ΔΟΚΙΜΕΣ

Από 29.470€ η ανανεωμένη 3-κύλινδρη BMW 3 – Διαθέσιμη και η νέα BMW X1

BMW 3 and X1 gr test vytina

Οδηγήσαμε μέχρι την όμορφη Βυτίνα την ανανεωμένη 318i με τον τούρμπο 1.500άρη κινητήρα, και από εκεί πίσω στην Αθήνα με τις δίλιτρες εκδόσεις της ολοκαίνουργιας X1!

H τωρινή Σειρά 3 της BMW διανύει το μέσο της πορείας της και εύλογα περνά από ένα facelift που περιλαμβάνει αισθητικές διαφοροποιήσεις, όπως μεταξύ άλλων τον επανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα, τα ελαφρώς διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα και άλλες διακριτικές λεπτομέρειες που τονίζουν ένα ελκυστικό και κομψό αμάξωμα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η αναβάθμιση του εσωτερικού με καλύτερης ποιότητας πλαστικά, πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και πληρέστερη βασική έκδοση για το μοντέλο της ελληνικής αγοράς.

Φυσικά, η σημαντικότερη αναβάθμιση στη «νέα τριάρα» κρύβεται στην entry level εκδοχή της, καθώς για πρώτη φορά στην 40χρονη παρουσία της στην αγορά, η Σειρά 3 έχει κάτω από το καπό της έναν 3-κύλινδρο κινητήρα. Ο λόγος για τον τούρμπο βενζινοκινητήρα των 1.500 cc που αποδίδει 136 PS και τον κατασκευαστή να δίνει το 0-100 σε 8,9 sec με τελική στα 210 km/h. Η τιμή της 318i (δεν υπάρχει 316i, μιας και η κωδικοποίηση των νέων μοντέλων BMW γίνεται πλέον βάσει απόδοσης και όχι κυβισμού.) των 1.500 cc και των 136 PS ξεκινά πλέον από τις 29.470 ευρώ με απόσυρση.

Πιο πάνω στη γκάμα των συνόλων βενζίνης βρίσκεται η τετρακύλινδρη 320i Efficient Dymanics των 1.600 κυβικών και των 170 ίππων, η οποία ξεκινά από 33.270 ευρώ, πάντα με απόσυρση. Από εκεί και πέρα υπάρχουν δίλιτρες και άνω εκδόσεις -που μπορείτε να δείτε στον τιμοκατάλογo της BMW 3-, έως την 6-κύλινδρη 335i που ονομάζεται πλέον 340i και με 326 άλογα στην πισωκίνητη εκδοχή της ξεκινά από 60.650 ευρώ. Η M3 που συνεχίζει ως είχε κοστολογείται από 104.800 ευρώ. Από πλευράς ντίζελ , η βασική 316d των 2.000 κυβικών και των 116 ίππων (από 33.350 ευρώ με απόσυρση), ενώ τετρακίνητες είναι και οι άλλες εκδόσεις της ανανεωμένης 3άρας, πλην των 318i, 320i και 320d Efficient Dynamics, 316d και 325d.

Οδηγώντας από την Αθήνα μέχρι την Βυτίνα, το νέο μοτέρ αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια και η τραχιά λειτουργία του γίνεται αντιληπτή μόνο στις πολύ υψηλές rpm. Από τις χαμηλές στροφές είναι ελαστικός και στρωτός στην λειτουργία του, ενώ η μέγιστη ροπή των 220 Nm εμφανίζεται μόλις από τις 1.250 rpm. Φυσικά, το ζύγισμα κατανομή 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες συνδράμει στα κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ για άλλη μια φορά θα πρέπει να εκθειάσουμε το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF. Αυτό που παρατηρήσαμε είναι κάποιοι μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι στις μπροστινές κολόνες (σε ταχύτητα άνω των 150 km/h), αλλά για σιγουριά περισσότερα θα πούμε στην επερχόμενη αναλυτική δοκιμή μας.

Η επιστροφή από την Βυτίνα στην Αθήνα έγινε με τη νέα X1 και στην τετρακίνητη έκδοση xDrive20d. Σε σχέση με την απερχόμενη γενιά μιλάμε για ένα πιο μπάνικο σε εμφάνιση SUV και το σημαντικότερο με πολύ καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά και ένα συνδυασμό πλαισίου/σασί που μας άφησε μία αίσθηση γρανίτη μέχρι να βρούμε στον ανοιχτό δρόμο της Τριπόλεως. Κορυφαία σε ποιότητα κύλισης ήταν και στις υψηλές ταχύτητες, ενώ σύντομα θα μιλήσουμε και για τη νέα X1 σε σχετική μας δοκιμή.

Εδώ να πούμε πως στην ελληνική αγορά η φτηνότερη -κατεβάστε εδώ τον τιμοκατάλογο της νέας X1– έκδοση είναι η ντίζελ sDrive18d (από 32.500€) και η βενζίνης sDrive20i (από 33.550€). Αρχές 2016 θα ακολουθήσει και η έκδοση sDrive18i με τον τρικύλινδρο 1.500άρη βενζίνης με 136 PS/220 Nm και κίνηση στους εμπρός τροχούς, όπως και η ντίζελ sDrive16d με επίσης τρικύλινδρο μοτέρ και απόδοση 116 PS/270 Nm.

photos: gkaragioragakis

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button