ΔΟΚΙΜΕΣ

DS5 1.6 BlueHDi 120 [test drive]

DS5 BlueHDi caroto test drive 2016 (8)

Mε ένα πολύ ξεχωριστό design και ένα ακόμη πιο ιδιαίτερο σαλόνι, τo κορυφαίο μοντέλο της DS δείχνει ότι η Citroën βρίσκεται στον σωστό δρόμο για τη δημιουργία μιας premium μάρκας με έμφαση στην ποιότητα αλλά και στο value for money…

Η απόφαση της Citroën να δημιουργήσει μια νέα μάρκα πολυτελείας με το όνομα DS ήταν για πολλούς μια κίνηση με μεγάλο ρίσκο και πολλά ερωτηματικά, ιδίως από τη στιγμή που το όλο εγχείρημα ξεκίνησε με ένα μικρό μοντέλο, το DS3, πίσω στο 2009. Η γαλλική εταιρεία όμως φάνηκε αποφασισμένη να επιμείνει σε αυτή τη δύσκολη επιχειρηματική προσπάθεια, παρουσιάζοντας νέα μοντέλα (όπως τα DS4 και DS5 πρώτης γενιάς) αλλά και επεκτείνοντας –με αρκετή επιτυχία– τη δραστηριότητά της στην αχανή αγορά της Κίνας, όπου τέτοιου είδους αυτοκίνητα, μιας προσιτής πολυτέλειας, έχουν απήχηση στη διψασμένη μεσαία τάξη της χώρας.

Η DS Automobile μπήκε με τον καιρό στο «βιομηχανικό» και εταιρικό της αυλάκι, καθώς από το 2015 είναι αυτονομημένη ως λογότυπο και ως μάρκα, ενώ σε αρκετές χώρες τα σημεία πώλησης είναι ξεχωριστά από της μητρικής εταιρείας και με το δικό τους image. Ένα image που εκπροσωπεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το DS5 της δεύτερης γενιάς, το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει όλα αυτά που προσπαθεί να επιτύχει η Citroën μέσω της DS. Να είναι δηλαδή κάτι ξεχωριστό και μοναδικό σε σχεδίαση, με αρκετές ιδιαιτερότητες και με έμφαση σε μια διαφορετικού τύπου πολυτέλεια, μακριά από την αυστηρή αντίληψη των Γερμανών για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς από το νέο DS5 είναι ότι τελικά η Citroën ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το ζητούμενο. Κοιτάζοντάς το διαπιστώνεις ότι δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά, καθώς συνδυάζει πολλές κατηγορίες, χωρίς όμως να ανήκει σε καμία. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι το σχέδιο έχει πολλές και διαφορετικές «γωνίες» για να ανακαλύψεις, ενώ από κάθε πλευρά υπάρχει κι ένα ευχάριστο σχεδιαστικό εύρημα για να τονίσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.

Στα highlights σημειώνουμε την πολύ «ψαγμένη» πινελιά της χρωμιωμένης φάσας που ξεκινά από τα φωτιστικά σώματα και καταλήγει στο παρμπρίζ (σε σχήμα μπούμερανγκ), αλλά και τα πολύ εντυπωσιακά φώτα, με συνδυασμό led και xenon, τα οποία, πέρα από όμορφα σχεδιαστικά, είναι και ιδιαίτερα αποδοτικά. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι στη νέα μάσκα με τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες υπάρχει πλέον μόνο το λογότυπο της DS και όχι μια εκδοχή του σήματος της Citroën που συναντούσαμε στο πρώτο DS5.

Mε μήκος λίγο πάνω από τα 4,5 μέτρα, βρίσκεται κάπου στο κάτω όριο της ομάδας των αυτοκινήτων στα οποία θέλει να ανήκει, είτε αυτά αφορούν πιο premium κατασκευές, όπως το Α4 και η σειρά 3 της BMW, είτε τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας D, όπως το Passat ή το Mondeo. Απ’ όλα αυτά, πάντως, το DS5 καταφέρνει να είναι διαφορετικό αλλά καθόλου προκλητικό, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας, που οι καταναλωτές ψάχνουν να ξεφύγουν από την πεπατημένη, αναζητώντας μια πιο προσωπική σχέση με το αυτοκίνητό τους.

photos – ptritaris

Αφήνοντας τις θετικές εντυπώσεις που δημιουργεί το αμάξωμα και περνώντας στο σαλόνι, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντα. Οι σχεδιαστές υποστηρίζουν ότι έχουν εμπνευστεί από την αεροναυπηγική για τη δημιουργία του ταμπλό του DS5 και σε μεγάλο βαθμό έχουν καταφέρει να κατασκευάσουν κάτι πρωτότυπο. Η μεγάλη κεντρική κονσόλα τραβάει εξαρχής το ενδιαφέρον, με τη σχεδίαση των διακοπτών και την ιδιαίτερη εργονομική προσέγγιση στα περισσότερα χειριστήρια να δημιουργούν ένα πολύ ξεχωριστό περιβάλλον.

