NEA

Εντυπωσιάζει το Nissan IDS Concept από το Τόκιο

Το IDS Concept ενσαρκώνει την προσέγγιση της Nissan για τα μελλοντικά της μοντέλα, τα οποία δεν θα είναι μόνο ηλεκτρικά αλλά και αυτόνομα…

Nissan-IDS_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_08Κατά την σχεδίαση του IDS Concept οι Ιάπωνες έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αεροδυναμική του κάρμπον αμαξώματος με σχετικά χαμηλό ύψος (1,38 μέτρα) και στενά λάστιχα (175 mm). Και αυτό, ώστε να μην επιβαρύνεται το φορτίο των μεγάλων μπαταριών (60 kWh, φανταστείτε πως το BMW i3 έχει 21,6 kWh) που λογικά θα προσφέρουν αυτονομία μεγαλύτερη των 500 km με μία φόρτιση. Οι μηχανικοί της Nissan έχουν δώσει έμφαση και στην επικοινωνία του IDS με τα άλλα μέλη της κυκλοφορίας και ιδιαίτερα τα πιο εκτεθειμένα και αδύναμα. Έτσι υπάρχουν αρκετές εξωτερικές οθόνες, που προειδοποιούν χρωματικά κυρίως τους πεζούς και τους ποδηλάτες, είτε προβάλλουν μηνύματα προς αυτούς.

Το IDS Concept αφενός προϊδεάζει για το επόμενο Leaf, αφετέρου μας δείχνει τι μας επιφυλάσσει η αυτόνομη οδήγηση. Χαρακτηριστικό είναι πως όταν μπαίνει ο αυτόματος πιλότος, τότε το σύστημα μιμείται τον τρόπο οδήγησης του οδηγού, ενώ όταν αυτός ασχολείται (η επιλογή της εκάστοτε κατάστασης γίνεται από έναν διακόπτη μεταξύ των καθισμάτων, τον PD Commander), το αυτοκίνητο τον υποβοηθά στο έργο του μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει. «H τεχνολογία Nissan Intelligent Driving ενισχύει τις δυνατότητες του οδηγού να βλέπει, να σκέφτεται και να αντιδρά», λέει χαρακτηριστικά ο Ghosn, που συνεχίζει «Περιορίζει τα ανθρώπινα λάθη στα οποία οφείλονται το 90% των ατυχημάτων και έτσι ο χρόνος που περνά κανείς πίσω από το τιμόνι, είναι πιο ασφαλής, πιο φιλικός προς το περιβάλλον, πιο αποτελεσματικός και πιο ευχάριστος».

Αξιοσημείωτο είναι πως το εσωτερικό προσαρμόζεται στις επιλογές του οδηγού, ο οποίος έχει στην διάθεσή του μία μεγάλη οθόνη σε στιλ tablet με δυνατότητες διασύνδεσης και επικοινωνίας. Το τιμόνι μετακινείται στο κέντρο, το υπόλοιπο ταμπλό γίνεται και αυτό οθόνη, τα καθίσματα μετατοπίζονται ελαφρώς προκειμένου να είναι πιο εύκολη η επικοινωνία μεταξύ των επιβατών, ενώ το interface αυτοκινήτου- επιβαινόντων βασίζεται στις χειρονομίες. Όταν ο έλεγχος είναι στον άνθρωπο η μεγάλη οθόνη «πέφτει» και έρχεται σε πρώτο πλάνο η βάση της που είναι ένα ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ η διάταξη των καθισμάτων είναι η συμβατική. Αν μη τι άλλο, ενδιαφέρον…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button