Το δημοφιλές S60, με την σειρά του απέκτησε τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα των 1.500 κ.εκ. που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο…
Ακόμη και αν έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την πρώτη φορά που δοκιμάσαμε το Volvo S60, το σουηδικό σεντάν καταφέρνει να δείχνει μία από τις πιο κομψές επιλογές στην κατηγορία του. Και ακολουθώντας το downsizing, πλέον η βασική έκδοση συνεχίζει με έναν μικρότερο (από τα 1.600 κ.εκ.) βενζινοκινητήρα, ο οποίος κάθε άλλο παρά «μικρότερος» αποδεικνύεται (όπως είχαμε ήδη διαπιστώσει από την σχετική δοκιμή του V40).
Η ισχύς των 152 ίππων για ένα premium σεντάν είναι τουλάχιστον ικανοποιητική προσφέροντας καλές επιδόσεις, αλλά και ακόμη καλύτερη κατανάλωση από το προηγούμενο κινητήρα (το T3 με τον 1.600άρη). Για την ακρίβεια η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 8-9 λίτρα/100 χλμ., ενώ το μεγαλύτερο μέρος των χιλιομέτρων που διανύσαμε να αναλώθηκε εντός Αττικής. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως η μετάδοση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου με τις 6 σχέσεις, εξού και η κάπως αυξημένη κατανάλωση, η οποία όμως στο ταξίδι πέφτει χαλαρά στα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ.
photos: nmarinopoulos
Ο στρωτός και γραμμικός τρόπος με τον οποίο απλώνει την δύναμή του ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος κινητήρας τάσσεται στα υπέρ, ενώ το κιβώτιο είναι εμφανές πως είναι προσανατολισμένο για ομαλές και σωστές αλλαγές, δίχως σε καμία περίπτωση να θεωρείται αργό. Αυτό που θα ήθελα, όμως, είναι στο πρόγραμμα Sport το κιβώτιο να μην κρατά την σχέση μέχρι τον κόφτη, αλλά να μεταβαίνει στην επόμενη σχέση (όποτε το λογισμικό κρίνει πως η αλλαγή είναι αναγκαία). Φυσικά, αυτά αρκετοί θα τα θεωρήσουν ψιλά γράμματα όταν μιλάμε για ένα στιλάτο οικογενειακό που το ζητούμενο είναι να μεταφέρει με άνεση τέσσερις -ή με ορισμένες παραχωρήσεις και πέντε επιβάτες-, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι ως γνωστόν ένα από τα σημεία που το S60 βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο.
Πάρα ταύτα, το ώριμο πλέον S60 εξακολουθεί να είναι ένα ισορροπημένο σεντάν με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μόνο στις απότομες και έντονες ανωμαλίες η ανάρτηση θα αντιδράσει κάπως οξυμένα. Είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που δεν προβληματίζει σε κανένα σημείο και που σε ικανοποιεί με την φινέτσα του (τόσο εντός, όσο και εκτός). Ειδικά στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, το όμορφο ταμπλό με την λεπτή κονσόλα και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων συνθέτουν μία όμορφη αντίθεση με το ταμπά σαλόνι. Η κεντρική οθόνη θα μπορούσε να είναι κάπως μεγαλύτερη (ίσως και αφής), αλλά η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα και προσωπικά βρίσκω πολύ πρακτικό το desktop της κονσόλας με τους εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες.
Το σημαντικότερο όλων είναι ίσως το γεγονός πως το Volvo S60 καταφέρνει να μπαίνει σφήνα τιμολογιακά στις προτάσεις των BMW, Mercedes και Audi, και περίπου στα επίπεδα των Ford Mondeo, VW Passat, Opel Insignia κ.α. Και αυτό, διότι η βασική έκδοση Kinetic μπορεί να κοστίζει 27.900 € (με πλήρη εξοπλισμό), αλλά το όφελος απόσυρσης σε συνδυασμό με προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας ρίχνει την τιμή στα 23.500€. Μία τιμή άκρως δελεαστική αν σκεφτεί κανείς πως σε αυτή περιλαμβάνεται το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO
Volvo S60 1.5 T3 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 70,9 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 112 kW (152 PS) / 5.000 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 1.700-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 5,8 lt/100 km | |||
67 lt | ||||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 770 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 134 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 3, 215/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.635 x 1.899 x 1.484 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.588/1.585 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.776 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 380 lt | |||
Απόβαρο | 1.550 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.900€ με απόσυρση (23.500€ σε συνδυασμό με προωθητικό πρόγραμμα) |