ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 PS vs 100 PS [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Citroen C3 BlueHDi caroto test drive 2016 (14)

Ένα αυτοκίνητο, ένας κινητήρας, δύο διαφορετικές εκδοχές. Και μία κοινή παραδοχή, ότι οι Γάλλοι παραμένουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί στην αγορά των diesel…

Συνήθως τα συγκριτικά αφορούν δύο ή περισσότερα μοντέλα της ίδιας κατηγορίας. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση, ο ανταγωνισμός δεν είναι μεταξύ αυτοκινήτων αλλά κινητήρων. Η καλύτερα, δύο διαφορετικών εκδοχών του ίδιου μηχανικού συνόλου. Προτού όμως φτάσουμε στο προκείμενο, ας δούμε λίγο την όλη εικόνα. Το ανανεωμένο C3, παρά τα χρονάκια του, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο κομψά και νεανικά στην όψη super mini της αγοράς. Αυτή μάλιστα τη φινέτσα τη διατηρεί και στο εσωτερικό. Εκεί, οι λιτές γραμμές, σε συνδυασμό με τον τρισδιάστατο σχεδιασμό του ταμπλό και τα διαφορετικά σε υφή και χρωματισμό υλικά, δίνουν ένα όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα.

Δίνοντας σαφώς έμφαση στην άνεση, το C3 διαθέτει αναπαυτικά καθίσματα και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα και μία σωστή θέση οδήγησης. Οι πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα αποτελούν ένα συν για την καθημερινή χρήση, ενώ και εξοπλισμός του κρίνεται πλήρης, με αιχμή, ίσως, του δόρατος, την έγχρωμη οθόνη αφής που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Το μόνο μεμπτό στην πρακτικότητα έχει να κάνει με τα τρία μόλις κουμπιά του infotainment (ένα για το menu και δύο για την ένταση του ήχου), που είναι μάλλον άβολα τοποθετημένα, κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού. Από άποψης χώρων, 4 ενήλικες θα νιώσουν φιλόξενα στο εσωτερικό του, με έναν πέμπτο να δυσκολεύει κάπως τα πράγματα. Ακολούθως, το διαμέρισμα των αποσκευών, με χωρητικότητα 300 λίτρων και με πλήρως αξιοποιήσιμη χωροταξία, είναι από τα καλύτερα της αγοράς.

photos: nmarinopoulos

Τον τελευταίο χαρακτηρισμό κρατήστε τον και για τον κινητήρα, αφού ο νέος BlueHDI του ομίλου PSA – Peugeot Citroen αποτελεί πραγματικά ένα πολύ καλό σύνολο. Στη βασική έκδοση των 75 ίππων δεν εντυπωσιάζει πολύ χαμηλά, έχει όμως αρκετή ροπή για να κινήσει αξιοπρεπώς τα 1.160 κιλά του αυτοκινήτου. Αντιθέτως, στην ισχυρότερη έκδοση των 100 ίππων, που διαθέτει και ελαφρά αυξημένη ροπή, η λειτουργία στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει πιο γεμάτη. Μάλιστα, όσο ανεβαίνουν οι στροφές θυμίζει περισσότερο βενζινοκινητήρα, έχοντας άφθονα αποθέματα ισχύος, μέχρι το στροφόμετρο να ακουμπήσει στα κόκκινα.

Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία του BlueHDi είναι αρκετά πολιτισμένη, με ελάχιστους κραδασμούς και χαμηλή ηχητική υπογραφή, που προδίδει ότι είναι diesel μόνο στις χαμηλές στροφές, άντε και λίγο ψηλά. Αντίστοιχα και η ελαστικότητα είναι καλή, σε αμφότερες τις εκδόσεις, φροντίζοντας ώστε να μην χρειάζεται να καταφεύγει ο οδηγός κάθε τρεις και λίγο στον επιλογέα των 5 σχέσεων.

Επιγραμματικά, θα λέγαμε ότι με την έκδοση των 75 ίππων μπορεί ένας μέσος χρήστης να κάνει μια χαρά τη δουλειά του, αναφορικά με τις καθημερινές μετακινήσεις. Περνώντας όμως στους 100 ίππους, θα προστεθεί και το συναίσθημα. Η ισχυρότερη έκδοχή μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, έχει όμως όλη τη δύναμη που χρειάζεται για να κινεί σβέλτα το C3, ανά πάσα ώρα και στιγμή, προσφέροντας ένα μπριόζο χαρακτήρα. Επιπροσθέτως, διαθέτει σύστημα start/stop, ενώ στην πράξη, οι διαφορές στην κατανάλωση είναι ανεπαίσθητες.

Σε ο,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο εκδόσεων, εξαιρουμένων φυσικά των επιδόσεων. Αμφότερα κλίνουν προς την άνεση, με μαλακές αναρτήσεις που απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και με κλίσεις που γίνονται μεν αισθητές αλλά δεν προβληματίζουν.

Ο σχετικά μικρός κύκλος στροφής βοηθά στην ευελιξία του αυτοκινήτου εντός των τειχών της πόλης. Επιπροσθέτως, το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει άμεσα και με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού, επιλέγοντας όμως να είναι πιο ελαφρύ στην περιστροφή του τιμονιού και με περιορισμένη αίσθηση. Με τη σειρά τους, τα φρένα δείχνουν καλά σε αίσθηση και απόδοση, ενώ το ESP, ως τελευταία γραμμή άμυνας, παραμένει πάντα ενεργοποιημένο και έτοιμο να δράσει, σε περίπτωση που ο οδηγός το παρακάνει.

Ανακεφαλαιώνοντας, στην άτυπη «κόντρα» μεταξύ των δύο εκδόσεων, η επιλογή μας είναι μάλλον προφανής. Για κάτι λιγότερο από 2.000 ευρώ θα στρεφόμασταν με κλειστά τα μάτια στην ισχυρότερη έκδοση, τόσο για τις επιδόσεις, όσο και γενικότερα για τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, που σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς ένα πραγματικά ζωντανό σύνολο. Στο κάτω κάτω, διαθέτοντας μία από τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και με 5 χρόνια εγγύηση, μπορεί κανείς να κακομάθει λίγο τον εαυτό του, ζητώντας αυτό το κάτι παραπάνω.

Διαβάστε περισσότερα για μοντέλα CITROEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 PS Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 PS
Κυβισμός 1.560 cc 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×88,3 mm 75,0×88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 3.500 rpm 73 kW (99 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 233 Nm (23,7 kgm) / 1.750 rpm 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,9 sec 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 171 km/h 189 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,2 lt/100 km 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,5 / 3,0 lt/100 km 3,8 / 3,4 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 865 km 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 90 g/km 87 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 185/65 R15 Michelin Energy Saver, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.941×1.728×1.524 mm 3.941×1.728×1.524 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.469/1.471 mm 1.469/1.471 mm
Μεταξόνιο 2.466 mm 2.466 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt 300 lt
Απόβαρο 1.160 kg 1.298 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 16.500€ (12.350 με την έκπτωση)

από 18.200€ (14.285 με την έκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button