ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Vitara 1.4 S DITC [test drive]

Suzuki Vitara S DITC Turbo caroto test drive 2016 (18)

Ένα αυτοκίνητο να καλύπτει όλες τις ανάγκες. Να είναι άνετο, ευρύχωρο, να έχει καλή οδική συμπεριφορά και να «τραβάει», χωρίς να καίει πολλά. Κάτι σαν αυτό…

Το νέο Vitara έχει αρκετούς μήνες που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά και, αντικειμενικά, μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις, τόσο στην βενζινοκίνητη έκδοση των 1.6 λίτρων, όσο και στην αντίστοιχου κυβισμού diesel. Για το τέλος έμεινε η υπερτροφοδοτούμενη, των 1.4 λίτρων, να ολοκληρώσει την τριλογία και ταυτόχρονα να ξεκαθαρίσει ποιος είναι το αφεντικό στη συγκεκριμένη γκάμα.

Και ναι, κυρίες και κύριοι, ο νικητής δεν είναι άλλος από την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.4 λίτρων. Όχι απλά γιατί προσφέρει τη μεγαλύτερη ισχύ (140 ίπποι, έναντι 120 των άλλων εκδόσεων) αλλά γιατί το κάνει τόσο γραμμικά και πολιτισμένα που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς. Ο νέος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Suzuki, χωρητικότητας 1.373 κ.εκ. είναι ένα σύνολο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό.

Στην πράξη είναι ιδιαίτερα ελαστικός, με αρκετή ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές, ομαλή λειτουργία, δύναμη παντού, χαμηλή ηχητική υπογραφή και σχετικά λογική κατανάλωση. Συνδυάζεται, δε, πολύ καλά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, που έχει καλή κλιμάκωση και αίσθηση. Όσο για την επιπλέον ισχύ, αυτή μεταφράζεται σε ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις, τόσο από στάση (10,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα), όσο και εν κινήσει.

photos: nmarinopoulos

Εδώ, μία τετραμελής οικογένεια ή μία παρέα θα μπορέσει να κινηθεί σβέλτα και με άνεση. αφενός γιατί το μοτέρ δεν θα πτοηθεί από το επιπλέον φορτίο, αφετέρου λόγω της σοβαρής δουλειάς που έχει γίνει στον εσωτερικό, χωροταξικό σχεδιασμό. Παρά τα μόλις 4,17 μέτρα του μήκους του αυτοκινήτου, το εσωτερικό του είναι από τα πιο ευρύχωρα που θα βρείτε, κάτι που ισχύει και για το διαμέρισμα αποσκευών, των 375 λίτρων.

Ειδικά για τον οδηγό, μπορεί εύκολα να ρυθμίσει στα μέτρα του τη θέση οδήγησης, με πλεονεκτήματα το άνετο κάθισμα και την καλή περιμετρική ορατότητα. Στο εσωτερικό, όπως και στα μπροστινά φώτα, υπάρχουν αρκετές πινελιές κόκκινου χρώματος, που δίνουν μία πιο σπορτίφ νότα, ένεκα του κινητήρα. Από εξοπλισμό, πάλι, δεν του λείπει σχεδόν τίποτα. Μεταξύ άλλων διαθέτει μία μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής για το infotainment, θερμαινόμενα καθίσματα, Hill Decent Control, Hill Hold, ακόμα και Radar Brake Support, αν και το τελευταίο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και καταντάει κουραστικό, παρότι ρυθμίζεται η ευαισθησία του.

Για την κίνηση η Suzuki έχει φροντίσει να τοποθετήσει ένα περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που επεμβαίνει στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι επιλογές είναι Auto, Sport, Snow, ενώ υπάρχει και το Lock, για το κεντρικό διαφορικό, σε περίπτωση που αποφασίσετε να αφήσετε την άσφαλτο (και το χωματόδρομο) χαράσσοντας νέα πορεία στο άγνωστο.

Εκτός δρόμου δεν θα πούμε ότι έχει το χάρισμα των προκατόχων του -δεν βοηθούν άλλωστε και τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά του σε αυτό- μπορεί όμως να πάει μακρύτερα από αρκετά άλλα SUV της αγοράς. Στο δρόμο πάλι, που είναι και το στοιχείο του, τα καταφέρνει σαφώς καλύτερα. Με λογικές κλίσεις στις στροφές, ουδέτερη συμπεριφορά, ένα ικανοποιητικό σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι, καλά φρένα και ένα ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, δεν θα αφήσει πουθενά εκτεθειμένο τον οδηγό. Μπορεί να κινηθεί με ρυθμούς ταχύτερους του κανονικού, χωρίς άγχος, το δυνατό του όμως σημείο είναι περισσότερο η εθνική, στην οποία μπορεί να καταπίνει χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία.

Λίγο πολύ, το Vitara 1.4 S αποτελεί ένα ολοκληρωμένο SUV που, λόγω μεγέθους, προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητά κανείς σε ένα ποιοτικό μικρομεσαίο. Αρνητικά σχόλια, π.χ. για κάποια από τα χρησιμοποιούμενα υλικά, θα μπορούσαν να υπάρξουν. Και πάλι όμως, είναι τόσο λίγα τα ψεγάδια που χάνονται στη γενικότερα καλή του εικόνα. Εκτός ίσως από την αλμυρή τιμή κτήσης, που κάθε άλλο παρά περνάει απαρατήρητη και αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο σκόπελο για τον υποψήφιο αγοραστή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Vitara 1.4 S DITC  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.373 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,3 / 5,4 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 618 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 127 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.175×1.775×1.610 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535/1.505 mm
Μεταξόνιο 2.500 mm
Χώρος αποσκευών 375-1.120 lt
Απόβαρο 1.210 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.460€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!