ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τι πρέπει να κάνετε σε περίοδο χιονιού και παγετού;

zestama car

Η προσεκτική οδήγηση και η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου είναι οι βασικές αρχές για την οδήγηση σε κακοκαιρία. Τι σημαίνει καλή συντήρηση;

BATTERY-BREAKDOWN-1Πέρα από τα κλασικά όπως κατάσταση μπαταρίας, λάδια κινητήρα, μάκτρα και υγρό υαλοκαθαριστήρων, καθοριστικό ρόλο παίζουν τα λάστιχα. Όχι μόνο να έχουν τη σωστή πίεση αλλά και η κατάστασή τους. Έτσι αν ανήκετε στην κατηγορία που τα αφήνει και πέρα από την 4ετία ή τα λειώνει με τα διπλάσια από τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα, καλύτερα να μην μετακινήσετε καν το αυτοκίνητό σας, καθότι θα είστε επικίνδυνοι καταρχήν για όλους τους άλλους και μετά για τον εαυτό σας.

Για τη συνέχεια δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια στοιχειώδη οργάνωση και κάποια απλά μέτρα: φροντίζουμε να έχουμε καθαρά τα κρύσταλλα για καλύτερη ορατότητα, τοποθετούμε τις κατάλληλες αλυσίδες ή κάποιο άλλο βοήθημα στο πορτμπαγκάζ (τα οποία βγάζουμε όταν βελτιωθεί ο καιρό για να γλυτώσουμε βάρος), έχουμε γεμάτο ρεζερβουάρ και φορτισμένο κινητό –ακόμα καλύτερα αν υπάρχει και φορτιστής ή powerbank στο αυτοκίνητο. Αν πρόκειται να κάνετε ταξίδι, ειδικά με παιδιά, δεν χάνετε τίποτα αν πάρετε μαζί σας καμιά κουβέρτα, νερό και κάτι φαγώσιμο, ενώ πριν ξεκινήσετε ενημερωθείτε για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους.

SMS==> 10 χειμερινές συμβουλές για τους αυτοκινητιστές

snow road car drive (1)Από κει και πέρα διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, κινούμαστε με μικρή ταχύτητα και δεν το παίζουμε Ogier, δεν φρενάρουμε απότομα, δεν κάνουμε άγαρμπες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε χωρίς να προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες φρενάρουμε και με τον κινητήρα, έχοντα «κουμπωμένη» στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και μη πολυσύχναστους δρόμους, καθώς και στους χιονισμένους χωματόδρομους στο επαρχιακό οδικό δίκτυο που καλό είναι να αποφεύγονται.

Τα προσθιοκίνητα έχουν θέμα στην ανηφόρες, καθώς το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν η κατάσταση ζορίσει και έχετε δυνατότητα σας για μανούβρα, ανηφορίστε με όπισθεν και θα διαπιστώσετε πόσο πιο εύκολο είναι. Στα πισωκίνητα, όπου ο πίσω άξονας θέλει βάρος προκειμένου να έχει καλύτερη πρόσφυση, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο και πάντα μέσα στα πλαίσια της λογικής.

Στην εκκίνηση τώρα το σπινάρισμα των τροχών δεν οφείλεται στα επιπλέον άλογα που εξασφαλίζει το turbo, η λειτουργία του οποίου ευνοείται από χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά στα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Έτσι είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές αν ξεκινήσετε με 2α, ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε σημεία που δε τα βλέπει ο ήλιος και δημιουργείται πάγος. Ακόμα χειρότερα αν πρόκειται για «μαύρο» πάγο που δεν φαίνεται…

snow road car drive (6)Οδηγώντας μη βάζετε τη θέρμανση στο φουλ, καθώς έτσι μειώνονται τα αντανακλαστικά σας, ενώ αν δεν ξέρετε να τοποθετείτε τις αλυσίδες που όπως είπαμε έχετε στο πορτμπαγκάζ σας και θα ταλαιπωρηθείτε και θα εκνευριστείτε προσπαθώντας στην παγωνιά –ειδικά αν δεν έχετε γάντια, σκούφο και ζεστό μπουφάν. Φυσικά θα πρέπει να θυμάστε πως οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς –μπροστά στα προσθιοκίνητα, πίσω στα πισωκίνητα, μπροστά στα τετρακίνητα για καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συστήνει ο κατασκευαστής ή και στους τέσσερις αν υπάρχουν δύο σετ.

Αν πάλι έχετε επιλέξει πολύ μεγάλες ζάντες υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μην μπορείτε να βάλετε καν αλυσίδες, παρά μόνο «κουβέρτες», που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να «πατήσουν» άσφαλτο. Όσο για το μύθο της μη συμβατότητας του ESP με τις αλυσίδες και την ανάγκη απενεργοποίησής του η απάντηση έρχεται από το ότι πολλά σύγχρονα μοντέλα δεν παρέχουν καν αυτήν τη δυνατότητα.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως ακόμα και αν τα (καλοκαιρινά) λάστιχά σας είναι καινούργια η οδήγηση στην άσφαλτο και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σκληραίνει ακόμα περισσότερο την ήδη σκληρή γόμα. Κοινώς κάνει το πέλμα «κούτσουρο», με αποτέλεσμα να μην προσφέρει πρόσφυση, την ίδια στιγμή που και η χάραξη «μπουκώνει» από τον πάγο και μετατρέπεται σε σλικ, οπότε χρειάζεται έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερη προσοχή.

snow road car drive (3)Τα πιο κατάλληλα λάστιχα δεν είναι άλλα από τα χειμερινά, που έχουν την κατάλληλη χάραξη και τόσο μαλακή γόμα που δεν χάνει τα χαρακτηριστικά της ακόμα στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (-20 βαθμούς Κελσίου και βάλε). Έτσι αν δείτε κάποιον άλλον οδηγό, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, να κινείται πιο άνετο από εσάς και χωρίς αλυσίδες αυτό θα οφείλεται κατά 99% στα (χειμερινά) λάστιχά του. Αν τυχόν κολλήσετε μην πατάτε πολύ το γκάζι, γιατί θα χωθείτε ακόμα πιο βαθιά στο χιόνι. Στρίψτε τους αριστερά και δεξιά μερικές φορές για να απομακρύνετε το χιόνι και να προσπαθήσετε να απεγκλωβιστείτε με όσο το δυνατό πιο μαλακές κινήσεις.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό ειδοποιείστε τις αρχές -ΕΛ.ΑΣ 100, Πυροσβεστική 199, Ε.Κ.Α.Β. 166, ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112- μην πανικοβάλεστε, παραμείνετε στο αυτοκίνητό σας και λειτουργείστε κάθε ώρα τον κινητήρα για 10 λεπτά προκειμένου να μην παγώσετε. Πριν το κάνετε αυτό θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close