ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mondeo 1.5 TDCi vs Opel Insignia 1.6 CDTI [test drive]

Ford Mondeo TDCi vs Opel Insignia CDTI caroto test drive 2016 (41)

Δύο από τα καλύτερα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, εξοπλισμένα με δύο από τους καλύτερους diesel κινητήρες, έως 1.6 λίτρα. Η ώρα της κρίσης, έφτασε…

Η γνωστή, αμερικάνικη ρήση του “big is beautiful” θα έλεγε κανείς ότι ταιριάζει γάντι στην προκειμένη περίπτωση, αφού έχουμε να κάνουμε με δύο από τα πιο επιβλητικά μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας. Τόσο από άποψη εμφάνισης, όσο και από χαρακτήρα. Αναφορικά με το Insignia, μπορεί να μετράει αρκετά χρονάκια στην πλάτη του, ο ντόρος όμως που είχε κάνει με την εμφάνισή του (σε συνδυασμό με το σχετικό facelift που ακολούθησε) το κρατάνε ακόμα στον αφρό. Το Mondeo, από την άλλη, αποτελεί μία πιο σύγχρονη πρόταση, με περισσότερα ηλεκτρονικά αλλά πιο αδύναμο κινητήρα. Προς ποια πλευρά, λοιπόν, θα γείρει η πλάστιγγα;

Στην πράξη, τα δύο μοντέλα έχουν αρκετές μικροδιαφορές. Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, το μεν Opel δείχνει πιο φινετσάτο, σε αντίθεση με το Ford που στοχεύει στο δυναμισμό. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό, παρότι ομολογουμένως και τα δύο προσφέρουν περισσότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας. Η ευρυχωρία και η άνεση είναι αισθητή, σε κάθε περίπτωση. Το Insignia προσφέρει ελαφρά πιο μαλακά καθίσματα, σε σχέση με αυτά του Mondeo, με περιορισμένη όμως πλευρική στήριξη. Το Mondeo, από την άλλη, δείχνει να διαθέτει ποιοτικότερα υλικά, παρότι και αυτά του ανταγωνιστή του κάθε άλλο παρά δείχνουν άσχημα.

Από άποψης εξοπλισμού, αμφότερα διαθέτουν μία μεγάλη οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, καθώς και μία μικρότερη (αλλά εξίσου πληθωρική) στον πίνακα οργάνων. Διάφορα συστήματα ενεργητικής προστασίας, πλοήγησης, ακόμα και υποβοήθησης στάθμευσης δηλώνουν το παρών, με το Mondeo όμως να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω στον οδηγό. Το συγκεκριμένο βρίσκεται και εργονομικά μπροστά, χάρη στους πλουσιότερους χώρους για μικροαντικείμενα, παρότι σε κανένα εκ των δύο δεν παρατηρούνται σοβαρές ατέλειες.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στους κινητήρες, αυτός της Opel δείχνει να έχει σαφώς το πάνω χέρι στα χαρτιά, αφού προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από το μοτέρ της Ford. Στην πράξη όμως δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Καταρχήν, το Mondeo είναι πιο ελαφρύ σαν όχημα, οπότε το πλεονέκτημα της ισχύος περιορίζεται σε ένα βαθμό. Κατόπιν, ο 1.6 CDTi εμφανίζει μία μικρή υστέρηση μέχρι τις 1.600 σ.α.λ. και βγάζει περισσότερο θόρυβο ψηλά, σε σχέση με τον 1.5 TDCi, που δείχνει πιο γραμμικός και πολιτισμένος, σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο τελευταίος αποδεικνύεται και πιο οικονομικός, με διαφορά στην κατανάλωση τουλάχιστον 0,5 λίτρα /100 χλμ. οπότε εδώ δεν μπορεί να βγει ξεκάθαρος νικητής. Αν θέλετε επιδόσεις, η Opel επικρατεί. Αν πάλι το ζητούμενο είναι η ποιοτική λειτουργία και η οικονομία, η Ford έχει τον τελευταίο λόγο.

Αναφορικά την οδική συμπεριφορά και τα δύο αυτοκίνητα δεν κρύβουν ότι είναι σχεδιασμένα για να καταπίνουν χιλιόμετρα. Στρίβουν, φρενάρουν και παραμένουν σταθερά σε κάθε ταχύτητα. Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε κάθε περίπτωση λογικές, ενώ και η συμπεριφορά τους -όταν ανέβουν οι ρυθμοί- δεν πρόκειται να τρομάξει το μέσο οδηγό. Και εδώ πάντως, το Mondeo θα βρεθεί ένα βήμα μπροστά. Παρότι δεν διεκδικεί τις δάφνες του παρελθόντος για την αίσθηση που προσφέρει, έχει σαφώς καλύτερο σύστημα διεύθυνσης, καθώς επίσης και αναρτήσεις που απορροφούν πολύ καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στο Insignia, πάλι, ένα ερωτηματικό έχει να κάνει με τους τροχούς διαστάσεων 245/45 R18, που προσφέρουν μεν περισσότερη πρόσφυση, δύσκολα όμως φιλτράρουν το οτιδήποτε στο δρόμο.

Με αυτά κατά νου, η ετυμηγορία βγαίνει σχετικά αβίαστα. Ναι μεν το Insignia διαθέτει ένα σύγχρονο, πολύ ισχυρό μηχανικό σύνολο κάτω από το καπό του, το Mondeo όμως είναι συνολικά ένα καλύτερο αυτοκίνητο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Mondeo 1.5 TDCi Opel Insignia 1.6 CDTI
Κυβισμός 1.498 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,5×88,3 mm 79,7×80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.600 rpm 100 kW (136 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000-2.250 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km 6,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,0 / 3,6 lt/100 km 4,8 / 4,1 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 63 lt 70 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.000 km 1.014 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 104 g/km 99-109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPhersonμε 4 συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 215/60 R16 Bridgestone Potenza RE050A, 245/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.871×1.852×1.482 mm 4.842×1.858×1.498mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.599/1.595 mm 1.587/1.590 mm
Μεταξόνιο 2.850 mm 2.737 mm
Χώρος αποσκευών 550-1.446 lt 530-1.470 lt
Απόβαρο 1.480 kg 1.553 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 25.065 € (23.635 με απόσυρση)

από 26.500€ (25.180 με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button