ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Ecosport 1.5 TDCi [test drive]

Ford Ecosport TDCi caroto test drive 2016 (15)

Τι είναι αυτό που έχει διαστάσεις supermini, χώρους μικρομεσαίου εμφάνιση sport SUV, κινητήρα diesel και καταφέρνει να δίνει περισσότερα από αυτά που ζητάει;

Εντάξει, σε μία δοκιμή με τίτλο Ford EcoSport, δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς την απάντηση του αρχικού ερωτήματος. Παραμένει όμως άξιο λόγου το ότι πρόκειται για ένα μικρό SUV που σε προδιαθέτει θετικά με το φρέσκο και δυναμικό παρουσιαστικό του, ενώ συνεχίζει να σε εκπλήσσει ευχάριστα, όσο περνάς χρόνο μαζί του. Ένας καλός λόγος θα πρέπει να ειπωθεί για τη σχεδιαστική ομάδα της Ford, όχι τόσο αναφορικά με το οπτικό αποτέλεσμα, όσο για την δουλειά που έκαναν χωροταξικά.

Παρότι το μήκος του αυτοκινήτου δεν ξεπερνά τα 4,017 μέτρα, υπάρχει ικανοποιητικός χώρος εσωτερικά για τη μεταφορά 4 ψηλών ενηλίκων, με ένα πέμπτο να μην ζορίζει πολύ τα πράγματα. Παράλληλα, οι άνθρωποι της Ford εξασφάλισαν ένα διαμέρισμα αποσκευών της τάξης των 375 λίτρων, με απόλυτα αξιοποιήσιμο σχήμα και μεγάλο κατώφλι φόρτωσης, χάρη στην πέμπτη πόρτα που ανοίγει προς το πλάι.

Το ταμπλό έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Fiesta, με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά χαρακτηρίζονται απλά αξιοπρεπή, η εργονομία με τα πολλά κουμπάκια, ίσως μπερδέψει, ενώ η κεντρική οθόνη των 4,2 ιντσών δείχνει πλέον «λίγη». Από εκεί και πέρα, όμως, το design του παραμένει νεανικό, με πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Ο οδηγός θα ρυθμίσει εύκολα στα μέτρα του τη θέση οδήγησης, βρίσκοντας το κάθισμα αρκετά άνετο και με επαρκή πλευρική στήριξη.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον κινητήρα, η Ford αποφάσισε να μην φορέσει στο EcoSport τον 1.5 TDCi των 120 ίππων αλλά την πιο… ήρεμη έκδοση αυτού, με τους 95 ίππους. Στην πράξη, ο μικρός σε απόδοση diesel δίνει ροπή από αρκετά χαμηλά και καταφέρνει να κρύβει την μικρή ονομαστική του ιπποδύναμη. Το τελευταίο το χρωστάει, σε μεγάλο βαθμό, στο κοντό -σε κλιμάκωση- κιβώτιο των 5 σχέσεων, το οποίο έχει καλή αίσθηση αλλά του λείπει μία πιο μακριά έκτη… Η τελική ταχύτητα, όπως και οι επιταχύνσεις, δεν ενθουσιάζουν, στην καθημερινή κίνηση όμως της πόλης ο οδηγός δεν θα νιώσει τον κινητήρα λίγο, ούτε θα χρειαστεί να βυθίζει συνεχώς το δεξί πεντάλ περισσότερο από το κανονικό για να πάρει αυτό που θέλει.

Η λειτουργία του συνόλου είναι γραμμική και δεν κρεμάει στις υψηλές στροφές. Αντίστοιχα και η ηχητική υπογραφή του είναι διακριτική μιας που, όπως φαίνεται, έχει γίνει καλή δουλειά στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Όσο για τους κραδασμούς που μεταφέρονται στην καμπίνα, είναι ανάξιοι λόγου. Το μεγαλύτερο, πάντως, πλεονέκτημα είναι αναμφισβήτητα η κατανάλωση όπου, ανεξαρτήτως του στιλ οδήγησης, παραμένει σε χαμηλά -για τον όγκο και το βάρος του οχήματος- επίπεδα (σ.σ. δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6 λίτρα/100 χλμ., εμείς καταγράψαμε 5,4).

Στο δρόμο το EcoSport δείχνει καλοτάξιδο και ευχάριστο, στα πρότυπα των περισσότερων μοντέλων της εταιρίας. Χωρίς να είναι σφιχτό, καταφέρνει να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και παράλληλα να διαχειρίζεται ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι υπάκουο στις εντολές του οδηγού ενώ μεταφέρει, σε ένα βαθμό, την πληροφόρηση από το δρόμο στα χέρια του. Θετικά εκτιμάται η ακαμψία του πλαισίου, καθώς και η συμπεριφορά του πίσω, ημιάκαμπτου άξονα. Τα φρένα δείχνουν αποδοτικά, ενώ παρών, όποτε χρειαστεί, είναι και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Στο δια ταύτα, το EcoSport αποτελεί μία φρέσκια πρόταση, με σοβαρά πλεονεκτήματα και κάποια λίγα, ήσσονος σημασίας μειονεκτήματα. Η τιμή του δεν είναι αμελητέα, κρίνεται όμως απόλυτα λογική για το επίπεδο εξοπλισμού και τα όσα προσφέρει. Όσο για τη θέση του στη συγκεκριμένη κατηγορία, με το χέρι στην καρδιά, έχει ο,τι χρειάζεται για να αποτελέσει ένα από τα πρωταγωνιστικά μοντέλα.

Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FORD

Ford EcoSport 1.5 TDCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 215 Nm (21,9 kgm) / 1.750-3.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,4 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 962 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime 2, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.017 x 1.765 x 1.633 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.529/1.532 mm
Μεταξόνιο 2.519 mm
Χώρος αποσκευών 375-1.238 lt
Απόβαρο 1.372 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.410€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!