H πρόταση της σουηδικής εταιρίας στην μικρομεσαία premium κατηγορία συνεχίζει με ένα νέο βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό της στο πλαίσιο του downsizing…
Μερικά χιλιοστά ψηλότερα από το έδαφος, πιο επιθετικοί προφυλακτήρες και μερικές off-road λεπτομέρειες (π.χ. τα προστατευτικά του αμαξώματος) αρκούν για να διαφοροποιήσουν το επίσης προσθιοκίνητο Cross Country από την απλή πεντάθυρη εκδοχή του V40. Από εκεί και πέρα, δεν μπορείς να αγνοήσεις την σπέσιαλ έκδοση εξοπλισμού Ocean Race (είναι γνωστή η συμμετοχή της Volvo στους γνωστούς ιστιοπλοϊκούς αγώνες) με το κομψό εσωτερικό και την ντιζαϊνάτη κεντρική κονσόλα. Αλλά όλα αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά για την ποιοτική γκάμα του V40, έχοντας παρουσιάσει κατά καιρούς διάφορες δοκιμές εκδόσεων του σουηδικού μοντέλου.
Εύλογα, θα ασχοληθούμε περισσότερο με το νέο 1.500άρη κινητήρα της νέας γενιάς E-Drive που αντικαθιστά των 1.600 cc. Το νέο μοτέρ έχει κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με τον πολύ επιτυχημένο δίλιτρο κινητήρα Drive-E. Συγκεκριμένα, παραμένει ίδια η διάμετρος του εμβόλου, στα 82 mm, ενώ η διαδρομή έχει μειωθεί στα 70,9 mm. Κατά το σχεδιασμό, οι μηχανικοί της Volvo έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη βελτιστοποίηση των κινούμενων μερών, με έμφαση στην ελαχιστοποίηση του βάρους. Ως εκ τούτου, ο κινητήρας, διαθέτοντας και πιστόνια πολύ χαμηλής τριβής, είναι ιδιαίτερα ελαφρύς.
photos: nmarinopoulos
Φυσικά, υπάρχει σύστημα turbo με άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 152 PS με ομαλό και ραφιναρισμένο τρόπο. Μάλιστα, το νέο μοτέρ ανεβάζει με απόλυτα γραμμικό ρυθμό στροφές, προσφέρει καλές ρεπρίζ (ειδικά αν ληφθεί υπόψη πως το απόβαρο είναι περίπου στον ενάμιση τόνο!), ενώ τα 250 Nm είναι διαθέσιμα από χαμηλά (για την ακρίβεια από τις 1.700 rpm, σύμφωνα με τον κατασκευαστή). Ο νέος τετρακύλινδρος σηματοδοτείται από το γνωστό λογότυπο T3 και συνδυάζεται στάνταρ με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο Geartronic με τις 6 σχέσεις.
Οι αλλαγές ταχυτήτων μπορούν να γίνουν και από τα προαιρετικά paddles στο τιμόνι (μην περιμένετε αλλαγές-αστραπή όπως σε ένα διπλόδισκο, αλλά ομαλές και στρωτές όπως σε ένα κλασικό με μετατροπέα ροπής), ενώ επιπρόσθετα, με επιλογή μέσω κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, είναι δυνατή η λειτουργία ECO+ κατά την οποία το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εκτελεί τις αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές, με στόχο τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Πάντως, εμείς καταγράψαμε μία μέση κατανάλωση στα περίπου 8-9 lt/100 km (πόλη και εθνική οδός), τιμή που κρίνεται λογική για μοντέλο με αυτόματη μετάδοση.
Εν κατακλείδι, το V40 Cross Country T3 αποτελεί μια δελεαστική πρόταση στα premium crossover -με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο- που διατίθεται στην βασική τιμή πώλησης των 25.270€ (με απόσυρση), αλλά και τα πακέτα εξοπλισμού στις ελαφρώς ακριβότερες εκδόσεις Livstyl και Ocean Race. Φυσικά, για όσους δεν ενδιαφέρονται για το crossover πακέτο υπάρχει και το απλό V40 T3 (και εδώ αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο) με τιμή από 23.470€ (πάντα με απόσυρση).
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO
Volvo V40 Cross Country T3 Auto – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 70,9 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Θέση κινητήρα | κατά τον εγκάρσιο άξονα | |||
Ισχύς | 112 kW (152 PS) / 5.000 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.700-4.000 rpm | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,4 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική, μέση, υπεραστική | 7,4 / 4,6 / 5,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 62 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 738 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 131 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο έξι σχέσεων (με μετατροπέα ροπής) | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiSportContact, 225/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.370 x 1.783 x 1.458 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.552/1.540 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.646 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 335 lt | |||
Απόβαρο | 1.573 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 26.700€ (25.270€ με οφελος αποσυρσης) |