Nissan Navara NP 300 Double Cab [test drive]

Nissan Navara caroto test drive 2016 (12)

Μεγαλύτερο, ικανότερο, πιο αποδοτικό. Το νέο Navara αποκτά ένα πιο πολιτισμένο πρόσωπο, διατηρώντας ωστόσο στο ακέραιο τις δυνατότητες και το brutal χαρακτήρα του…

Αντικειμενικά, δεν πρόκειται να βρείτε πολλά από δαύτα στο κέντρο της Αθήνας. Είτε γιατί δύσκολα θα βολευτούν στα στενά, ένεκα του όγκου, είτε γιατί το φυσικό τους περιβάλλον απέχει πολύ από το γκρίζο της Ομόνοιας. Παρόλα αυτά, το νέο Navara έχει κάνει σημαντικά βήματα και προς αυτή την κατεύθυνση. Πιο μοντέρνο εξωτερικά, με αρκετά συστήματα υποβοηθησης του έργου του οδηγού και με ένα πλήρες, άνετο σαλόνι, μπορεί να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες όσων κινούνται εντός δρόμου, ακολουθώντας έναν outdoor τρόπο ζωής, πέρα από αυτές των επαγγελματιών.

Αρχής γενομένης από το εσωτερικό, διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία και μέρη από τα επιβατικά αυτοκίνητα της φίρμας. Από σχεδιαστικής απόψεως, ίσως να το ερμηνεύσει κανείς ως έλλειψη φαντασίας. Στην πράξη όμως αυτό το κάνει πιο φιλόξενο στην καθημερινή χρήση. Η ύπαρξη συστήματος ελέγχου της ευστάθειας, συστήματος αποφυγής σύγκρουσης, ακόμα και κάμερας για την υποβοήθηση στο παρκάρισμα, κάνουν το «θηρίο» αισθητά πιο ευκολοδήγητο σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος.

Καθισμένος σε ένα άνετο κάθισμα, ο οδηγός θα βρει, σχετικά εύκολα, μία θέση στα μέτρα του. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος τον κάνει να βλέπει κατα κανόνα τις οροφές των γύρω αυτοκινήτων, γεγονός που ενισχύει την αυτοπεποίθησή του. Παρόλα αυτά, τα 5,3 μέτρα του αμαξώματος δημιουργούν έναν όγκο που δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμος, παρά την καλή περιμετρική ορατότητα. Άλλοι 4 επιβάτες θα χωρέσουν με άνεση στο φιλόξενο εσωτερικό, που δεν υστερεί σε χώρους. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι στο ψυχολογικό κομμάτι, αλλά και ρεαλιστικά, για τις αποστολές που θα κληθεί να ανταπεξέλθει, θετικό αντίκτυπο έχουν τα χρησιμοποιούμενα υλικά. Αυτά δείχνουν ανθεκτικά στην κακομεταχείριση, έχουν καλή συναρμογή μεταξύ τους και παράλληλα δεν υστερούν σε ποιότητα, παρότι σκληρά στην υφή.

photos: nmarinopoulos

Ένα από τα δυνατά σημεία του νέου Navara έχει να κάνει με το μηχανικό σύνολο που φέρει. Ένας εντελώς νέος πετρελαιοκινητήρας 2.3 λίτρων, με 160 ίππους ισχύος και 403 Nm ροπής, ο οποίος υποστηρίζει ότι είναι κατά 24% αποδοτικότερος από τον απερχόμενο 2.5! Το πρώτο θετικό δείγμα έρχεται από τον υπολογιστή ταξιδίου, όπου με γεμάτο ρεζερβουάρ δείχνει τετραψήφιο νούμερο αυτονομίας! Μπορεί σαν συμπεριφορά να θυμίζει αρκετά παλαιό V8 από Defender(…) με έντονους κραδασμούς και θόρυβο, δεδομένης όμως της φιλοσοφίας του οχήματος, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού ενισχύει το brutal χαρακτήρα του.

Το εξάρι κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται δεν έχει ιδιαίτερα γρήγορο ή ακριβή επιλογέα, προσφέρει όμως καλή κλιμάκωση, τόσο για την άσφαλτο, όσο και για το χώμα. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε περί τούτου είναι ότι εκτός δρόμου, σε ανωφέρειες, το μοτέρ δεν προσφέρει τόση ροπή κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να χρειάζεται συχνά να καταφεύγει κανείς στην πρώτη σχέση. Ανάλογα όμως με το ανάγλυφο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, στη βάση του ταμπλό, να περάσει την κίνηση από τους δύο και στους τέσσερις τροχούς, καθώς και να εμπλέξει τα «κοντά». Με έναν παρακείμενο διακόπτη, δε, κλειδώνει και το πίσω διαφορικό, οπότε τότε ποιος είδε το θεριό και δεν το φοβήθηκε…

Αν στην άσφαλτο είναι λίγο ατσούμπαλο, με αργό τιμόνι (για επιβατικό αυτοκίνητο, όχι για την κατηγορία του, όπου αντικειμενικά τα πάει πολύ καλά) στο χώμα το Navara δείχνει να μεταμορφώνεται. Τα 22,3 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς, τις μακριές διαδρομές της ανάρτησης, το νέο setup του πίσω άξονα και το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να καταπίνει βράχια και ανωμαλίες που απλά 4Χ4 δεν θα τολμούσαν να προσεγγίσουν. Όσο για την καρότσα του, με το έξυπνο σύστημα πρόσδεσης που διαθέτει, μπορεί να κουβαλήσει φορτία άνω του ενός τόνου.

Συνοψίζοντας, το νέο Navara διατηρεί όλες τις αρετές των προκατόχων του, προσφέροντας όμως ελαφρά καλύτερη οδική συμπεριφορά και σημαντικά περιορισμένη κατανάλωση. Αν σε αυτά προσθέσετε και την λογική -με τα όσα προσφέρει- τιμή, καθώς επίσης την 5ετή εγγύηση της Nissan, τότε εύκολα θα καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι αξίζει να του ρίξετε μια ματιά, αν ενδιαφέρεστε για ένα όχημα της κατηγορίας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Navara NP300 Double Cab – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.298 cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 101,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (160 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 403 Nm (41,1 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 6,4 / 6,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 80 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 987 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 169 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια και  γόνατο με ομόκεντρα ελατήρια/ Άξονας πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossContact, 255/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 5.300 x 1.850 x 1.805 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.570/1.570 mm
Μεταξόνιο 3.150 mm
Ωφέλιμο φορτίο 1.062 kg
Απόβαρο 1.948 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.600€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close