ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A4 1.4 TFSI S tronic [test drive]

Audi A4 1.4 TFSI S troni caroto test drive 2016 (65)

Παρά την συγκρατημένη εμφάνισή του, το νέο Audi A4 είναι συνολικά ένα καλύτερο αυτοκίνητο που στη νέα του γενιά ξεκινά από τα 1.400 κ.εκ. Να ήταν και φτηνότερο…

Ανέκαθεν, το A4 αποτελούσε μια εναλλακτική απέναντι στις δεδομένες προτάσεις των BMW και Mercedes, με την Audi να μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε ένα τέμπο δίχως εκπλήξεις. Τουλάχιστον αυτό ισχύει από αισθητικής άποψης, αφού στο ίδιο τέμπο με το τελευταίο Α3, έτσι και στην περίπτωση του νέου A4 διατηρείται το βασικό καλούπι και πάνω-κάτω παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις. Σε σχέση με το προηγούμενο A4, το νέο είναι ελάχιστα μακρύτερο (μόλις 2,5 εκατοστά, συνολικό μήκος στα 4,73 μέτρα) και εξωτερικά δεν προκαλεί αίσθηση λόγω της άτολμης προσέγγισης που θυμίζει παραλλαγή στο ίδιο θέμα. Ειδικά, που ο ανταγωνισμός έχει να αντιπαραθέσει την C-Class και την φρεσκαρισμένη Σειρά 3 (από του χρόνου και το νέο Volvo S60)…

Ωστόσο, με μία πιο προσεκτική ματιά διαπιστώνει κανείς αρκετές αλλαγές, όπως η πιο εμφατική μάσκα, οι νέοι προβολείς, τα διπλά νεύρα του καπό και πολλές άλλες βελτιώσεις ώστε ο αεροδυναμικός συντελεστής να πέσει στο εξαιρετικό 0,23 (στην έκδοση Ultra, στο 0,25 για τις κανονικές εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας). Κάτι που γίνεται αντιληπτό στις υψηλές ταχύτητες, όπου το νέο Α4 διασφαλίζει ευχάριστες διαδρομές, με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου, κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης, με αποτέλεσμα να είναι αυτό που θα λέγαμε «μία ταξιδιάρικη λιμουζίνα».

Και όσο ασυγκίνητο με άφησε η εξωτερική εμφάνιση, για το εσωτερικό του νέου A4 με την μινιμάλ άποψη, θα βγάλω το καπέλο στους ανθρώπους της Audi. Ο hi-tech διάκοσμος με την lounge άποψη τα έχει σχεδόν όλα με το βλέμμα να καρφώνεται στον ντιζαϊνάτο επιλογέα ταχυτήτων, στην κεντρική οθόνη και φυσικά στον τεράστιο πολυθεματικό πίνακα οργάνων που ουσιαστικά είναι ένα μεγάλο μόνιτορ (ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό). Στάνταρ είναι η οθόνη των 7 ιντσών στο μέσο του ταμπλό, στην οποία προβάλλονται τα πάντα, της διαδικασίας σύνδεσης με smartphone συμπεριλαμβανομένης.

photos: nmarinopoulos

Πάντως, υπάρχουν και κάποιες ιδιαιτερότητες (π.χ. πρέπει να συνηθίσει κανείς τη ρύθμιση του ήχου από περιστροφικό χειριστήριο δεξιά και χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και μακριά από το ηχοσύστημα), ενώ και το όλο κόνσεπτ του MMI είναι αρκετά δύσχρηστο (π.χ. σε σχέση με του iDrive της BMW). Παρά ταύτα, όλα συνηθίζονται και μαθαίνονται με τον χρόνο και η καμπίνα του νέου A4 είναι πράγματι μία από τις πιο κομψές της κατηγορίας, αλλά και από τις πιο ευρύχωρες. Χάρη στα νέας σχεδίασης καθίσματα και μια μικρή αύξηση στο μεταξόνιο (+1,2 εκ.) οι πίσω επιβάτες έχουν ελαφρώς μεγαλύτερο αέρα για τα γόνατά τους, ενώ το πορτμπαγκάζ με το σχετικά χαμηλό κατώφλι χωρά από 480 λίτρα.

Όπως και να το δει κανείς η έκδοση της δοκιμής μας είναι η πιο συμφέρουσα και βατή για τα ελληνική δεδομένα. Έτσι, ο γνωστός 1.4 TFSI με τους 150 ίππους είναι ένα από τα καλύτερα μοτέρ της κατηγορίας και για πρώτη φορά ένα τόσο μικρό μοτέρ (το προηγούμενο ήταν μέχρι τα 1.800 κ.εκ.) τοποθετείται στο A4. Και δίχως να υπάρχει κάτι το μεμπτό, το μοτέρ προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και συνδυάζεται άψογα με το διπλοσύμπλεκτο S tronic με τις 7 σχέσεις (προαιρετικό και κοστίζει 2.700€). Αυτό που θα θέλαμε είναι να ήταν και λίγο πιο οικονομικός, αφού σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 9 λτ./100 χλμ. (στην εθνική οδό κυμαίνεται περίπου στα 7 λτ./100 δίχως A/C) και παρά την μείωση του απόβαρου έως 120 κιλά (σε σχέση με το προηγούμενο Α4).

Πάντως, η ρύθμιση της ανάρτησης ταιριάζει γάντι στο ελληνικό ανάγλυφο προσφέροντας εξαιρετική άνεση στα κακής ποιότητας οδοστρώματα. Όπως προαναφέραμε το νέο Audi A4 ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισής του, η οποία σε αρκετά μεγάλο βαθμό πρέπει να αποδοθεί στο πλαίσιό του, το οποίο είναι το μεγάλο μεταβλητό του ομίλου VW και βέβαια και της Audi – ονομάζεται MLB Evo και χρησιμοποιείται μέχρι και στο Q7. Αυτό κολακεύει και την οδική συμπεριφορά, εξασφαλίζοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ιδιαίτερα ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα ήταν συνολικά πιο σπορ αν η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν ήταν τόσο ελαφριά.

Ωστόσο, οι τιμές πώλησης του νέου Audi A4 κάθε άλλο παρά… ελαφριές είναι αφού κινούνται σε εξαιρετικά premium επίπεδα και είναι από τις υψηλότερες της κατηγορίας. Όπως είπαμε μιλάμε για ένα εξαιρετικό σασί και μία μικρή limo που διασφαλίζει απολαυστικές μετακινήσεις και με ένα από τα καλύτερα downsizing μοτέρ. Ωστόσο, η άτολμη εξαιρετική σχεδίαση σε συνδυασμό με τις πικάντικες τιμές πώλησης (δείτε εδώ τις βασικές εκδόσεις έναντι του ανταγωνισμού) που ακόμη και ο υπερπλήρης εξοπλισμός δεν μπορεί να συγκαλύψει, προφανώς και δεν ενθαρρύνουν…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Audi A4 1.4 TFSI S tronic – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,3 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 635 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα με διαμήκεις βραχίονες και στήριξη σε 5 συνδέσμους / Γόνατα με διαμήκεις βραχίονες και στήριξη σε 5 συνδέσμους
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.726 x 1.842 x 1.427 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.572/1.555 mm
Μεταξόνιο 2.820 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.395 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.420€ (από 31.540€ με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, τιμές με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!