NEA

Τέλη και για τον δακτύλιο; Κάποιοι το έχουν χάσει εντελώς…

TELOS-DAKTILIOU copy

Πέρα από το αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τα τέλη κυκλοφορίας το υπουργείο των Οικονομικών θα προχωρήσει στην καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα πιο παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο μικρό δακτύλιο της Αθήνας, σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος…

Ενδεχομένως και άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας. Με λίγα λόγια και η νυν κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική και τη λογική των προηγούμενων που έβλεπαν το αυτοκίνητο σαν αγελάδα για την είσπραξη όσο περισσότερων φόρων μπορούσαν. Αναλυτικά οι σκέψεις που ήδη αναλύονται με τα τεχνικά κλιμάκια -και αν καταλήξουν- θα είναι μέρος του 2ου πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα περιλαμβάνουν:

  • Επιβαρύνσεις σε όσα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έχουν ταξινομηθεί μετά την 1-1-2010. Αυτά που εκπέμπουν περισσότερα από 80 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρα και τα περισσότερα απαλλάσσονται από τα τέλη θα επιβαρυνθούν με 50 ευρώ. Τα αυτοκίνητα αυτά υπολογίζονται σε 50.000. Άλλα 410.000 αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας που έχουν κινητήρες μεγαλύτερους των 1.800 κυβικών θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις 5 έως 10% στους συντελεστές. (ΣΣ. Εδώ βέβαια ελλοχεύει ο κίνδυνος του μπάχαλου αν μπουν ξανά τα κυβικά στην εξίσωση, μιας και από 1-11-2010 τα τέλη υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές CO2).
  • Τέλος δακτυλίου που θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία καλύπτουν την προδιαγραφή ρύπων Euro5 και τις προγενέστερες. Η προδιαγραφή ρύπων θα παίζει ρόλο για το κόστος του τέλους –όσο πιο παλιά τόσο πιο ακριβό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα κυμαίνεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα επιβατικά και ως τα 350 ευρώ για τα φορτηγά.

Το τέλος δακτυλίου θα συνοδεύεται και από ειδικό σήμα που θα τοποθετείται υποχρεωτικά στο παρμπρίζ -υπενθυμίζουμε πως το αυτοκόλλητο σήμα των τελών κυκλοφορίας καταργήθηκε λόγω κόστους- και το οποίο θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online. Ο λόγος ύπαρξης του σήματος είναι φυσικά ο άμεσος έλεγχος από την Τροχαία και η επιβολή του αντίστοιχου προστίμου. Το συγκεκριμένο μέτρο αναμένεται να αποφέρει άμεσα 100 εκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών εντός του δακτυλίου.

Το μέτρο των «μονών-ζυγών» θα διατηρηθεί, ενώ όσα αυτοκίνητα καλύπτουν τουλάχιστον την προδιαγραφή Euro5 και εκπέμπουν κάτω από 140 γραμμάρια CO2 θα μπορούν να κυκλοφορούν καθημερινά. Αυτά που είναι Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο μικρό δακτύλιο και θα εξαιρούνται από την καταβολή τέλους δακτυλίου.

Όπως καταλαβαίνει κανείς από το συγκεκριμένο μέτρο θα επιβαρυνθούν, για άλλη μια φορά, οι πιο ασθενείς οικονομικά τάξεις οι οποίες δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα πιο καινούργιο και πιο καθαρό αυτοκίνητο για οικονομικούς λόγους και όχι γιατί είναι συναισθηματικά δεμένοι με το παλιό που ήδη έχουν. Στο σημείο αυτό η σκέψη μείωσης των τελών κυκλοφορίας για πιο παλιά αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.000 έως 2.500 κυβικών δεν αποτελεί μεγάλη παρηγοριά. Ο στόχος του μέτρου αυτό είναι φυσικά να μην κατατίθενται μαζικά πινακίδες και να κυκλοφορήσουν εκ νέου αυτά τα αυτοκίνητα προκειμένου να εισπραχθούν τέλη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!