ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Citroen C3 στην Βαρκελώνη [first drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Citroen C3-barcelona-first-drive-caroto-test-2016 (1)

Το νέο Citroen C3 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά προς τα τέλη του μήνα με ενδεικτικές τιμές πώλησης που θα ξεκινούν περίπου από τις €12.900 για την βασική έκδοση βενζίνης και από περίπου €14.500 για την ντίζελ…

Πόσο σημαντικό είναι για τους Γάλλους το νέο C3; Το γεγονός και μόνο πως έχουν ως στόχο το νέο τους μοντέλο να αναδειχθεί ως το δημοφιλέστερο στην Ευρώπη λέει πολλά. Και δεν έχουμε κανένα λόγο για να μην τους πιστέψουμε αφού στην 3η του γενιά το C3 φαίνεται να είναι κατάλληλα προετοιμασμένο με ένα αποδεδειγμένα πρωτότυπο στιλ (σ.σ. το C4 Cactus τα πηγαίνει εξαιρετικά στην Ευρώπη από πλευράς πωλήσεων), ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά και αποδοτικά μηχανικά σύνολα.

Θα σταθώ λίγο παραπάνω στην σχεδίαση αφού παίζει σημαντικό ρόλο για ένα supermini και πόση σημασία δίνουν πλέον οι κατασκευαστές σε αυτή την κατηγορία (π.χ. όπως στην περίπτωση του νέου Nissan Micra). Εδώ το νέο C3 έρχεται την κατάλληλη στιγμή για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν στους δρόμους της πόλης, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με… κροσοβεράτο στιλ που είναι πιο όμορφο όταν το δεις από κοντά. Εξωτερικά, ξεχωρίζουν τα πίσω φωτιστικά σώματα με το 3D στιλ, οι μαύρες εμπρός και μεσαίες κολώνες, οι 3 χρωματικοί συνδυασμοί της οροφής, το κόκκινο ή μαύρο περίγραμμα των airbumps, οι 36 διαφορετικές βαφές του αμαξώματος κ.α.

Το μήκος του αμαξώματος βρίσκεται ελάχιστα κάτω από τα τέσσερα μέρα (στα 3,99 για την ακρίβεια), ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. (στα 1,83 μέτρα) με το ύψος να έχει μειωθεί κατά 4 εκ.  Το μικρότερο ύψος μπορεί να συμβάλει σε μία πιο κόμπακτ εικόνα, αλλά το αυξημένο κατά 7 εκ. μεταξόνιο (συνολικά στα 2,540 μέτρα) δημιουργεί ένα σχετικά ευρύχωρο εσωτερικό με τους πίσω να βολεύονται με άνεση (οι αναστήματος 1,85 έχουν κάπως περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια τους). Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 300 λίτρων, ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό με πρακτικές θήκες για ποτήρια κ.α.

Μοντέρνα και κομψή είναι η μινιμάλ άποψη του ταμπλό με την touch-screen 7’’ που υποστηρίζει πλήρη διασύνδεση με smartphone, ενώ υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί εξατομίκευσης. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η ενσωματωμένη κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη που καταγράφει ότι συμβαίνει μπροστά από το C3 και σε γωνία 120 μοιρών (με απλό πάτημα τραβά φωτογραφία, με το παρατεταμένο βίντεο διάρκειας 20 δλ., η κάμερα καταγράφει επιπλέον 30 δλ. πριν το ατύχημα και 60 δλ. μετά)), ενώ υπάρχουν και αρκετά από τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (διατήρηση λωρίδας, αισθητήρας αναγνώρισης κόπωσης οδηγού κ.λπ.). Πάντως, το υποβραχιόνιο για τον αγκώνα του οδηγού είναι κάτι που μας έλειψε (είναι προαιρετικό), αλλά ευτυχώς στο C3 τα παράθυρα για τους πίσω επιβάτες κατεβαίνουν (σε αντίθεση με του C4 Cactus).

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τις γνωστές 3-κύλινδρες εκδόσεις βενζίνης όπου στην βάση συναντάμε τους ατμοσφαιρικούς PureTech των 1.000 και 1.200 κ.εκ. με 68 και 82 ίππους, αντίστοιχα. Ψηλότερα τοποθετείται ο turbo των 1.200 κ.εκ. με 110 άλογα, όπως και ο ντίζελ 1.6 HDI BlueTEC με 75 και 100 ίππους. Οι δύο τελευταίες εκδόσεις έχουν σύστημα start stop, στην πορεία θα προστεθεί και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ θα υπάρξουν ενδεχομένως και πιο σπορ C3 με τον ισχυρότερο PureTech των 130 ίππων.

Στην Βαρκελώνη οδηγήσαμε την έκδοση με τα 82 άλογα και αύριο αυτή με τα 110. Προσωπικά θεωρώ πως το 82άρι C3 το οποίο θεωρώ πως συνδυάζει καλές επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου. Το 3-κύλινδρο μοτέρ κινεί ικανοποιητικά το C3 (μόνο στις υψηλές ταχύτητες φαίνονται τα λίγα κυβικά του), έχει στρωτή και ζωηρή λειτουργία (πάνω απ’ όλα οικονομική αφού καταγράψαμε περίπου 7,0 λτ./100 χλμ. εντός πόλεως), συνδυάζεται με ένα ακριβή 5άρι επιλογέα ταχυτήτων, η ανάρτηση είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να διασφαλίζονται από τα καλύτερα επίπεδα άνεσης στην κατηγορία (ειδικά στον πίσω άξονα), ενώ στις στροφές το αμάξωμα παίρνει σε λογικά επίπεδα κλίσεις (το setup θα έλεγα πως είναι πιο σφιχτό για τα δεδομένα της Citroen). Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει καλή πληροφόρηση, αλλά για όλα αυτά θα μιλήσουμε ξανά σε προς τα τέλη Νοεμβρίου με την σχετική δοκιμή της ντίζελ έκδοσης… αυτή την φορά επί ελληνικής ασφάλτου!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button