ΔΟΚΙΜΕΣ

Mitsubishi Space Star vs Suzuki Celerio [test drive]

Mitsubishi Space Star caroto test drive 2015 (13)

Πρόκειται για δύο εξ ανατολών παίκτες, που πιθανά δεν έρχονται άμεσα στο μυαλό όταν μιλάμε για μικρά μοντέλα. Και όμως, αμφότεροι έχουν κάτι να πουν.

Η μικρή κατηγορία είναι αντικειμενικά η πιο “δύσκολη” της αγοράς. Όχι μόνο γιατί κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην πίτα των πωλήσεων αλλά και γιατί απαρτίζεται από αρκετές δεκάδες προτάσεις, που ανεβάζουν πολύ τον πήχη, κάνοντας τον ανταγωνισμό ασφυκτικό. Κοιτάζοντας λοιπόν ευρύτερα, πέρα από τις -με βάση τις πωλήσεις- κραταιές προτάσεις της αγοράς, υπάρχουν και άλλες, που πολλές φορές περνούν κάτω από τα «ραντάρ» των υποψηφίων αγοραστών. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι δύο τέτοιες είναι τα Mitsubishi Space Star και Suzuki Selerio. Αμφότερα ιαπωνικής καταγωγής, φρέσκα, με νεανικό παρουσιαστικό, έμφαση στην πρακτικότητα και λογική τιμή. Α, και με 5 χρόνια εγγύηση που, αν μη τι άλλο, αποτελούν ένα σοβαρό δέλεαρ στις μέρες μας.

Ξεκινώντας από τις “τυπικές” διαφορές, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Selerio, σαν αντικαταστάτης του Alto, ανήκει στη μικρή κατηγορία και όχι σε αυτή των supermini, που ανήκει το Space Star. Με βάση όμως τα μόλις 11 εκατοστά διαφοράς στο μήκος και με παραπλήσιο κόστος και επιδόσεις, μπορούν εύκολα να αποτελέσουν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Αυτό ισχύει και για το εσωτερικό τους, αφού σε κάθε περίπτωση μπορούν να φιλοξενήσουν 4 άτομα χωρίς υποχωρήσεις, με ένα πέμπτο να μην είναι απαγορευτικό αλλά να δυσκολεύει αρκετά την κατάσταση. Παρόμοιοι είναι και οι χώροι των αποσκευών, με το Celerio να έχει ελαφρύ προβάδισμα ως προς τη χωρητικότητα.

Σε ο,τι αφορά την αισθητική, το ταμπλό του Selerio δείχνει λίγο πιο μοντέρνο, ενώ παράλληλα φέρει ένα πιο σύγχρονο ηχοσύστημα, που περιλαμβάνει και Bluetooth με USB. To Space Star από την άλλη κερδίζει σαφώς σε πρακτικότητα, αφού προσφέρει περισσότερους και πιο εύχρηστους χώρους για μικροαντικείμενα. Από άποψης χρησιμοποιούμενων υλικών, αμφότερα είναι αξιοπρεπή, ενώ ισόπαλα είναι και στο θέμα της εργονομίας.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στη θέση οδήγησης, τόσο το Selerio, όσο και το Space Star προσφέρουν ένα άνετο, με ελλιπή πλευρική στήριξη, κάθισμα και ένα τιμόνι που ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος. Παρόλα αυτά, ο οδηγός θα βρει μία ρύθμιση που τον βολεύει και θα μπορεί να μετακινείται άνετα, χωρίς να κουράζεται στις καθημερινές μετακινήσεις.

Στο δρόμο τώρα, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα και τα δύο μοντέλα κάνουν ξεκάθαρο ότι στοχεύουν στην άνεση. Οι αναρτήσεις τους είναι αρκετά μαλακές, έτσι ώστε να απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αυτό, στον αντίποδα, ενέχει κάποιες κλίσεις των αμαξωμάτων στις στροφές, θα πρέπει όμως κανείς να το παρακάνει για να νιώσει άβολα. Εκεί κάπου θα ενεργοποιηθεί το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, που διαθέτουν και τα δύο, και θα δώσει τη λύση, ξεκαθαρίζοντας ότι κανένα δεν πρόκειται να προσφέρει ιδιαίτερες οδηγικές συγκινήσεις.

Το Selerio ίσως να δείχνει λίγο πιο δεμένο σαν σύνολο, το Space Star όμως παίρνει κεφάλι στο θέμα του κινητήρα. Αντικειμενικά και τα δύο μοτέρ είναι ζωντανά χαμηλά και με αξιοπρεπή απόκριση, αυτό όμως της Mitsubishi είναι σκέτο… αλυσοπρίονο. Η απόκριση και το νεύρο του σε όλο το φάσμα των στροφών αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη για αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Στο μόνο που χάνει με ελαφρά διαφορά είναι στην ηχητική υπογραφή, αφού η καμπίνα του Selerio δείχνει να διαθέτει σχετικά καλύτερη ηχομόνωση. Μικρές είναι και οι διαφορές στην κατανάλωση καυσίμου, με το Space Star να κερδίζει, έστω και οριακά.

Και εδώ κάπου φτάνουμε στο δια ταύτα. Μπορούν αμφότερα να κοιτάξουν στα μάτια τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας; Σε ορισμένους τομείς ναι, όχι όμως σαν σύνολα. Έχουν λοιπόν λόγο ύπαρξης; Και πάλι ναι, αφού για κάποιον που δεν θέλει να δώσει πολλά αλλά ούτε και να αντιμετωπίσει απρόοπτα (βλέπε 5ετή εγγύηση) και οι δύο προτάσεις θα κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους.

Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Mitsubishi
Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Suzuki

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Mitsubishi Space Star 1.0 Suzuki Celerio 1.0
Κυβισμός 999 cc 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 75,4 mm 73,0 x79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 52 W (71 PS) / 6.000 rpm 50 kW (68 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 88 Nm (9,0 kgm) / 5.000 rpm 90 Nm (9,2 kgm) / 3.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,6 sec 14,0 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h 155 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,1 lt/100 km 5,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 4,0 / 3,6 lt/100 km 5,1 / 4,3 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 686 km 660 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 92 g/km 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama Bluearth
175/55 R15
Bridgestone EP 150
165/65 R14
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.710×1.665×1.490 mm 3.600×1.600×1.540 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.430/1.415 mm 1.420/1.410 mm
Μεταξόνιο 2.450 mm 2.425 mm
Χώρος αποσκευών 235 lt 254 lt
Απόβαρο 920 kg 880 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 9.990€
(9.290€ με απόσυρση)
από 10.720€
(10.090€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button