ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 1.2 PureTech 82 & 1.6 BlueHDi 75 [test drive]

SAMSUNG CSC

Τιμώντας τις βασικές αρχές της μάρκας, οι Γάλλοι επιστρέφουν με μία -σικ σε εμφάνιση και άνετη σε οδηγικά χαρακτηριστικά- πρόταση, η οποία μοιάζει καταδικασμένη να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία της…

Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά οι στόχοι της Citroën για το νέο C3 είναι ιδιαίτερα υψηλοί. Και γιατί όχι, αφού από τη νέα γενιά δεν φαίνεται να απουσιάζει κάτι: έχει στιλ για να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, είναι ευχάριστη στον δρόμο και κινείται από αποδοτικά σύνολα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, ξεκινώντας από εκεί που αρχίζουν όλα. Από την πρώτη ματιά… Κακά τα ψέματα, το love it or hate it έχει να κάνει με την πρώτη προτεραιότητα που θέτει όποιος αναζητά αυτοκίνητο. Στην περίπτωση του C3 το δεύτερο (hate it) μάλλον δεν παίζει, αφού η αλά C4 Cactus εμφάνιση έχει αποκτήσει μια πιο κόμπακτ και όμορφη προσέγγιση.

Από το αμάξωμα ξεχωρίζουν τα ανεξάρτητα μπροστινά φωτιστικά σώματα (όπως και τα πίσω με το 3D στιλ), οι μαύρες εμπρός και μεσαίες κολόνες, οι 3 χρωματικοί συνδυασμοί της οροφής (οι 9 επιλογές στη βαφή αμαξώματος δίνουν 36 διαφορετικούς συνδυασμούς) και φυσικά οι άβαφες πλαστικές επιφάνειες που δίνουν έναν crossover αέρα (εδώ παίζουν ρόλο και τα 13,4 εκ. που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος), όπως και τα πατενταρισμένα airbumps (απουσιάζουν από τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού, δίχως όμως να επισκιάζεται το στιλ του C3).

Μοντέρνα και κομψή είναι η μίνιμαλ άποψη του ταμπλό με την εύχρηστη και λειτουργική touch-screen 7” που υποστηρίζει πλήρη διασύνδεση με smartphone (υπάρχει δυνατότητα και φωνητικών εντολών), ενώ υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί εξατομίκευσης. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει προσεγμένη, το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών εξίσου ποιοτικό, ενώ λεπτομέρειες όπως οι επενδύσεις στο ταμπλό και οι λαβές στις πόρτες προσδίδουν έναν νεανικό τόνο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού είναι το ConnectedCam όπου η ενσωματωμένη κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη που καταγράφει ό,τι συμβαίνει μπροστά από το C3 και σε γωνία 120 μοιρών (με απλό πάτημα τραβά φωτογραφία, με το παρατεταμένο βίντεο διάρκειας 20 δλ., η κάμερα καταγράφει επιπλέον 30 δλ. πριν από το ατύχημα και 60 δλ. μετά), ενώ υπάρχουν και αρκετά από τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (διατήρηση λωρίδας, αισθητήρας αναγνώρισης κόπωσης οδηγού κ.λπ.).

Μιλώντας με αριθμούς, το νέο C3 είναι μακρύτερο κατά 7,5 εκ. και στο σύνολό του βρίσκεται ελάχιστα κάτω από τα 4 μέρα (στα 3,99 για την ακρίβεια), το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. (στα 1,83 μέτρα), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 4 εκ. (1,47 μέτρα). Το μικρότερο ύψος μπορεί να συμβάλλει σε μια πιο κόμπακτ εικόνα, αλλά το αυξημένο κατά 7 εκ. μεταξόνιο (συνολικά στα 2,540 μέτρα) δημιουργεί ένα σχετικά ευρύχωρο εσωτερικό, με τους πίσω να βολεύονται με άνεση (οι αναστήματος άνω των 1,85 μ. έχουν κάπως περιορισμένο χώρο για τα κεφάλια τους λόγω της κλίσης της οροφής). Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 300 λίτρων (ανέρχεται έως τα 922 λίτρα όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα), ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, με πρακτικές θήκες για ποτήρια κ.ά.

Για τον συνοδηγό δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης ύψους του καθίσματος, οπότε μερικοί ίσως βρουν το έδρανο κάπως ψηλό, αλλά ευτυχώς στο C3 τα παράθυρα για τους πίσω επιβάτες κατεβαίνουν (σε αντίθεση με του C4 Cactus). Η θέση οδήγησης στο νέο C3 είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε μοντέλο της μάρκας και χάρη στη ρύθμιση του τιμονιού προς δύο κατευθύνσεις (βάθος και ύψος) μπορείς να πετύχεις την ιδανική (πολύ εύχρηστη η ύπαρξη ροδέλας για προοδευτική ρύθμιση της ράχης). Το τιμόνι είναι ευχάριστο στη λαβή και έχει πάνω του εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες για εύκολη ρύθμιση του συστήματος πολυμέσων.

