Η πρόταση της VW στην κατηγορία των MPV είναι μία από τις πιο ισορροπημένες και φυσικά από τις πιο ευρύχωρες…
Κρατήστε τη λέξη «ευρύχωρη», καθώς αυτό είναι κυρίως που χαρακτηρίζει τη νέα γενιά Touran. Άλλωστε η VW μας έχει συνηθίσει αισθητικά να κινείται εκ του ασφαλούς, εξελίσσοντας με έναν περίτεχνο τρόπο τα προηγούμενα σχήματα με σήμα κατατεθέν την ενιαία μάσκα που μας παραπέμπει στο Passat. Μιλώντας με νούμερα, το νέο Touran είναι σημαντικά μακρύτερο από το απερχόμενο, καθώς έχουν προστεθεί περίπου 13 εκ. (συνολικό μήκος 4,527 μέτρα), ενώ, αντίθετα, το ύψος έχει μειωθεί κατά 1,5 εκ. Το φαρδύτερο αμάξωμα (+3,5 εκ.) συμβάλλει σε ένα πιο ενδιαφέρον παρουσιαστικό (που παραμένει άλτομο όμως και αδιάφορο) και σε συνδυασμό με το αυξημένο μεταξόνιο (+11,3 εκ.) της πλατφόρμας MQB καταλήγουμε στη λέξη «ευρύχωρο».
Πράγματι, το νέο Touran είναι ο ορισμός του μεταφορέα για μια οικογένεια, ειδικά από τη στιγμή που προσφέρεται στάνταρ ως 7-θέσιο. Προφανώς, οι ιθύνοντες της VW θεώρησαν πως αυτή είναι η καλύτερη λύση για το Touran, από τη στιγμή που υπάρχει και το 5-θέσιο Sportsvan. Η τρίτη σειρά καθισμάτων αποτελείται από δύο θέσεις που αναπτύσσονται εύκολα από το χώρο του πορτμπαγκάζ, όποτε είναι απαραίτητη η μεταφορά π.χ. δύο επιπλέον παιδιών. Τώρα, όταν χρειαστεί να μεταφερθούν π.χ. αποσκευές, τα καθίσματα πέφτουν με ελάχιστες κινήσεις και το πορτμπαγκάζ προσφέρει 633 λτ. (στην 7-θέσια υπάρχουν 137 λτ.).
photos: nmarinopoulos
Την πρακτικότητα στο νέου Touran αυξάνει το επίπεδο πάτωμα, η μεσαία σειρά με τα ανεξάρτητα ρυθμιζόμενα καθίσματα, οι πάμπολλες θήκες για μικροαντικείμενα και ό,τι άλλο μπορεί να προσφέρει ένα καλοσχεδιασμένο MPV και με σχεδόν αψεγάδιαστη εργονομία. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται στις καλές προδιαγραφές της εταιρείας, ενώ τα πάντα είναι εκεί που τα περιμένεις σε ένα τυπικό VW, με την εύχρηστη και καλή σε απόκριση οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Πολύ καλή και η θέση οδήγησης, αλλά θα θέλαμε τα καθίσματα να είναι λιγότερο «γερμανικά» και σκληρά.
Το Touran της δοκιμής μας έχει κάτω από το καπό την καλύτερη ίσως επιλογή που θα μπορούσε να κάνει κανείς. Συγκεκριμένα, ο πολυφορεμένος 1.6 TDI με τα 110 άλογα τα καταφέρνει επάξια απέναντι στα 1.500+ κιλά του αμαξώματος και τα λίγα κυβικά του θα φανούν στις ρεπρίζ μόνο όταν υπάρχει πλήρες φορτίο στο θάλαμο των επιβατών. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο… πάτερ φαμίλιας δεν θα έχει να αγχώνεται και τόσο για το πορτοφόλι του, μια και τα περίπου 6,5-7,0 λτ./100 χλμ. που καταγράψαμε θεωρούνται λογική τιμή για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Αυτό που εκπλήσσει -με τη θετική έννοια του όρου- είναι η κάτι παραπάνω από αποτελεσματική απόσβεση της ανάρτησης (πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) που φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβαίνοντες. Γενικά, το Touran είναι ένα καλοστημένο MPV, με καλή ακρίβεια και αίσθηση τιμονιού/επιλογέα (6 σχέσεων), είναι ήσυχο και ξεκούραστο στο ταξίδι και θα ανταποκριθεί με το παραπάνω στις απαιτήσεις μιας οικογένειας. Ωστόσο, η τιμή πώλησής του ακούγεται αρκετά πικάντικη (με 23.570 ευρώ περνά στα λημέρια ενός SUV) για τα όσα προσφέρει το αδιάφορο εξωτερικά Touran, προσανατολίζοντας και σε άλλες, εξίσου ολοκληρωμένες και ανταγωνιστικές προτάσεις…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN
Volkswagen Touran 1.6 TDI BMT – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 3.250-4.000 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail και υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 187 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,3/4,4/3,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 58 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 865 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 116 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiPremiumContact5, 205/60 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.527 x 1.829 x 1.65952 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.569/1.542 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.791 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 5-θέσιο: 633 lt, 7-θέσιο: 137 lt | |||
Απόβαρο | 1.539 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.570€ |