NEA

Αυξάνονται τα τέλη ταξινόμησης, ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα

Car Sales

Στην δίνη των φοροεισπρακτικών μέτρων και με την απόσυρση να τελειώνει οριστικά τέλος του μήνα, το ΥΠΟΙΚ εξετάζει αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης των αυτοκινήτων.

Στο πλαίσιο αυτό θα καταργηθεί το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα και οι υπολογισμοί θα γίνονται βάσει της εργοστασιακή αξίας και των εκπομπών ρύπων. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για συντελεστή 4% για αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία έως 14.000 ευρώ, 8% για εργοστασιακή τιμή από 14.001 έως 17.000 ευρώ, 20% από 17.001 έως 20.000 ευρώ, 25% από 20.001 έως 25.000 ευρώ και 32% για Ι.Χ με εργοστασιακή τιμή που ξεπερνά τις 25.000 ευρώ.

Ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων θα υπάρχουν μειώσεις ή αυξήσεις στα τέλη ταξινομήσεις (π.χ. για 100 γρ. CO2/χλμ. θα υπάρχει μείωση 5%). Με απλά λόγια, αν εφαρμοστούν οι παραπάνω συντελεστές τα αυτοκίνητα που σήμερα κοστίζουν 17.000-23.000 ευρώ θα ακριβύνουν έως και κατά 10%, ενώ τα ακριβότερα μοντέλα θα ακριβύνουν πάνω από 15%. Εννοείται πως στα premium μοντέλα οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες, λόγω των υψηλότερων εργοστασιακών τιμών επηρεάζοντας αρνητικά τις πωλήσεις και την αγορά αυτοκινήτου. Και όχι μόνο σε μία εξαιρετικά κακή περίοδο όπου έρχεται μεγάλο κύμα ανατιμήσεων σε κάθε τομέα και αγορά…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button