Οι κινεζικές εταιρίες συνεχίζουν να διεισδύουν ή να απορροφούν ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμη και αν η οποιαδήποτε δραστηριότητά των τελευταίων έχει διακοπεί εδώ και καιρό…
Μία από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις είναι αυτή της ιταλικής De Tomaso που είχε γνωρίσει περιορισμένη αλλά μεγάλη επιτυχία μόνο με το θρυλικό Pantera τις δεκαετίες του ’70 και το ‘80. Πριν από μερικές εβδομάδες η εταιρεία που είχε ιδρύσει ο Αργεντινός Alejandro De Tomaso -ο οποίος πέρασε όλη του τη ζωή μένοντας σε ξενοδοχείο!- είχε αγοραστεί έναντι 2 εκ. ευρώ από το ελβετικό holding με την επωνυμία L3.
Οι Ελβετοί ήθελαν μέχρι το 2021 να προσλάβουν 360 συνεργάτες και να κατασκευάζουν ετησίως έως και 4.500 σπορ μοντέλα, αλλά ήταν υπερβολικά αισιόδοξοι. Έτσι, πούλησαν έναντι 1,05 εκ. ευρώ τη De Tomaso στην κινεζική συμπραξία Ideal Team Venture, ενώ ενδιαφέρον έχει ότι η προσφορά του ιταλικού γκρουπ Eos για την εταιρεία ήταν μόλις κατά 10.000 ευρώ πιο χαμηλή. Οι νέες De Tomaso -όταν και αν κατασκευαστούν- θα είναι πλέον Made in PRC (People’s Republic of China), ενώ ακόμα είναι άγνωστο τι θα απογίνουν όσοι εργάζονται στην Ιταλία στην εταιρεία.