Από ένα τόσο όμορφο σύνολο, για το σχεδιαστικό τμήμα της Mercedes δεν είχε και πολλά περιθώρια για μεγάλες αλλαγές…
Μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας, τωρινή γενιά της A-Class πέρασε από ένα επιτακτικό, όσο και διακριτικό facelift. Και αυτό όχι για να σταθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας, αφού η A-Class είναι από τα πιο εμπορικά και δημοφιλέστερα επιλογές στην premium κατηγορία. Μάλιστα, το αμάξωμα της μικρομεσαίας Mercedes ήταν από την αρχή τόσο μεταμοντέρνο δίνοντας την εντύπωση πως δεν έχει περάσει και τόσος καιρός από όταν πρωτοκυκλοφόρησε.
Μάλιστα, οι αλλαγές είναι τόσο διακριτικές που η facelift A-Class απέκτησε και νέα ονομασία -από 180 CDI σε 180 d, για το μοντέλο της δοκιμής μας- ώστε να δοθεί έμφαση στην ανανέωση της. Στο εσωτερικό θα προσπεράσεις στα γρήγορα κάποιες μικρές αλλαγές στον πίνακα οργάνων κα στην κεντρική κονσόλα, ενώ με αφορμή το facelift η οθόνη θα μπορούσε να μην έχει μόνο το στιλ ενός tablet, αλλά και την λειτουργία (δηλ. έλεγχο με αφή). Κατά τα υπόλοιπα η A 180 d προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες, έχει ένα καλό πορτμπαγκάζ στα 341 λίτρα και θα βολέψει μία οικογένεια με λογικές απαιτήσεις.
photos: nmarinopoulos
Αν και το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε 17άρες ζάντες με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, μπορείς να αντιληφθείς την βελτίωση της ανάρτησης ως προς το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Παραμένει σφιχτή ώστε να μην αλλοιωθεί το σπορ στοιχείο, αλλά είναι αισθητά καλύτερη σε απόσβεση μεταφέροντας λιγότερα από όσα «διαβάζει» μέσα στην καμπίνα. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ την ακρίβεια του τιμονιού (ίσως και λίγο υπερβολική σε αμεσότητα για τον χαρακτήρα της μικρής ντίζελ) θα την ζήλευε ακόμη και ένα σπορ κουπέ.
Για το τέλος αφήσαμε ίσως το μεγαλύτερο κίνητρο -μετά την σχεδίαση- για την απόκτηση της συγκεκριμένης A 180 d. Αυτό δεν είναι άλλο από τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα των 1.500 cc -ναι, αυτός της Renault- που αποδίδει 109 άλογα και που σε μεικτές συνθήκες κίνησης δεν καταναλώνουν πάνω από 6 λτ./100 χλμ. Εδώ, την μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς αναλαμβάνει το διπλόδισκο κιβώτιο 7G-DCT που μπορεί να μην είναι υπόδειγμα στα κατεβάσματα, αλλά την δουλεία του την κάνει μια χαρά με ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Ακόμη καλύτερα το κιβώτιο λειτουργεί στην επιλογή Sport, βελτιώνοντας ως ένα σημείο τις ούτως ή άλλως ικανοποιητικές επιδόσεις (μην ξεχνάμε την χωρητικότητα του μοτέρ). Αλλά αν το ζητούμενο είναι η νορμάλ και οικονομική οδήγηση, τότε υπάρχει και πιο χαλαρή Eco λειτουργία. Και αν θέλετε ακόμη μεγαλύτερη οικονομία στην τσέπη σας, τότε μπορείτε να παραλείψετε το κιβώτιο 7G-DCT για να γλυτώσετε τα 2.564 ευρώ που κοστίζει. Και αν με ρωτούσατε, θα σας απαντούσα πως μια χαρά είναι και το μηχανικό εξάρι…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz A180 d 7G-DCT (Facelift) – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.461 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 76,0 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 80 kW (109 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,2 / 3,4 / 3,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 833 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 98 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Yokohama AdvanceSport, 225/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.299 x 1.780 x 1.433 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.553/1.552 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.699 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 341-1.157 lt | |||
Απόβαρο | 1.425 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.150€ (από 29.714€ με το αυτόματο κιβώτιο) |