενή σχέση με τη Renault τώρα», λέει ο Διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, αναφερόμενος στους δεσμούς με τον κατασκευαστή από τη Γαλλία. «Η Red Bull είναι πλέον ο μοναδικός συνεργάτης της Renault, με την RBR και την Toro Rsso. Η συνεργασία της με τη σχεδιαστική ομάδα έχει ήδη αποδώσει καρπούς στον τομέα της βελτιστοποιημένης ενσωμάτωσης της μονάδας ισχύος στο σασί. Η από κοινού εργασία με τη Renault, μπορεί να μας φέρει σημαντική βελτίωση φέτος».

Ωστόσο, ο Newey τονίζει πως η κάλυψη της υστέρησης της μονάδας ισχύος -από την οποία η ομάδα υπέφερε πέρυσι- θα απαιτήσει χρόνο: «Δουλεύουμε σκληρά με τη Renault, βοηθώντας τους να εξελίξουν τον κινητήρα. Πρέπει όμως να μη ξεχνάμε πως τόσο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο και τα συνεργαζόμενα με αυτόν μέρη, το ERS και ο υπέρ-τροφοδότης, απαιτούν χρόνο για να βελτιωθούν. Αν εκεί μία ομάδα αποκτήσει πλεονέκτημα, θα χρειαστεί χρόνος για να μειώσεις το πλεονέκτημα αυτό, να φτάσεις στο ίδιο επίπεδο ή και να την προσπεράσεις».

RB11-Cameo-d640Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ RB11. Ο Christian Horner σχολίασε: «Όπως συνήθως, πιέσαμε στα όρια. Είχαμε πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα ώστε να έχουμε το μονοθέσιό μας έτοιμο εγκαίρως για το πρώτο τεστ. Όμως αυτό είναι κάτι φυσιολογικό για αυτή την ομάδα. Αν δεν είσαι στο όριο, τότε απλά δεν πιέζεις όσο πρέπει».

ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ. Την πρόκληση του 2015 καλείται να αντιμετωπίσει ένα νέο οδηγικό δίδυμο, καθώς ο Daniil Kvyat θα πλαισιώνει πλέον τον Daniel Ricciardo.

«Είναι ένα συναρπαστικό δίδυμο», λέει ο Christian. «Μέσω των περυσινών του εμφανίσεων, διαπιστώσαμε την αξία του Daniel. Από την πλευρά του ο Daniil είναι ένα σπουδαίο ταλέντο. Η ταχύτητα, η αφοσίωση και η αποφασιστικότητα που επέδειξε πέρυσι, ήταν οι αξίες τις οποίες αναζητούσαμε. Τις ικανότητες του Daniel τις γνωρίζουμε και είμαστε σίγουροι πως τον διακρίνουν τα ίδια στοιχεία. Είναι και οι δύο νέοι σε ηλικία, πεινασμένοι για επιτυχίες, πολύ γρήγοροι. Πιστεύω πως θα πιέζουν ο ένας τον άλλο όλη τη σεζόν».

«Ανυπομονώ να οδηγήσω την RB11 και να περάσω ξανά χρόνο πίσω από το τιμόνι. Ελπίζω να αποδειχθεί “θηρίο”. Θα μάθουμε σύντομα», σχολιάζει ο Daniel. «Πέρυσι είχα πολλή πίεση, προσπαθώντας να αποδείξω την αξία μου αγωνιζόμενος με μία μεγάλη ομάδα. Τώρα πια, όλοι ξέρουν τι μπορώ να κάνω και ανυπομονώ να χτίσω πάνω σε όσα πετύχαμε το 2014».

«Θα είναι συναρπαστικό να οδηγήσω για πρώτη φορά το μονοθέσιο της Infiniti Red Bull Racing», προσθέτει ο Daniil. «Είναι μία φανταστική ευκαιρία για μένα και ανυπομονώ να βρεθώ στο μονοθέσιο. Παρότι πολλοί στην ομάδα με γνωρίζουν ήδη καλά, παραμένει πρόκληση η ένταξη σε ένα νέο περιβάλλον. Δεν έχω θέσει στόχους για το 2015. Θέλω να συνεχίσω να κάνω όσο καλύτερα μπορώ τη δουλειά μου, δουλεύοντας σκληρά».

Αναφερόμενος στον teammate του, ο Kvyat πρόσθεσε: «Γνωριζόμαστε πολύ καιρό με τον Daniel, 5 ή 6 χρόνια, απ’ όταν έγινα μέλος της Red Bull Junior Team. Έχουμε καλή σχέση και ελπίζω να έχουμε υγιή ανταγωνισμό, ωθώντας την ομάδα προς τα μπροστά».

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ. Η αλλαγή στο οδηγικό δίδυμο συνοδεύτηκε από μικρότερου βεληνεκούς αλλαγές και στο τεχνικό τμήμα της ομάδας. Παρότι ο επικεφαλής τεχνικός, Adrian Newey, εξακολουθεί να εμπλέκεται στις καθημερινές λειτουργίες της, μοιράζει το χρόνο του με την ομάδα και το νέο Τμήμα Προηγμένων Τεχνολογιών της Red Bull.

«Δεδομένου του διπλού ρόλου του Adrian, ο Rob Marshall ηγείται μία της τεχνικής ομάδας που έχει αναλάβει τις καθημερινές αρμοδιότητες του», εξηγεί ο Horner. «Ωστόσο, ο Adrian διατηρεί ενεργό ρόλο στην ομάδα και συνεισφέρει σε καθημερινή βάση».

Ο Newey διευκρινίζει: «Παρότι έχω μειωμένα καθήκοντα, εξακολουθώ να ασχολούμαι με το σχεδιασμό του μονοθεσίου και προσπαθώ μαζί με τους συνεργάτες μου να κάνουμε ότι μπορούμε για να βελτιώσουμε την απόδοσή του».

Η μηχανολογική ομάδα έχει ως επικεφαλής τον Rob Marshall που μέχρι πρότινος είχε το ρόλο του επικεφαλής σχεδιαστή. Δίπλα του είναι ο επικεφαλής αεροδυναμικής Dan Fallows, ο επικεφαλής μηχανολόγος Paul Monaghan αλλά και ο υπεύθυνος απόδοσης μονοθεσίου, Pierre Waché.

Ο τελευταίος λόγος, ανήκει στον Christian Horner: «Ο στόχος μας είναι απλός – να μειώσουμε κι άλλο τη διαφορά από τη Mercedes. Ήμασταν η μοναδική ομάδα πλην αυτής που κέρδισε αγώνες του 2014, κατακτώντας τρεις νίκες με τον Ricciardo. Θέλουμε να τους πιέσουμε όσο γίνεται περισσότερο».

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto