ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Kadjar 1.5 dCi [test drive]

Renault Kadjar dCi 110 caroto test drive 2016 (25)

Με το ελκυστικό Kadjar η γαλλική εταιρεία μπαίνει στο παιχνίδι των κόμπακτ SUV, μία από τις δημοφιλέστερες και ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες των τελευταίων ετών…

Για τη συμμαχία Renault-Nissan το νόμισμα έχει στρίψει εδώ και καιρό, με τη μία όψη του να δείχνει το Qashqai και την άλλη το νεοφερμένο Kadjar. Ένα ολόφρεσκο SUV με κλασική κόμπακτ σχεδίαση που φτάνει σε μήκος τα 4,45 μέτρα και τοποθετείται στον πυρήνα της κατηγορίας του ως μία από τις πιο ανταγωνιστικές προτάσεις. Το Kadjar σχεδιάστηκε στη Γαλλία, κατασκευάζεται στην Ισπανία, ενώ ακόμη και οι Γάλλοι δεν έχουν κανέναν λόγο να κρύψουν πως το 60% του DNA από το νέο τους SUV είναι κοινό με εκείνο του Qashqai (η πλατφόρμα CMF και τα μηχανικά μέρη είναι ίδια), αλλά είναι ριζικά διαφορετικά (έως 95%) σε ό,τι βλέπει τo μάτι (δηλαδή αισθητικά).

Και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον ελκυστικό χρησιμοποιώντας ως βάση το μικρότερο Captur. Τουλάχιστον αυτό ισχύει για το γενικότερο καλούπι του αυτοκινήτου, μια και η μπροστινή μάσκα –με το διαμάντι να δεσπόζει στη μέση– παραπέμπει εν μέρει στο νέο Megane. Τα άκρα του αμαξώματος συμβαδίζουν με τη σύγχρονη άποψη της γαλλικής εταιρείας, κάτι που ισχύει και για το προφίλ (τα χαμηλά πλευρικά προστατευτικά είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σε όλα τα σύγχρονα Renault), ενώ διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στους προβολείς με τα σχήματος «C» LED φώτα ημέρας.

Στο εσωτερικό επικρατεί μια πιο μινιμάλ γραμμή που εκπέμπει ποιοτική «ενέργεια», με κυρίαρχο στοιχείο το νέο σύστημα διασύνδεσης της γαλλικής εταιρείας, το R-Link 2. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί μια εύχρηστη και φιλική στον χρήστη οθόνη αφής 7΄΄, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός (ουσιαστικά υπάρχει μια TFT οθόνη) με τέσσερις διαφορετικές θεματικές ενότητες και χρώματα. Ποιοτικά είναι εμφανές πως οι Γάλλοι έχουν προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Δεν κρύβω όμως πως θα ήθελα λίγο περισσότερες, ενώ οι ποτηροθήκες δεν υπάρχει λόγος να είναι τόσο ρηχές ή το ντουλαπάκι του συνοδηγού να τροφοδοτείται με ψυχρό αέρα.

Οι χώροι για τους επιβάτες –το Kadjar έχει το ίδιο μεταξόνιο αλλά είναι μακρύτερο κατά 7,2 εκ. από το Qashqai– είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, με διαθέσιμο πλάτος θέσεων επιβατών στα 1.455 χλστ. και 472 λίτρα χώρου πορτμπαγκάζ όταν αφαιρεθεί το διαιρούμενο κάλυμμα. Εδώ, αν υπήρχε μια συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, ίσως η πρακτικότητα να ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Σε γενικές γραμμές η εργονομία κινείται σε υψηλά πρότυπα, τα καθίσματα είναι σχετικά άνετα, η θέση οδήγησης πολύ καλή (αν και για τη ρύθμιση θα ήθελα προοδευτική «ροδέλα» αντί για κλιμακωτή), τα καθίσματα άνετα, ενώ, αν εξαιρέσουμε το έντονα κυρτό καπό που περιορίζει τον έλεγχο μπροστά και κοντά στο αυτοκίνητο, η ορατότητα προς τα έξω είναι πολύ καλή.

