Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC [test drive]

Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC caroto test drive 2016 (17)

Η GLC δεν ήρθε απλά και μόνο για να αντικαταστήσει την GLK, αλλά και για να ανακτήσει στα σκήπτρα στην κατηγορία των μεσαίων SUV…

ΟΙ διαφορές ανάμεσα στις δύο γενιές θα έλεγα πως απέχουν όχι μία, αλλά και δύο γενιές. Η GLK θα ομολογήσω πως μου είχε αφήσει ανάμεικτες εντυπώσεις προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο γωνιασμένο μοτίβο ενός πιο κλάσικ 4×4. Στην GLC τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ελκυστικό SUV, με μεγαλύτερες διαστάσεις και με πολύ καλύτερο στήσιμο στον δρόμο. Το νέο πλαίσιο σε συνδυασμό με την εκτενή χρήση αλουμινίου μέχρι και στην ανάρτηση, συμμετέχει στην μείωση του συνολικού απόβαρου έως 80 κιλά.

Κάτι που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα χιλιόμετρα με την ποιότητα κύλισης να είναι η καλύτερη στην κατηγορία ξεπερνώντας αυτή της BMW Χ3 και κατά πολύ ενός Audi Q5. Στον ανοιχτό δρόμο η GLC της δοκιμής μας με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 211 ίππων κινείται σαν βέλος και εξαιρετικά ήσυχα. Το μοτέρ ανεβάζει γραμμικά και ήσυχα στροφές και είναι δυνατό ώστε να μην υπάρχει χώρος για κανένα παράπονο σχετικά με τις επιδόσεις (τα 7,3 για το 0-100 λένε αρκετά). Το νέο κιβώτιο 9G-Tonic με την πυκνή κλιμάκωση είναι αρκετά γρήγορο και στρωτό στις αλλαγές του και σε ορισμένα σημεία (π.χ. στα κατεβάσματα ή στο kick down) μου φάνηκε πιο γρήγορο και από το πολύ-ευλογημένο ZF8 της BMW.

Από το στάνταρ σύστημα παραμετροποίησης Agility Control (η ανάρτηση συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ) υπάρχουν επιλογές για πέντε προγράμματα εκ των οποίων για λόγους οικονομίας προτίμησα κυρίως τα Comfort και Eco πετυχαίνοντας μία κατανάλωση στα περίπου 9,5 με 10 λίτρα/100 χλμ. Μια τιμή αρκετά λογική (δίχως κλιματισμό) για την σπέσιαλ εξοπλισμένη GLC της δοκιμής μας με τους τεράστιους 20άρηδες τροχούς που στα δύσκολα μετριάζουν κάπως την απόσβεση της ανάρτησης. Κάτι επίσης λογικό, ειδικά για την βαριά φορτωμένη έκδοση εξοπλισμού της GLC που είχαμε στα χέρια μας με την AMG εμφάνιση, την σπορ ανάρτηση κ.α.

photos: nmarinopoulos

Και ενώ σχεδόν τίποτε δεν θυμίζει την GLK, το σύστημα τετρακίνησης ακολουθεί μια ίδια διάταξη με ξεχωριστό transfer case και κατανομή 45/55 υπό κανονικές συνθήκες κίνησης. Λειτουργεί εντελώς αυτόματα και με ηλεκτρονικό έλεγχο από δύο διακόπτες: το DSR ελέγχει την ταχύτητα κατάβασης, ενώ ο άλλος διακόπτης επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα κίνησης (off road, Slippery, Incline, Trailer). Τα βουνά και τα λαγκάδια δεν τα πήραμε με την GLC, αλλά είμαστε σίγουροι πως στον χωματόδρομο που κινηθήκαμε τα 18,1 εκ. που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος είναι μια καλή απόσταση «ασφαλείας» και στον μέσο όρο (φτάνει τα 22,7 εκ. με την αερανάρτηση εκτός δρόμου πακέτο).

Όπως θα έχετε αντιληφθεί έως τώρα η GLC έχει κερδίσει τις θετικές μας εντυπώσεις και το ίδιο ισχύει για την εμφάνισή της. Πέρα από το εμπρός -τυπικό για μερσέντες- μέρος, το πίσω είναι που κολακεύει αρκετά το σύνολο και ας θυμίζει κάτι από Porsche Macan. Μακρύτερη κατά 12 εκ., ψηλότερη και φαρδύτερη από την GLK, η GLC έχει επιβλητικό παρουσιαστικό και αρκετά πιο… αεροδυναμικό με Cd στο 0,31 (αντί 0,34 της GLK). Απόρροια των εξωτερικών διαστάσεων είναι και το ευρύχωρο εσωτερικό για τους επιβάτες και τις αποσκευές με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει από 580 λίτρα. Όσον αφορά το ταμπλό, σχεδόν τα πάντα είναι οικεία, μιας και προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από την C-Class με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Συμπερασματικά, η νέα GLC δεν είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά, αλλά και ένα εξαιρετικό SUV στην κατηγορία του που αυτή την στιγμή το τοποθετεί ως την πρώτη επιλογή. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η φτηνότερη (από 48.850€ και αν ήταν να επιλέξουμε από την ντίζελ GLC 220d (από 52.500€), τότε μάλλον θα μέναμε σε αυτή που δοκιμάσαμε…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.991 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 155 kW (211 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.200-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός και υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3 sec
Τελική ταχύτητα 222 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,1/6,5/5,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 694 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 152 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpio Verde, 255/45 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.656 x 1.890 x 1.644 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.621/1.617 mm
Μεταξόνιο 2.873 mm
Χώρος αποσκευών 550-1.600 lt
Απόβαρο 1.660 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 48.850€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close