NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Continental TechnikForum: Επιστροφή στην Λαπωνία!

Continental TechnikForum 2016 (2)

O τελευταίος μήνας της χρονιάς μας επιφύλασσε μία πολύ καλή έκπληξη, αφού μετά από ένα ακριβώς χρόνο βρεθήκαμε και πάλι στο Levi της Φινλανδίας, όπου η Continental διοργανώσε την καθιερωμένη πλέον τεχνολογική της εκδήλωση …

Continental TechnikForum 2016 (36)Οι παρουσιάσεις ελαστικών που γίνονται στο εξωτερικό θα έλεγα πως είναι του ύψους ή του βάθους. Ή θα ξενερώσεις μετά από αρκετές ώρες παρουσίασης στατιστικών, διαφανειών, τεχνικών κ.λπ., αρκετές φορές μετά από μία πολύωρη ξενάγηση σε κάποιο εργοστάσιο, ή θα το ευχαριστηθείς σαν μικρό παιδί οδηγώντας σε κάποια πίστα. Ειδικά όταν πρόκειται για μία μεγάλη αχανή πίστα, όπως στο Levi της Φινλανδίας (στην περιοχή Kittila, περίπου 170 km πάνω από τον Αρκτικό κύκλο), τα πράγματα ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα.

Continental TechnikForum 2016 (17)Εκεί έγινε η παρουσίαση του νέου χειμερινού ελαστικού της Continental, του TS 860. Πέρυσι είχαμε βρεθεί ξανά στο ίδιο μέρος για την παρουσίαση του TS 850, οπότε αν δεν σκοπεύω να σας κουράσω με διάφορες τεχνικές λεπτομέρειες τις οποίες έχω αναφέρει στο περσινό άρθρο. Για αυτό θα εστιάσω περισσότερο για την εμπειρία και το πως είναι να οδηγείς στο παγόχιονο, καθώς και για τα αυτοκίνητα που οδήγησα εκεί. Γιατί εδώ, κομματάκι δύσκολο, έτσι όπως είναι τα πράγματα…

Continental TechnikForum 2016 (14)Από την Στοκχόλμη πετάξαμε με τσάρτερ μέχρι το μικρό αεροδρόμιο του Levi και το Panorama Hotel. Το μόνο κοινό που έχουμε ως χώρα με την Λαπωνία, θα έλεγα πως είναι… ο μεσημβρινός μας, δηλ. πως τα ρολόγια μας κυλούν στην ίδια ώρα. Από εκεί και έπειτα, μήνα Δεκέμβριο δεν υπάρχει τίποτε κοινό. Ειδικά αυτό τον Δεκέμβριο, καθώς θα θυμάστε πως την ημέρα των Χριστουγέννων ο υδράργυρος ήταν χαλαρά πάνω από το δεκάρι και με με ήλιο που έβγαζε δόντια. Τις μέρες που είμασταν στο Levi, όχι μόνο δεν είδαμε το σχήμα του ήλιου, αλλά στην πιο φωτεινή στιγμή της ημέρας υπάρχει κάτι σαν ημίφως, κάτι χειμωνιάτικο σούρουπο…

Continental TechnikForum 2016 (5)Από το αεροδρόμιο, η διαδρομή ήταν σαν παραμύθι, μέσα από ένα δάσος σκεπασμένο στο χιόνι, κάπως μονόχνωτο οφείλω να ομολογήσω από ένα σημείο και μετά… Το χιονοδρομικό κέντρο με τις πανέμορφες λευκές πλαγιές και τα τελεφερίκ αν ανεβοκατεβαίνουν έμοιαζαν με καρτ-ποστάλ… Αυτό που μου προκάλεσε μεγάλη απορία είναι η πηγή ενέργειας της χώρας που πρακτικά τον χειμώνα είναι βυθισμένη στο σκοτάδι και με φουλ απαιτήσεις σε ρεύμα για θέρμανση κ.λπ. Λοιπόν, ένα μέρος της ενέργειας παράγεται από πυρηνικά εργοστάσια, ένα άλλο εισάγεται από τις γείτονες χώρες (Ρωσία, Σουηδία, Νορβηγία), ενώ ένα σημαντικό από υδροπαραγωγή και ξυλεία.

Continental TechnikForum 2016 (1)Το βόρειο Σέλας φέτος δεν μας έκανε την χάρη να φανερωθεί. Πρωί-πρωί η θερμοκρασία είναι περίπου στους -8 βαθμούς Κελσίου, πολύ καλή για την εποχή. Ναι, οι Γερμανοί πρέπει να το παραδεχτούμε πως είναι ψείρες σε πολλά πράγματα. Αλλιώς πώς να δικαιολογήσω το αλκοτέστ που μας έκαναν πριν μπούμε στο πούλμαν; Φτάνοντας στην πίστα, όλα λευκά και όμορφα. Εδώ θα βλέπαμε στην πράξη τα όσα μας είπαν οι άνθρωποι της Continental στα mini-workshop που είχαν στήσει στο κοντά στο ξενοδοχείο.