photos: nmarinopoulos

Το προσθιοκίνητο Kadjar που δοκιμάσαμε είχε κάτω από το καπό του τον πολυφορεμένο και πολυβραβευμένο (τοποθετείται και σε αρκετά μοντέλα Mercedes) 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 110 άλογα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ που αποδίδει 110 άλογα (εκπομπή κάτω από τα 99 γρ. CO2/χλμ.) και προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές ρεπρίζ ακόμη και για τον όγκο του Kadjar. Ταυτόχρονα είναι εντυπωσιακά στρωτό στη λειτουργία του, όσο και οικονομικό, μια και η κατανάλωση κυμάνθηκε σε περίπου 5,5-6,0 λτ. / 100 χλμ.

Αρωγός η σοφή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου με τις 6 σχέσεις με τον σχετικά χαλαρό αλλά ακριβή στα κουμπώματά του επιλογέα, ενώ το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση δίχως να έχει έντονα τεχνητή αίσθηση. Η ανάρτηση (με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω, στις AWD εκδόσεις υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι) λειτουργεί υποδειγματικά φιλτράροντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ από τις κορυφαίες είναι η ποιότητα κύλισης. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και δεν ξενίζουν για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι Γάλλοι και στον τομέα της ηχομόνωσης, ώστε το ταξίδι με το Kadjar να είναι ήσυχο και ξεκούραστο, ενώ χαρακτηριστικό είναι πόσο διακριτικά περνά η ντίζελ χροιά στην καμπίνα.

Εδώ να πούμε πως η τετρακίνηση με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη έχει τρία προγράμματα (Auto, 2WD, Lock) που επιλέγονται από έναν περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Ανά περίπτωση η ισχύς κατανέμεται αυτόματα στους δύο άξονες (στο Auto, έως 50% στον πίσω άξονα) ή αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς (στο 2WD) ή ισόποσα σε αναλογία 50/50 (στο Lock). Σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) και τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες αντίστοιχα), η Renault μιλά για υψηλές δυνατότητες σε κάθε τύπο και ποιότητα εδάφους. Για να δούμε όταν θα δοκιμάσουμε και το τετρακίνητο, αφού με το προσθιοκίνητο Kadjar που είχαμε στη διάθεσή μας για μερικές ώρες περάσαμε από βατούς χωματόδρομους με την ανάρτηση να λειτουργεί υποδειγματικά και να μην «κοπανάει» στις λακκούβες.

Εν κατακλείδι, η Renault μπαίνει στα κόμπακτ SUV με μία ολοκληρωμένη πρόταση, απ’ όποια πλευρά και αν το δει κανείς. Κατ’ αρχάς έχει σικ στιλ που ξεχωρίζει στον δρόμο, χώρους που κυμαίνονται πάνω από τον μέσο όρο, καλούς και αποδοτικούς κινητήρες, ένα καλοστημένο σασί, ενώ παράλληλα είναι ευκολοδήγητο στην πόλη και άνετο στο ταξίδι. H βασική έκδοση της δοκιμής μας ξεκινά από τα 22.340€ (η έκδοση βενζίνης 1.2 TCe με τους 130 ίππους διατίθεται από 20.850€, η ντίζελ 1.6 dCi με επίσης 130 άλογα από 29.550€) και από πλευράς εξοπλισμού διαθέτει όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και προειδοποίησης τυφλής γωνίας για ασφαλέστερες προσπεράσεις, προειδοποίηση για αποφυγή σύγκρουσης και αυτόνομη πέδηση κ.ά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Kadjar 1.5 dCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,1 / 3,6 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 916 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.449 x 1.836 x 1.607 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.556/1.542 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm
Χώρος αποσκευών 472-1.478 lt
Απόβαρο 1.455 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 22.340€ (αναμένεται νέα τιμή πώλησης)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close