Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT [test drive]

Με ένα μεγαλύτερο και πιο ώριμο «μικρό» η Ford ξεπερνά τα όρια ενός μίνι και εισάγει την downsizing εκδοχή του Fiesta…

Από την στιγμή που η Ford αποφάσισε πως το νέο Fiesta -που θα λανσαριστεί σε περίπου ένα χρόνο- θα αποκτήσει ένα πιο upper class στιλ και με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, την εκπροσώπηση της μάρκας στην κατηγορία Β θα αναλάβει το Ka+. Ένα αποκλειστικά πεντάθυρο supermini που φτάνει κοντά στα τέσσερα μέτρα σε μήκος (3,92 μέτρα έναντι 3,62 του προηγούμενου), με ελκυστική εμφάνιση που σηματοδοτεί η χαρακτηριστικά μάσκα και χώρους για πέντε επιβάτες (αντί για τέσσερις του απερχόμενου τρίθυρου μοντέλου).

Με λίγα λόγια το Ka+ έχει περισσότερη σχέση με το τωρινό Fiesta παρά με το απερχόμενο Ka. Άλλωστε, το Ka+ βασίζεται πάνω στο πάτωμα του Fiesta και τις αναρτήσεις του, οι οποίες έχουν  «ευρωπαϊκή» ρύθμιση, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδοχές που βγαίνουν από το εργοστάσιο στην Ινδία. Ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας του Ka+ αποτελεί μία υποκυβισμένη εκδοχή  του γνωστού 1.25 του Fiesta, αλλά έχει εντελώς νέα κυλινδροκεφαλή με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής. Στην Ελλάδα θα υπάρχουν δύο εκδοχές του, η βασική με τους 70 ίππους (105 Nm, 114 γρ. CO2/χλμ.) και την πλουσιότερη που οδηγήσαμε, με τους 85 ίππους (112 Nm, 110 γρ. CO2/χλμ.).

photos: gkaragiorgakis

Στο δρόμο το Ka+ δεν αποτελεί εξαίρεση από τον κανόνα που θέλει όλα τα Ford να παρουσιάζουν ένα ενδιαφέρον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Σε πείσμα των turbo ο τετρακύλινδρος των 1.200 κ.εκ. τα καταφέρνει μια χαρά, είναι αρκετά ελαστικός και με καλύτερη απόκριση στις μεσαίες στροφές. Μην περιμένετε ένα «μικρό» που θα βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ένα σβέλτο για την πόλη, με καλή απόσβεση ανάρτησης, θετικό feedback από το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι και τον 5άρι επιλογέα και συμπερασματικά ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Από πλευράς κατανάλωσης τα 7,3 λίτρα/100 χλμ. (όλα εντός πόλεως), που καταγράψαμε, είναι μία λογική τιμή.

Παράλληλα, οι σχεδιαστές του έδωσαν έμφαση στην πρακτικότητα, ενσωματώνοντας 21 θέσεις για μπουκάλια, κουτιά αναψυκτικών και μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών των 272 λίτρων (224 το προηγούμενο Ka), που δεν έχει εξωτερικό κουμπί για την απασφάλισή του, έχει σχετικά ψηλό κατώφλι. Μεγαλώνει με την (ασύμμετρη) αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος και η τιμή του κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Εδώ να πούμε πως το Ka+ προσφέρεται με σχετικά πλήρη εξοπλισμό και  υστερεί σε κάτι, ειδικά στην πιο πλούσια έκδοση Trend Ultimate (αυτή της δοκιμής μας, των 11.470€) που λογικά αποτελεί μονόδρομο στην τελική επιλογή (αφού δικαιολογεί στο έπακρο τα 500€ που την χωρίζουν από την βασική Trend Essentia των 10.970€). Από την άλλη, ο διάκοσμος είναι λειτουργικός, πρακτικός, με σκληρά μεν, αλλά αρκετά ποιοτικά πλαστικά και χωρίς περιττές πολυτέλειες. Δεν θα λείψει κάτι, δεν θα εντυπωσιάσει κάτι, με το πρώτο να είναι σαφώς πιο σημαντικό και όπως θα περίμενε κανείς το Ka+ καλείται να παίξει τον ρόλο του βασικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Μία τίμια πρόταση που με 11.470€ θα υπερκαλύψει τις αστικές σας (και παραπάνω) μεταφορικές σας απαιτήσεις…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT (85 PS) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.196 cc
Διάμετρος x διαδρομή – x – mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 63 kW (85 PS) / 6.300 rpm
Ροπή 112 Nm (11,4 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,6 sec
Τελική ταχύτητα 168 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 5,0 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 575 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact, 195/55 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.929 x 1.695 x 1.524 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) -/- mm
Μεταξόνιο 2.489 mm
Χώρος αποσκευών 272 lt
Απόβαρο 1.084 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 11.470€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close