ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo S60 T3 1.5 Auto [test drive]

Volvo S60 T3 caroto test drive 2016 (17)

Το δημοφιλές S60, με την σειρά του απέκτησε τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα των 1.500 κ.εκ. που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο…

Ακόμη και αν έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την πρώτη φορά που δοκιμάσαμε το Volvo S60, το σουηδικό σεντάν καταφέρνει να δείχνει μία από τις πιο κομψές επιλογές στην κατηγορία του. Και ακολουθώντας το downsizing, πλέον η βασική έκδοση συνεχίζει με έναν μικρότερο (από τα 1.600 κ.εκ.) βενζινοκινητήρα, ο οποίος κάθε άλλο παρά «μικρότερος» αποδεικνύεται (όπως είχαμε ήδη διαπιστώσει από την σχετική δοκιμή του V40).

Η ισχύς των 152 ίππων για ένα premium σεντάν είναι τουλάχιστον ικανοποιητική προσφέροντας καλές επιδόσεις, αλλά και ακόμη καλύτερη κατανάλωση από το προηγούμενο κινητήρα (το T3 με τον 1.600άρη). Για την ακρίβεια η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 8-9 λίτρα/100 χλμ., ενώ το μεγαλύτερο μέρος των χιλιομέτρων που διανύσαμε να αναλώθηκε εντός Αττικής. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως η μετάδοση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου με τις 6 σχέσεις, εξού και η κάπως αυξημένη κατανάλωση, η οποία όμως στο ταξίδι πέφτει χαλαρά στα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ.

photos: nmarinopoulos

Ο στρωτός και γραμμικός τρόπος με τον οποίο απλώνει την δύναμή του ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος κινητήρας τάσσεται στα υπέρ, ενώ το κιβώτιο είναι εμφανές πως είναι προσανατολισμένο για ομαλές και σωστές αλλαγές, δίχως σε καμία περίπτωση να θεωρείται αργό. Αυτό που θα ήθελα, όμως, είναι στο πρόγραμμα Sport το κιβώτιο να μην κρατά την σχέση μέχρι τον κόφτη, αλλά να μεταβαίνει στην επόμενη σχέση (όποτε το λογισμικό κρίνει πως η αλλαγή είναι αναγκαία). Φυσικά, αυτά αρκετοί θα τα θεωρήσουν ψιλά γράμματα όταν μιλάμε για ένα στιλάτο οικογενειακό που το ζητούμενο είναι να μεταφέρει με άνεση τέσσερις -ή με ορισμένες παραχωρήσεις και πέντε επιβάτες-, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι ως γνωστόν ένα από τα σημεία που το S60 βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο.

Πάρα ταύτα, το ώριμο πλέον S60 εξακολουθεί να είναι ένα ισορροπημένο σεντάν με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μόνο στις απότομες και έντονες ανωμαλίες η ανάρτηση θα αντιδράσει κάπως οξυμένα. Είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που δεν προβληματίζει σε κανένα σημείο και που σε ικανοποιεί με την φινέτσα του (τόσο εντός, όσο και εκτός). Ειδικά στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, το όμορφο ταμπλό με την λεπτή κονσόλα και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων συνθέτουν μία όμορφη αντίθεση με το ταμπά σαλόνι. Η κεντρική οθόνη θα μπορούσε να είναι κάπως μεγαλύτερη (ίσως και αφής), αλλά η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα και προσωπικά βρίσκω πολύ πρακτικό το desktop της κονσόλας με τους εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες.

Το σημαντικότερο όλων είναι ίσως το γεγονός πως το Volvo S60 καταφέρνει να μπαίνει σφήνα τιμολογιακά στις προτάσεις των BMW, Mercedes και Audi, και περίπου στα επίπεδα των Ford Mondeo, VW Passat, Opel Insignia κ.α. Και αυτό, διότι η βασική έκδοση Kinetic μπορεί να κοστίζει 27.900 € (με πλήρη εξοπλισμό), αλλά το όφελος απόσυρσης σε συνδυασμό με προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας ρίχνει την τιμή στα 23.500€. Μία τιμή άκρως δελεαστική αν σκεφτεί κανείς πως σε αυτή περιλαμβάνεται το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo S60 1.5 T3 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 70,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 112 kW (152 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.700-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,7 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,8 lt/100 km
67 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 770 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 134 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.635 x 1.899 x 1.484 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.588/1.585 mm
Μεταξόνιο 2.776 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Απόβαρο 1.550 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.900€ με απόσυρση (23.500€ σε συνδυασμό με προωθητικό πρόγραμμα)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button