ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 730d [test drive]

BMW 730d caroto test drive 2016 (27)

Για τους πολλούς, εξωπραγματική. Για την κατηγορία της πάλι, αναμενόμενη. Η νέα Σειρά 7 απευθύνεται σε όσους έχουν απλά γούστα,. Ικανοποιούνται μόνο με το κορυφαίο!

Το παραπάνω αποτελεί μεν απόφθεγμα του Γουίνστον Τσώρτσιλ, στην πράξη όμως δεν διαφέρει πολύ από τα γούστα του κοινού στο οποίο στοχεύει η ναυαρχίδα της Βαυαρικής φίρμας. Αρχηγοί κρατών, εφοπλιστές και άλλοι ολιγάρχες επιλέγουν παραδοσιακά τη Σειρά 7, αναγνωρίζοντας σε αυτή ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα, money can buy. Και όχι αδίκως, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Με μήκος 5,1 μέτρα -στην «κοντή» εκδοχή της- η έκτη, πλέον, γενιά του αυτοκινήτου δείχνει τουλάχιστον εντυπωσιακή, αν και το παρουσιαστικό της, με τις αιχμηρές σχεδιαστικές του γραμμές, αναδύει ίσως περισσότερο δυναμισμό, παρά κύρος. Στο εσωτερικό πάλι, η εικόνα αντιστρέφεται. Εκεί η πολυτέλεια και η ποιότητα -όπως και αν την αντιλαμβάνεται κανείς- έχουν την τιμητική τους, με την τεχνολογία,στην πιο προκλητική μορφή της, να ακολουθεί κατά πόδας.

Αναφορικά με τα διαθέσιμα συστήματα, η βασική έκδοση περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο, το οποίο βεβαίως μπορεί να αναβαθμιστεί περαιτέρω με διάφορα άλλα έξτρα. Προφανώς η 730d της δοκιμής μας διαθέτει ο,τι πιο εξελιγμένο στον τομέα της παθητικής προστασίας και της αποφυγής συγκρούσεων, σε infotainment και σε ηλεκτρικές ευκολίες. Για το γούστο πάντως αξίζει να αναφερθεί το εξαιρετικής αναπαραγωγής ηχοσύστημα της Bowers&Wilkins (με μόλις 7.154 ευρώ επιπλέον…), οι περιμετρικές κάμερες, οι laserlight προβολείς, το gesture control, που επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται διάφορες λειτουργίες χωρίς χειριστήρια, απλά με νεύματα των χεριών του, το touch command, ένα tablet στα πίσω καθίσματα που ρυθμίζει διάφορες λειτουργίες του εσωτερικού, καθώς και το κλειδί του αυτοκινήτου, που κοστίζει περισσότερο από ένα smartphone αλλά, λειτουργώντας ως τέτοιο, σου δίνει τη δυνατότητα να παρκάρεις το όχημά σου, ενώ βρίσκεσαι έξω από αυτό…

photos: nmarinopoulos, bmw

Για το αν λοιπόν με τα gadgets της νέας 730d μπορείς να μπεις στο μάτι του ανταγωνιστή βιομηχάνου, δεν χωράει αμφιβολία. Αξίζει όμως να ψάξουμε και λίγο πιο βαθιά, αφού η ουσία της συγκεκριμένης πρότασης δεν περιορίζεται στα ηλεκτρονικά. Για παράδειγμα, ένα πράγμα που αξίζει να μνημονευτεί είναι τα καθίσματα, εμπρός και πίσω. Σε μέγεθος πολυθρόνας σαλονιού, είναι ντυμένα με υψηλής ποιότητας, μαλακό, λευκό δέρμα. Προσεγμένα σε ραφές, με επιφάνειες διαφορετικής σκληρότητας και, βεβαίως, απόλυτα ρυθμιζόμενα σε περισσότερες από 20 παραμέτρους, ανεβάζουν σε νέα επίπεδα τη λέξη άνεση. Η λειτουργία μασάζ που προσφέρουν, όπως και η θέρμανση, αποτελούν απλά το κερασάκι στην τούρτα…

Αναφορικά με τον οδηγό, ασχέτως σωματότυπου, δεν υπάρχει περίπτωση να μην φέρει τη θέση οδήγησης απολύτως στα μέτρα του. Και, κατόπιν, να φορέσει ολόκληρο το αυτοκίνητο σαν γάντι. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις και το διόλου αμελητέο βάρος, η 730d θα δείξει άμεσα το χαρακτήρα της. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και δεν επιτρέπει σε κανέναν εξωτερικό θόρυβο να ενοχλήσει τη γαλήνη του εσωτερικού. Όπως ακριβώς ισχύει και με τις πνευματικές αναρτήσεις.

