ΔΟΚΙΜΕΣ

SsangYong Tivoli 1.6 Auto [test drive]

SsangYong Tivoli 128 PS petrol caroto test drive 2015 (23)

Δοκιμάζουμε το νέο Tivoli που αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη και αναμφίβολα το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει έως τώρα η κορεατική εταιρία!

Κορεατικό αυτοκίνητο με επώνυμο ιταλικής πόλης; Προφανώς, με αυτό τον τρόπο η SsangYong επιδιώκει να τονίσει την ευρωπαϊκή της μεταστροφή -είναι και εύηχο καθώς ανάποδα το Tivoli είναι «i-lov-it»- μέσα από ένα νέο κόμπακτ SUV με αρκετά ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Με μήκος αμαξώματος στα 4,2 μέτρα, το Tivoli τοποθετείται ανάμεσα στο ελάχιστα μικρότερο Suzuki Vitara και στο λίγο μεγαλύτερο Jeep Renegade. Από πλευράς σχεδίασης, το νέο SsangYong ξεφεύγει αρκετά από τα πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η εταιρία, με αρκετά δυναμική σχεδίαση από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις. Μάλιστα, δεν λείπουν και σύγχρονα στοιχεία, όπως τα LED στους προβολείς, ενώ η μαύρη οροφή του μοντέλου της δοκιμές μας προσδίδει ένα νεανικό αέρα.

To Tivoli αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη που συνεχίζεται και στο ποιοτικό εσωτερικό, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από κάποιο άλλο ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Τουναντίον, ο διάκοσμος δείχνει πιο σύγχρονος και πιο ευχάριστος -π.χ. από του Suzuki Vitara- δίχως να απουσιάζει μία εύχρηστη και άμεση σε ανταπόκριση προαιρετική οθόνη αφής 7’’ με πλήρη διασύνδεση με smartphone και με κάμερα οπισθοπορείας. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μία μικρότερη οθόνη, ανάμεσα στα δύο βυθισμένα όργανα -με έξι διαφορετικούς φωτισμούς-,  με πολλές πληροφορίες όπως ένας πλήρης υπολογιστής ταξιδίου.

Πρακτικές λύσεις και έξυπνες θήκες υπάρχουν σχεδόν παντού, μέχρι και στις λαβές των θυρών που είναι διαμορφωμένες για να υποδέχονται π.χ. ένα κινητό τηλέφωνο. Οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα είναι βαθιές για να συγκρατούν καλά, ενώ η ανωφέρεια του ταμπλό καλύπτεται σε ένα μεγάλο ποσοστό από μαλακό πλαστικό. Πάντως, η γενικότερη εικόνα είναι ευχάριστα ποιοτική και αποσπά κολακευτικά σχόλια. Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν με άνεση δύο άτομα -και με ορισμένες παραχωρήσεις και τρίτο-, ενώ βολικό είναι και το πορτμπαγκάζ που προσφέρει 423 lt.

photos: nmarinopoulos

Τα καλά νέα συνεχίζονται και πίσω από το «φάινεσθαι». Από τα πρώτα χιλιόμετρα το Tivoli εντυπωσιάζει με την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, καθώς και με την ποιότητα κύλισης. Τώρα, η καλή απόσταση από το έδαφος (στα 167 mm)  και οι καλές γωνίες διαφυγής (20,8 μοίρες) και προσέγγισης (28 μοίρες) επιτρέπουν στην προσθιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας και αμέριμνες βόλτες στην ύπαιθρο, ειδικά με το λαστιχάκι «Μ+S». Κάτω από το καπό του Tivoli που είχαμε για μερικές μέρες στην διάθεσή μας, υπάρχει ο βενζινοκινητήρας των 1.600 cc (το φθινόπωρο έρχεται και το ντίζελ, εδώ όλες οι εκδόσεις/τιμές πώλησης), o οποίος μπορεί να μην βάζει… φωτιά στην άσφαλτο, αλλά τα καταφέρνει αξιοπρεπώς προσφέροντας αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ατμοσφαιρικό σύνολο, καθώς μας έχουν καλομάθει τα… τουρμπάκια.

Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι διαθέτει μέχρι και τρία προγράμματα υποβοήθησης, αλλά θα θέλαμε λίγη περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές. Από πλευράς κατανάλωσης, αυτή κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα (περίπου 9 lt/100km), για αυτόματη έκδοση με το 6άρι κιβώτιο της Aisin (με ένα μικρό διακοπτάκι στο λεβιέ για χειροκίνητες αλλαγές). Η SsangYong έχει περάσει πλέον στην ιδιοκτησία της Mahindra και αν αναρωτιέστε για την προέλευση των μοτέρ της, να πούμε πως και τα δύο αποτελούν μία downsizing αναβάθμιση των προηγούμενων από την Mercedes-Benz.  Σημειώστε πως και τα δύο μοτέρ μπορούν να συνδυαστούν με τετρακίνηση, όπου σε αυτή την περίπτωση στον πίσω άξονα υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι.

Μπορεί να ακούγεται ως επανάληψη, αλλά το Tivoli μας εξέπληξε, φυσκά με την θετική έννοια του όρου. Από κοντά είναι πιο όμορφο, ενώ δεν το περιμέναμε τόσο ποιοτικό στο εσωτερικό του, αλλά και τόσο καλοστημένο σχετικά με την ανάρτηση. Οι επιδόσεις είναι καλές για ατμοσφαιρικό και η αυτόματη έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει από 18.890€ (με απόσυρση και έκπτωση). Φυσικά, υπάρχει και η φτηνότερη με το μηχανικό κιβώτιο που στοιχίζει από 15.120€, αν και την μεγαλύτερη απήχηση θα έχει η ντίζελ έκδοση (η οποία όμως θα κοστίζει περίπου τρία χιλιάρικα  παραπάνω) που όπως είπαμε θα λανσαριστεί το φθινόπωρο.

SsangYong Tivoli 1.6 Auto 4×2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 94 kW (128 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 4.600 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h -,- sec
Τελική ταχύτητα 181 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,4 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 540 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen N’priz AH8 M+S, 215/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4202x1798x1590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1555/1555 mm
Μεταξόνιο 2600 mm
Χώρος αποσκευών 423 lt
Απόβαρο 1270 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.930€ (22.970€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!