Continental TechnikForum 2016 (52)Πολύ ενδιαφέρον ήταν το «μάθημα» σχετικά με τα καλούπια (τα βλέπετε στο παρακάτω άλμπουμ) και τον τρόπο που κατασκευάζονται οι μήτρες των ελαστικών, ένα πανάκριβο εξάρτημα στο οποίο διαμορφώνεται και σχηματίζεται στην τελική του μορφή ένα λάστιχο. Αξιοσημείωτο είναι πως η Continental συμμετέχει στην πρωτοβουλία #Stop the Crash που έχει ως στόχο την προώθηση και την ευρύτερη χρήση τεχνολογιών (ESP, αυτόνομη πέδηση κ.α.) που αποτρέπουν από συγκρούσεις και μειώνουν τα ατυχήματα.

Continental TechnikForum 2016 (34)Την επόμενη μέρα, Ιταλοί, Τούρκοι, Γάλλοι και δεν θυμάμαι ποιο άλλοι, χωριστήκαμε σε ομάδες για να ξεκινήσουμε τις δοκιμές. Θα προσπεράσω την ενδιαφέρουσα μεν διαδικασία λήψης δεδομένων (εδώ με Audi A3 με σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό για μετρήσεις και δεδομένα με υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά όργανα, συγκρίνοντας καμπύλες επιτάχυνσης και φρεναρισμάτων κ.λπ. από διάφορες ταχύτητες), αλλά ολίγον ανιαρή δε από ένα σημείο και μετά λόγω της επανάληψής της. Το ζέσταμα έγινε σε ρόλο ενός… μικρού δοκιμαστή, τεστάροντας από ραλιάρικα buggy στον πάγο και με διαφορετικό βάθος αυλακώσεων. Περιττό να πούμε πως τα άρτια με βάθος 6 mm κρατούσαν μια χαρά, ενώ τα «σλικ» των 2 mm ήταν ότι έπρεπε για… σβουρίσματα!

Continental TechnikForum 2016 (71)Ένα μικρό break μας έκανε ο Γιάρνι (πρωταθλητής σε σκανδιναβικά ράλι και ο ιδιοκτήτης της πίστας!) με μια αγωνιστική Porsche, ενώ στη συνέχεια οι ειδικοί της Continental ήθελαν να μας δείξουν πόσο σημαντικό είναι το νέο τους ελαστικό και φρόντισαν να το τοποθετήσουν σε μία BMW 318ti Compact (ναι, την παλιά της δεκαετίας του ‘90). Διαθέσιμες ήταν μερικές σύγχρονες BMW 118i με παλαιότερης σειράς χειμερινά λάστιχα και πιστέψτε μας, η παλιά «μπέμπα» πήγαινε πολύ πιο γρήγορα στο χιόνι! Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν πως το βαρύ υδραυλικό τιμόνι που έκανε το ηλεκτρομηχανικό της νέας να μοιάζει πούπουλο (ok, ήταν σχετικά μικρές και οι ταχύτητες).

Continental TechnikForum 2016 (23)Φυσικά, αποκορύφωμα όλων ήταν το τεστάρισμα με Porsche Cayman GTS, καθώς η κορυφαία γερμανική εταιρεία ελαστικών εξελίσσει χειμερινά ελαστικά αποκλειστικά για σπορ μοντέλα ώστε να μην επισκιάζεται το στοιχείο της απόλαυσης. Όπως και διαπιστώσαμε από μερικούς σούπερ γύρους! Πραγματικά υπέροχη αίσθηση με την κεντρομήχανη Cayman GTS των 340 αλόγων με τα ειδικά λάστιχα WinterContact TS830 P. Μετά τα πισωκίνητα… γλέντια, σειρά είχε και το επίσης εξαιρετικό Audi RS3 με τα WinterContact TS850 P ώστε να συγκρίνουμε πόσο γλυκιά είναι η τετρακίνηση στο χιόνι. Σημαδεύεις, πλασάρεις πριν την στροφή και απλά παίζεις με το γκάζι/τιμόνι ελέγχοντας την πλαγιολίσθηση.

Continental TechnikForum 2016 (76)Εννοείται πως η… γεύση σε ένα λάστιχο αποτυπώνεται στις μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά την επιβράδυνση και στο κράτημα στις στροφές και στο βρεγμένο/παγωμένο οδόστρωμα (ειδικά στην περίπτωση του TS 860 που αντικαθιστά του TS 850 και θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από την άνοιξη του 2016). Φυσικά, σε ένα λάστιχο ρόλο δεν παίζει μόνο η σύσταση της γόμας αλλά και η νέα χάραξη με νέα τακούνια και εγκοπές για καλύτερη πρόσφυση και ταχύτερη απαγωγή του νερού. Ολοκληρώνοντας, δεν κρύβω πως ανυπομονώ για την επόμενη παρουσίαση, μαθαίνοντας τα μυστικά των ελαστικών και παίζοντας στην πίστα :-).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!