Εδώ οι Γερμανοί ξεπέρασαν για μία ακόμα φορά τον εαυτό τους, προσφέροντας ένα setup που πραγματικά σβήνει κάθε ίχνος ανωμαλίας από το οδόστρωμα. Τι και αν μιλάμε για 19άρηδες τροχούς με ελαστικά χαμηλού προφίλ (245/45 εμπρός, 275/45 πίσω); Είτε πρόκειται για συνεχείς κακοτεχνίες και μεγάλες λακούβες, είτε ακόμα και για έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, οι επιβάτες πρακτικά δεν θα καταλάβουν ποτέ πάνω από τι πέρασαν. Η ποιότητα κύλισης, όπως και η ευστάθεια, σε κάθε ταχύτητα, είναι απλά παροιμιώδης.

Αντίστοιχα θετική είναι και η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που αλλάζει με βάση το οδηγικό mode που θα επιλεγεί. Στο comfort συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από τη λιμουζίνα του. Στο sport πάλι, το τιμόνι γίνεται πολύ πιο κοφτερό, ο κινητήρας ζωντανεύει και το πλαίσιο δείχνει να χάνει κιλά, πολύ περισσότερα από τα 130 που έχει ήδη απολέσει, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χάρη στη χρήση υπερυψηλής αντοχής χάλυβα, μαγνησίου, αλουμινίου και ανθρακονημάτων στη δομή του. Έτσι, τα χιλιόμετρα μαζεύονται και διατηρούνται με χαρακτηριστική ευκολία. Ευτυχώς, το HUD (Head Up Display) βοηθάει στο να μην ξεχνιέται ο οδηγός και να διατηρεί ένα λογικό ρυθμό, όχι με βάση το τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο αλλά σύμφωνα με τον ΚΟΚ…

Με το χέρι στην καρδιά, ένα ακόμα στοιχείο για το οποίο θα πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στους μηχανικούς της BMW είναι ο κινητήρας. Αν και μιλάμε για μία μικρή έκδοση της «επτάρας», ο τρίλιτρος diesel που κρύβει στα σπλάχνα της, στην πράξη, δεν δείχνει λίγος. Με 265 ίππους ισχύος και, κυρίως, με τη θηριώδη ροπή των 620 Nm, επιταχύνει εύκολα τα 1.800+ κιλά του αυτοκινήτου, τόσο από στάση (μόλις 6,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα) όσο και εν κινήσει. Αθόρυβος, γραμμικός, γεμάτος παντού και με έναν εξαιρετικά πολιτισμένο χαρακτήρα, αποτελεί πραγματικά ένα θαύμα μηχανολογικής αρτιότητας. Βέβαια η κατανάλωσή του δεν πλησιάζει για κανένα λόγο την τιμή του κατασκευαστή, όσοι όμως καταβάλλουν το αντίτιμο των 130.000 ευρώ (συν 20-40.000 ευρώ επιπλέον για μερικά έξτρα…) μάλλον δεν θα αγχωθούν να πληρώσουν κάτι παραπάνω σε καύσιμα.

Εν τέλει, η 730d μας άρεσε. Έχει σίγουρα τα προσόντα να σταθεί απέναντι στην αιώνια αντίπαλο Mercedes S-Class, ενώ και η τιμή της είναι απόλυτα λογική, αν σκεφτεί κανείς την τεχνογνωσία, τα υλικά και τον εξοπλισμό που κρύβει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 730d  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/εξακύλινδρος
Ισχύς 195 kW (265 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 620 Nm (63,2 kgm) / 2.000-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,7 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 78 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 821 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, Εμπρός: 245/45 R19, Πίσω: 275/40 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 5.098 x 1.902 x 1.478 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.618/1.646 mm
Μεταξόνιο 3.070 mm
Χώρος αποσκευών 515 lt
Απόβαρο 1.830 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 129.300€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button