ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford C-Max 1.5 TDCi [test drive]

Ford C-Max TDCi caroto test drive 2016 (6)

Χώροι, άνεση, πλούσιος εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης και ένας πολύ καλός diesel κινητήρας. Λίγο πολύ ο,τι χρειάζεται ένα πολυμορφικό για να ξεχωρίσει…

Και πράγματι, το C-Max στη συγκεκριμένη έκδοση, δείχνει να διαθέτει όλο το πακέτο. Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, το περσινό facelift δεν δίστασε να αλλάξει αισθητά την όψη του προς το καλύτερο-βλέπε πιο μοντέρνο και δυναμικό. Βέβαια, θα πει κανείς, ένα πολυμορφικό δεν πουλάει με βάση τον εξωτερικό του σχεδιασμό αλλά, πολύ περισσότερο, τα όσα προσφέρει εντός. Μεγάλη αλήθεια αυτό, οπότε ας ρίξουμε μία ματιά και εντός.

Περνώντας στο σαλόνι, το πρώτο συναίσθημα που αποκομίζουμε είναι μια αίσθηση πληρότητας. Σε κάθε επίπεδο. Ξεκινώντας από τον εξοπλισμό, η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος SYNC 2 δεσπόζει στο πάνω μέρος του ταμπλό. Από ηλεκτρονικά συστήματα, πέραν των κλασικών, υπάρχουν προβολείς κατευθυνόμενης δέσμης bi-Xenon, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και διάφορα άλλα καλούδια που, ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού, μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται και στον τομέα της άνεσης. Πέρα από τα αναπαυτικά καθίσματα και μία σειρά από πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα, υπάρχει ειδικός, δεύτερος καθρέφτης στην οροφή για την επίβλεψη παιδιών στο πίσω κάθισμα, θήκη για γυαλιά, τραπεζάκια για τους πίσω επιβάτες, σκιάδια ενσωματωμένα στις πίσω πόρτες και άλλα μικροπράγματα που μπορούν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στις μετακινήσεις. Όσο για τις μεταφορικές του ικανότητες, το C-Max μπορεί να μεταφέρει έως και 5 ενήλικες, με αρκετή άνεση, συμπεριλαμβανομένων 471 λίτρων αποσκευών. Σαφώς καλύτερα από ένα μικρομεσαίο όχημα, του ίδιου μήκους.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον κινητήρα, το νέο diesel σύνολο της Ford, χωρητικότητας 1.5 λίτρων, αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπής, τιμές ικανές να μετακινήσουν σβέλτα το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν αυτό κινείται με πλήρες φορτίο. Στην πράξη, η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα στρωτή, χωρίς κραδασμούς και με χαμηλή ηχητική υπογραφή. Η δύναμη υπάρχει παντού, με μία μικρή εξαίρεση στις πολύ χαμηλές στροφές. Αυξάνεται όμως γραμμικά, χωρίς αισθητή πτώση ισχύος, μέχρι το στροφόμετρο να φτάσει στα κόκκινα.

Θετική κρίνεται η ελαστικότητα, που δεν υποχρεώνει τον οδηγό να καταφεύγει συχνά στον καλό σε αίσθηση επιλογέα του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Ακόμα πιο θετική, όμως, δείχνει η κατανάλωση, αφού μία μέση τιμή λίγο πάνω από τα 6 λίτρα είναι απόλυτα εφικτή. Για ένα αυτοκίνητο με μεγάλη μετωπική επιφάνεια και βάρος 1.400+ κιλά, ο νέος TDCi τα καταφέρνει περίφημα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, το C-Max θα ικανοποιήσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Οι αναρτήσεις του απορροφούν μεν επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να είναι απόλυτα μαλακές. Κρατάνε σε ένα καλό επίπεδο τις κλίσεις στις στροφές και δεν επιτρέπουν φαινόμενα πλεύσης σε υψηλές ταχύτητες ή αναταράξεις σε ισχυρούς πλευρικούς ανέμους.

Το σύστημα διεύθυνσης, άνω του μέσου όρου για πολυμορφικό, προσφέρει αρκετή πληροφόρηση και μεταφέρει πιστά τις εντολές του οδηγού. Αντίστοιχα και τα φρένα δείχνουν αποδοτικά. Ουδέτερο στις αντιδράσεις του, δεν θα πει όχι σε όποιον αποφασίσει να το πιέσει λίγο παραπάνω, χωρίς όμως και να προσφέρει κάποια ιδιαίτερη οδηγική ευχαρίστηση. Εάν, δε, κανείς το παρακάνει, το ESP -που δεν απενεργοποιείται- θα φροντίσει διακριτικά να τον επαναφέρει στην τάξη.

Συνολικά, το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Ford θα λέγαμε ότι δεν έχει πολλά σημεία που να χρίζουν βελτίωσης. Προσεγμένο σε κάθε επίπεδο, προσφέρει όλα όσα μπορεί να αναζητήσει ένας οικογενειάρχης ή κάποιος που θα χρειαστεί επιπλέον χώρους για τις μετακινήσεις του. Λογική είναι και η τιμή του, είναι ένα εξαιρετικό MPV για τα όσα προσφέρει, οπότε δεν βρίσκουμε το λόγο να μην το εξετάσει κανείς, εφόσον κοιτάει προς αυτή την κατηγορία…

Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FORD

Ford C-Max 1.5 TDCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 4,2 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 855 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.379 x 1.828 x 1.610 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.557/1.569 mm
Μεταξόνιο 2.648 mm
Χώρος αποσκευών 471-1.723 lt
Απόβαρο 1.403 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.320€ (22.172€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button