Η μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία έρχεται για να… τονώσει το ηθικό όσων αγχώνονται με την αυτονομία!
Όπως έχουμε γράψει πολλάκις τα βασικά ζητούμενα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κυρίως η τιμή πώλησής τους, ο χρόνος ανεφοδιασμού και η βελτίωσης της αυτονομίας τους. Στην περίπτωση της BMW και συγκεκριμένα του αναβαθμισμένου i3 υπάρχει μία νέα και μεγαλύτερη σε χωρητικότητα συστοιχία συσσωρευτών, δίχως να υπάρχουν άλλες διαφοροποιήσεις από το αυτοκίνητο με τα 60 Ah, που έχουμε ήδη δοκιμάσει. Αναλυτικότερα, η νέα μπαταρία έχει ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με την προηγούμενη, αλλά με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (94Αh) όσο και αυξημένη χωρητικότητα 33 kWh (ωφέλιμες οι 29). Το i3 των 60Ah θα συνεχίσει να διατίθεται και έχει χωρητικότητα 22 kWh (δηλ. η νέα εκδοχή των 94 Ah προσφέρει 50% περισσότερη ενέργεια).
Το i3 60Ah έχει σε πραγματικές δοκιμασμένες συνθήκες μία αυτονομία των περίπου 130 χλμ. Κατά τον επίσημο κύκλο NEFΖ η θεωρητική φτάνει τα 300 χιλιόμετρα, με τους ιθύνοντες της εταιρίας να λένε πως η πραγματική αυτονομία κυμαίνεται στα περίπου 200 χλμ., κάτι απόλυτα λογικό και εφικτό λόγω της νέας μπαταρίας. Ειδικά στο πρόγραμμα Eco Pro (όπου απενεργοποιείται πλήρως ο κλιματισμός) η αυτονομία μπορεί να φτάσει αρκετά ψηλότερα. Από πλευράς επιδόσεων απαιτούνται πλέον 12,6 δλ. για το 0-100, μιας και το «νέο» i3 φτάνει τα 1.245 κιλά, ενώ η επίσημη μέση κατανάλωσή της είναι στις 12,6 kWh/100 χλμ.
Με την μεγάλη μπαταρία των 94 Ah ο χρόνος φόρτισης σε οικιακό δίκτυο φτάνει τις περίπου 10 ώρες, ενώ μειώνεται σημαντικά με τη χρήση ταχυφορτιστών, πέφτοντας μέχρι και στις 2 ώρες και 45 λεπτά με τη χρήση αυτού των 22 kW. Ο χρόνος για το 80% της χωρητικότητας μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 40 λεπτά αν χρησιμοποιεί ταχυφορτιστής 50 kW συνεχούς ρεύματος.
Προκειμένου να περιοριστεί η κατανάλωση ενέργειας η αμιγώς ηλεκτρική BMW εξοπλίζεται πλέον με λάστιχα που έχουν ακόμα πιο χαμηλή αντίσταση κύλισης, ενώ η νέα μπαταρία χρησιμοποιείται και στην έκδοση Range Extender. Σε αυτήν υπάρχει και ένας μικρός δικύλινδρος επαυξητικός κινητήρας βενζίνης (αυτό σημαίνει range extender), o οποίος αποδίδει 38 ίππους, λειτουργεί αποκλειστικά σας γεννήτρια φορτίζοντας τις μπαταρίες και εξασφαλίζοντας επιπλέον 130 χιλιόμετρα αυτονομίας στην καθημερινή χρήση (φτάνοντας συνολικά τα 330).
Τέλος, να πούμε πως το αναβαθμισμένο BMW i3 των 94 Ah ξεκινά από τις 37.700 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη έκδοση Range Extender κοστίζει από τις 47.600 ευρώ. Ενδιαφέρον είναι ότι η φόρτιση είναι δωρεάν στο συνεργαζόμενο δίκτυο, ενώ οι ήδη κάτοχοι των i3 με 60 Ah μπορούν να αντικαταστήσουν την παλιά με τη νέα μεγαλύτερη μπαταρία έναντι περίπου 8.000 ευρώ, δίχως να επηρεάζεται η εγγύηση έως τα 100.000 χλμ. ή τα 8 έτη.