ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo V60 Cross Country D4 [test drive]

Volvo V60 Cross Country caroto test drive 2016 (8)

Ισορροπώντας ανάμεσα σε ένα κλασικό στέισον και ένα ψηλότερο SUV, η πιο πρόσφατη εκδοχή του V60 κλείνει το μάτι σε όσους αναζητούν family χώρους με crossover στιλ…

Πληθωρικό, πολυδιάστατο, ξεχωριστό και με πολλές άλλες λέξεις θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις την crossover εκδοχή του V60, που κερδίζει τις εντυπώσεις με την γνωστή σχεδιαστική άποψη των Σουηδών. Η οποία τονίζεται από τους ελαφρώς διαφοροποιημένους προφυλακτήρες, την γρίλια της μάσκας, τα πλαϊνά προστατευτικά, τις όμορφες απολήξεις που ενσωματώνονται όμορφα στον πίσω προφυλακτήρα (η βάση στην οροφή για τα ποδήλατα είναι προαιρετική) και άλλες καλαίσθητες λεπτομέρειες.

Φυσικά, την σημαντικότερη διαφορά στο V60 CC την κάνουν τα συν 6,5 εκατοστά που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος, εξασφαλίζοντας μία απόσταση για απροβλημάτιστες βόλτες στην ύπαιθρο, στους χωματόδρομους και σε άλλα σημεία που οι απλές εκδοχές δύσκολα θα φτάσουν. Εδώ να πούμε πως η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς (υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με τον πεντακύλινδρο ντίζελ), αλλά αν δεν κινηθείτε πραγματικά εκτός δρόμου, το συγκεκριμένο V60 CC θα σας πάει απροβλημάτιστα στον τελικό σας προορισμό και πάνω από όλα με άνεση.

Στο ταξίδι η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα και σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας το ταξίδι είναι απολαυστικό, απολαμβάνοντας την υψηλή πιστότητα ήχου από το πολύ καλό σε απόδοση ηχοσύστημα. Γενικά, η εικόνα και η ποιότητα στο εσωτερικό είναι η γνωστή κομψή και απτή που έχουμε συνηθίσει στα V60/S60 και παρόλο που έχουν περάσει αρκετά χρόνια, το ντιζάιν με την κεντρική λεπτεπίλεπτη κονσόλα και τον ψηφιακός πίνακα οργάνων, διατηρούν το ταμπλό σε μεταμοντέρνα στάνταρ.

photos: nmarinopoulos

Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας, ο συνδυασμός του ταμπά/μαύρου του σαλονιού με το βουρτσισμένο μέταλλο του ταμπλό είναι πολύ όμορφος, ενώ το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει σχεδόν τα πάντα, είναι πολύ εύχρηστο και με «καθαρή» ανοιχτή ακρόαση (bluetooth). Ποιοτικά, δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα το μεμπτό, τα δεσίματα και η συναρμολόγηση των υλικών είναι προσεγμένη στο πρότυπο της Volvo, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλοι και άνετοι, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα (σε αναλογία 40/20/20), ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 430 λίτρα χωρά ακόμη περισσότερα πράγματα, όταν αφαιρεθεί η εταζέρα.

Η D4 έκδοση της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 190 άλογα και 400 Nm ροπής. Κινεί αγόγγυστα το απόβαρο των 1,7+ τόνων και πέρα από δυνατός είναι σχετικά ήσυχος και οικονομικός στην λειτουργία του. Την μετάδοση στον μπροστινό άξονα αναλαμβάνει ένα νέο κιβώτιο με 8 σχέσεις (το έχουμε αναλύσει στην δοκιμή του S60 D4 Auto), που δίχως να είναι «αργό» γίνεται αντιληπτό πως έχει ρυθμιστεί για να ταιριάζει στον ταξιδιάρικο και οικογενειακό χαρακτήρα του V60 CC εξασφαλίζοντας απόλυτα ομαλές αλλαγές. Από την άλλη, η κατανάλωση κυμαίνεται δίχως ιδιαίτερη προσπάθεια κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ., ενώ οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές.

Με λίγα λόγια το V60 Cross Country είναι αυτό που φαίνεται. Ένα οικογενειακό crossover (πολύ χρήσιμα τα προαιρετικά παιδικά booster στα ακριανά πίσω καθίσματα) με σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσανατολισμένη για να εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση για ξεκούραστες διαδρομές. Ο ντίζελ των 190 ίππων είναι δυνατός και οικονομικός σε κατανάλωση, οι χώροι άνετοι και με σουηδική άποψη, ενώ θα λέγαμε πως το V60 Cross Country είναι ότι πρέπει για αυτόν που θέλει κάτι παραπάνω από ένα κλασικό premium στέισον. Ή εναλλακτικά για εκείνον που έχει βαρεθεί τον όγκο των SUV και θέλει να ξεχωρίζει με ένα crossover στιλ…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo V60 Cross Country D4 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 140 kW (190 PS) / 4.250 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 68 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 883 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 235/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.638 x 1.899 x 1.545 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.619/1.577 mm
Μεταξόνιο 2.774 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Απόβαρο 1.712 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 38.400€ (από 35.600€ με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο, με αποσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button