Σε αυτό συμβάλλουν και άλλα στοιχεία, όπως η κονσόλα στην οροφή του αυτοκινήτου (το οποίο στην έκδοση της δοκιμής μας είχε μια πολύ εντυπωσιακή ηλιοροφή σε τέσσερα τμήματα), αλλά και το πλήθος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που μπορεί να χειριστεί ο οδηγός μέσω της οθόνης αφής των 7 ιντσών, στην οποία μάλιστα μπορεί να γίνει, μεταξύ άλλων, και mirroring των κινητών τηλεφώνων είτε iOS είτε Android.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιες ενστάσεις που σχετίζονται με την εμμονή στο design, όπως, για παράδειγμα, η ανεξήγητη απουσία έστω και μιας κανονικής ποτηροθήκης ή το πολύ μικρό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όμως σε γενικές γραμμές το σαλόνι του DS5 είναι σίγουρα το δυνατό του χαρτί, πολύ δε περισσότερο αφού συνδυάζεται με πολύ ποιοτικά υλικά και μεγάλη προσοχή στη συναρμολόγησή τους. Όσο για τους χώρους για τους επιβάτες, είναι αρκετά ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, κάτι που συμβαίνει και με τον χώρο των αποσκευών των 486 λίτρων.

Σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό υπόβαθρο, αν και βασίζεται σε γνωστές λύσεις της Citroën, έχει γίνει μια αξιοσημείωτη και εμφανής προσπάθεια να αποκτήσουν έναν πιο upper-class χαρακτήρα. Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDi με τους 120 ίππους και τα 300 Νm ροπής είναι στην περίπτωση του DS5 σαφώς πιο αθόρυβος και πολιτισμένος (προφανώς λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης), ενώ χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο μπορεί να κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Γνωστός από άλλα αυτοκίνητα της εταιρείας, ο συγκεκριμένος κινητήρας εντυπωσιάζει με την ελαστικότητα και το τράβηγμα από χαμηλά, αλλά και με την εξαιρετικά οικονομική λειτουργία του, αφού σε πραγματικές συνθήκες ταξιδιού στην Εθνική μπορεί να κινηθεί άνετα στην περιοχή των 5-5,5 λίτρων, ενώ και μέσα στην πόλη δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. με λογική οδήγηση και όχι άσκοπο κυνήγι φαναριών.

Από κει και πέρα, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην άνεση των επιβατών και στην ικανότητα να ταξιδεύει για ώρες χωρίς να κουράζει. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εμφανώς προσανατολισμένη προς αυτό τον σκοπό και σε συνδυασμό με την έξυπνη επιλογή των ελαστικών «λογικού» προφίλ (225/50 σε 17άρες ζάντες) καταφέρνει να έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και να περνά με χαρακτηριστική αρχοντιά πάνω από το ταλαιπωρημένο ελληνικό οδικό δίκτυο. Το τιμόνι θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη αίσθηση, όμως αυτό είναι μια μικρή λεπτομέρεια σε ένα αυτοκίνητο του οποίου σκοπός, ούτως ή άλλως, είναι να κινηθεί σε πιο χαλαρούς και οικογενειακούς ρυθμούς. Από την άλλη, τα φρένα έχουν εξαιρετική απόδοση ακόμα κι αν πιεστούν σε διαδρομή με πολλές στροφές και το αυτοκίνητο φορτωμένο.

Συνοψίζοντας, το DS5 είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα περίπτωση αυτοκινήτου, το οποίο, όπως διαπιστώσαμε από τις πολλές ερωτήσεις και τα βλέμματα που τράβηξε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, δεν περνά απαρατήρητο. Αρκετά διαφορετικό απ’ οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην κατηγορία του, με πολύ όμορφο design εντός και εκτός και ένα δοκιμασμένο –και προπάντων οικονομικό– μηχανολογικό πακέτο, έχει σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να διεκδικεί πελάτες από ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Με τιμή που ξεκινά από τα 30.416 ευρώ και ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού (ESP, CTI, 6 αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ηλιοροφή τεσσάρων τμημάτων, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ.), κρατάει τις αποστάσεις ασφαλείας που είναι απαραίτητες από τον πολύ ακριβότερο premium γερμανικό ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα κάνει αισθητή την παρουσία του ανάμεσα στις πιο mainstream προτάσεις των μεσαίων sedan. Σε κάθε περίπτωση, η DS5 δικαιώνει απόλυτα τη Citroën στην απόφασή της να δημιουργήσει αυτή τη μάρκα, καθώς είναι μία ξεχωριστή πρόταση που σίγουρα αξίζει το ενδιαφέρον όλων όσοι εκτιμούν το ψαγμένο design και επιλέγουν να κινηθούν κόντρα στο κυρίαρχο ρεύμα σε κάθε έκφανση της ζωής τους.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN – DS

DS5 1.6 BlueHDi 120 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) /3.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,8 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.000 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 100 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.530×1.871×1.505 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.582/1.609 mm
Μεταξόνιο 2.727 mm
Χώρος αποσκευών 468-1.288 lt
Απόβαρο 1.428 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 30.416€

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!