photos: panagiotis tritaris

Στη διάθεσή μας είχαμε τις δύο βασικές εκδόσεις κινητήρων (αλλά με τον top εξοπλισμό) που είναι αρχικά διαθέσιμες στη χώρα μας: την PureTech βενζίνης με τους 82 ίππους και την ντίζελ BlueHDi με τους 75 ίππους. Για όσους κινούνται κυρίως στην πόλη και κάνουν έναν λογικό αριθμό χιλιομέτρων σε ετήσια βάση, προφανώς η πιο σοφή επιλογή είναι η PureTech με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.200 κ.εκ. με ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Η τρικύλινδρη λειτουργία του μοτέρ γίνεται αντιληπτή μόνο στα φανάρια (από τους λογικούς κραδασμούς που περνούν στο τιμόνι), ενώ όσο οι σ.α.λ. ανεβαίνουν, παράγεται μια σπορ και ευχάριστη στο αυτί χροιά.

Το μοτέρ είναι πιο ελαστικό και πιο ζωηρό απ’ ό,τι φαίνεται στα χαρτιά, προσφέροντας καλές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, με την τελευταία να περιορίζεται στα 7,5 λίτρα όταν κινούμαστε κυρίως εντός πόλεως. Από την άλλη, για όσους γράφουν περισσότερα χιλιόμετρα και συνηθίζουν να εξορμούν και «εκτός των τειχών», συστήνεται η ντίζελ BlueHDi. Μάλιστα, η λειτουργία του μοτέρ είναι εντυπωσιακά ήσυχη –για τα δεδομένα της κατηγορίας– και χαρακτηρίζεται από την απλωμένη ροπή του για στρωτή οδήγηση. Εδώ η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα περίπου 5,5 λίτρα και τις εντυπώσεις –σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και σε σχέση με τη βενζίνη– κλέβουν οι τούρμπο ρεπρίζ.

Πέρα από τις αποδόσεις των μοτέρ, το νέο C3 είναι ένα από το πιο καλοστημένα αυτοκίνητα πόλης που έχουμε οδηγήσει τελευταία και σίγουρα το πιο ευχάριστο Citroën. Ξεχάστε τις πλαδαρές και έντονες πλεύσεις. Για τα δεδομένα της μάρκας, το νέο C3 έχει ένα ελαφρώς δεμένο set-up που δεν επιτρέπει παραπανίσιες κλίσεις στις στροφές, με την καλοσχεδιασμένη ανάρτηση και τα νέας σχεδίασης αμορτισέρ να διασφαλίζουν εξαιρετικά επίπεδα άνεσης, τιμώντας τις αρχές των Γάλλων και της μάρκας. Γενικότερα μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για ένα από τα πιο άνετα μοντέλα στην κατηγορία του, ενώ κορυφαία είναι και η ποιότητα κύλισης, με το C3 να παρουσιάζει μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Στις κλειστές στροφές και όταν παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης (π.χ. στην διάρκεια στροφής και με έντονο πέσιμο στα φρένα υπάρχει μία έντονη τάση υπερστροφής) το στάνταρ ESP υπάρχει για να νοικοκυρέψει την κατάσταση, το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική μεταβλητή υποβοήθηση δεν προβληματίζει (παρά την αναμενόμενα τεχνητή του αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες), ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων μπορεί να μην είναι ο πιο σβέλτος, αλλά δεν είναι χαλαρός και κουμπώνει με ακρίβεια στις θέσεις του.

Συμπερασματικά, το νέο Citroën C3 προφανώς είναι… καταδικασμένο να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του, ενώ είναι κατάλληλα προετοιμασμένο απέναντι στον υπάρχοντα ανταγωνισμό αλλά και σε αυτόν που θα ακολουθήσει (την άνοιξη έρχεται το νέο Nissan Micra, το καλοκαίρι το Seat Ibiza, τέλη του έτους το νέο Ford Fiesta). Πέρα από τη σικ σχεδίαση, τους καλούς χώρους, τα ισορροπημένα και άνετα οδηγικά χαρακτηριστικά και τους αποδοτικούς κινητήρες, το νέο C3 έχει στα ατού του τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές πώλησης (update) με υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας από τις βασικές εκδόσεις.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Citroen C3 1.2 PureTech 82
Citroen C3 1.6 BlueHDi 75
Κυβισμός 1.199 cc 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 60 kW (82 PS) / 5.750 rpm 55 kW (75 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 12,1 kgm (118 Nm) / 2.750 rpm 23,7 kgm (233 Nm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,0 sec 15,1 sec
Τελική ταχύτητα 168 km/h 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 4,7 / 4,1 lt/100 km 4,3 / 3,6 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km 763 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km 93 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 205/50 R17 Goodyear EfficientGrip, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.996 x 1.749 x 1.474 mm 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.474/1.468 mm 1.474/1.468 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 300-922 lt 300-922 lt
Απόβαρο 1.055 kg 1.165 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 12.900€

από 14.400€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!